Type; AK-B
bouwjaar: 1970
kleur; grijs
bijzonderheden;
De nieuwe aanwinst van Pietr! Staat inmiddels dus in de opgeruimde schuur, volgend jaar op de BEM hopelijk. Mooie en bijzondere wagen, veel succes met de restauratie. Zou leuk zijn hier af en toe wat updeets te zien!
langzaam eens begonnen met de ak.. hoop roest dat wel ;-)
https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/54433763241/in/dateposted-public/
Mooi werk!!
Heel herkenbaar allemaal :-)
(https://live.staticflickr.com/65535/54431256470_33c40f1d02_k.jpg) (https://flic.kr/p/2qVUqc9)Ak350 (https://flic.kr/p/2qVUqc9) by PM Köhne (https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/54430875921_f5f13b7dfe_k.jpg) (https://flic.kr/p/2qVSt4X)Ak350 (https://flic.kr/p/2qVSt4X) by PM Köhne (https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/54432208219_23b288a65e_k.jpg) (https://flic.kr/p/2qVZi7B)Untitled (https://flic.kr/p/2qVZi7B) by PM Köhne (https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/54433763241_738be77640_k.jpg) (https://flic.kr/p/2qW8gnk)Untitled (https://flic.kr/p/2qW8gnk) by PM Köhne (https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/), on Flickr
Lekker rigoreus! Dat wordt in ieder geval weer een harde AK straks, goed bezig Pietr!
Geweldige spatlappen zitten er ook op, echt heel mooi. Die komen er ook weer op hoop ik?
Respect, een groot project. Maar wel mooi hoor, een ONK
https://flic.kr/p/2qYrUBx
Nog een balkje verdwenen 🙃
https://flic.kr/p/2qYnCp6
Beet je een raar balkje die ik gekocht heb.. dat randje zit alleen maar in de weg en de gaten zijn wel erg groot . Ga op zoek naar een andere denk ik....
Achterbalk is altijd lastig. Sowieso een slecht passende dit én voor een 400 want daarvan is het onderste randje uit 1 stuk, bij een 350 (in jouw geval een AK-B) is het middenstukje onderbroken.
Ik weet niet waar je het gekocht hebt maar deze is er ook: https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/AK-AZU/rear-body-components/ANR15521/
https://flic.kr/p/2r8iNVx
Het is een strijd.. beide zijkantjes op hun plaats :-).
Tsja, een besteleend restaureren is niet heel gemakkelijk. Maar dit ziet er weer goed uit!
Het gaat niet snel, maar toch weer een stapje verder.
Het kontje, Niet helemaal zoals het hoort (sorry hans), maar wel zoals ik hem graag zie :-)
https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/54815470469/in/datetaken-public/ (https://www.flickr.com/photos/202469138@N03/54815470469/in/datetaken-public/)
Het is in ieder geval hard. Kwam je niet uit met de vlakverdeling? Wel een uitsparing gemaakt in het onderste balkje zie ik, mooi. Je hebt er ook maar een ander schutbord/raamframe in gemaakt van een Dolly?
En het chassis is ook geregeld zie ik. Veel werk allemaal dus. Maar goed bezig!
Hans, Wat bedoel je met de vlakverdeling?
Het schutbord en eigenlijk dat hele voorstuk was heel slecht. Bij de mannen in Gildehaus hadden ze nog een schade dolly waar ik de voorkant uit geslepen heb. Het chassis is een 2cvcity chassis..Dat bedrijf bestaat helaas niet meer. Vind ik straks nog wel spannend bij de RDW ;-).
vraagje... lassen jullie met 0.6 of 0.8 draad? ik heb beide geprobeerd, vooral oud op nieuw ijzer is lastig te lassen. En heeft iemand nog een stuk binnenscherm voor de laadruimte over?
groet!
mooi rommelig hoekje :-)
https://flic.kr/p/2rzSj8Y
Die hoekjes zijn bijna altijd gaar. Is nu weer hard, beetje afbramen, komt goed.
Maar die binnenschermen zijn ook lekker krokant zeg. Hoop werk om dat goed te lassen. Ik heb nu inmiddels regelmatig het hele binnenscherm vervangen. Ook een hoop werk hoor, maar wel in 1 keer goed en strak.
Oh ja die vlakverdeling waar ik het eerder over had, is nu heel goed te zien aan jouw foto van de achterkant. De onderkant van de achterdeur hoort in lijn te liggen met het onderste vlak van de achterkant. Maar kniesoor die daar op let..;-)
ThanX Hans, ik snap nu wat je met de vlakverdeling bedoelt.. Dat komt omdat ik 400 achterstukjes heb gebruikt. Niet helemaal correct inderdaad, ik ben er blij mee :-). Hele binnen schermen nieuw vind ik te duur, hopelijk kom ik nog een stukje binnenscherm tegen binnenkort.. half metertje is genoeg ;-)
https://flic.kr/p/2rzSj9e
misschien is dit iets?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m2294266218-ak400-binnenschermdeel
ThanX Hans, ik ga er direct achteraan!
Verder.. we have a lift-off :-)
https://flic.kr/p/2rBG7C1
Zo op het eerste gezicht lijkt het chassis nog wel aardig. Wat mij meteen opvalt dat er een moderne handremhevel aan het chassis gebakken zit. Heeft er een schijvenbak in gezeten?
Chassis is matig, wordt vervangen.
Toen ik 'm kocht zat er een oud type bak bij..; hij zal allicht vroeger een tijd met een schijvenbak hebben rondgereden. Ik ga natuurlijk ook weer voor een schijvenbak, voor het goeie doel al een tweedehandsje gekocht.
Ik ben de oude schokbrekers aan het verwijderen.. en zie dat het allemaal 12 mm exemplaren zijn . Is dat normaal voor een belgische 350? De chassis gaten zijn wel 14 mm . Mijn platen voor de schokbreker bevestiging hebben dus ook een 12 mm pen (met een M10 moer..). heeft iemand nog platen met 14mm pennen of tips? ik vraag het hier maar, het is een besteleenden forum immers ;-)
Ja, dat zijn nog de oude schokdempers, is origineel. Met de komst van de 400 andere (dikkere 14 mm) schokbrekers dus dikkere schokbrekerbevestigingspennen (ook in de draagarmen achter). En de 3 bevestigingbouten van de schokbrekerplaat voor zijn dikker, m9 ipv m7 (met 12 mm kop), dus in de draagarmen voor van een 400 zit dus ook m9 draad ipv m7 bij een 350. Je kunt dus of de boel gaan aanpassen of een setje draagarmen monteren van een 400 of Aca.
Dank je Hans!... mmm of ik zo blij ben met dat antwoord? . Ik had al 4 14 mm schokbrekers aangeschaft:-).
Het gemakkelijkst wat ik nu kan doen is dus alles 12 mm te laten en 4 12mm schokbrekers halen.
voor 14mm heb ik dus andere draagarmen nodig voor die zwaardere 14 mm schokbrekerplaten. Keuzes. Ga ik nog even over nadenken wat het handigst is.
Ondertussen wel (weer) lid geworden van de AMI vereniging; een AK350 is ook een soort halve AMI immers.
https://flic.kr/p/2rCJeQD
Mooi werk weer en de AVN is een leuke club!