Citroen Azu

Het Nederlandse Besteleendregister => B => Import besteleenden => BE => Topic started by: Valérie on June 04, 2012, 23:50:23 PM

Title: BE-74-06
Post by: Valérie on June 04, 2012, 23:50:23 PM
Type; AZU
bouwjaar; 1974
kleur; groen
bijzonderheden;

(http://img441.imageshack.us/img441/8358/ks8gxcrznb.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)

(http://img689.imageshack.us/img689/7844/2adlour856.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)

(http://img856.imageshack.us/img856/4896/9a24fe31d43a41b4b9ec2d6.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)



Vast al een veelgestelde vraag ... en dus vast al ooit beantwoord: heb een 1974-AZU 250, rechtstreeks uit Frankrijk opgehaald, nu na 2 jaar hobby-en geheel gerestaureerd en klaar voor de RDW. Heb de CG, tevens het (op het chassis "gepopte") aluminium plaatje met het nummer dat correspondeert met de CG, alleen schijnt de RDW óók nog "ergens" een "ingeslagen" chassisnummer te verwachten. Wáár wordt normaliter zo'n nummer in het chassis geslagen ?
Het hele "vooronder" is voorzien van gloednieuwe dorpels, vloerplaten en voetenbak. Zou dus een beetje opvallen als dáárin ergens dat nummer zou zijn ingeslagen ... óf zijn RDW-mensen nogal lichtelijk "blind"... ?
Groet, Gert
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 05, 2012, 03:43:32 AM
Chassinummer staat ingeslagen in het chassis, onder de rechter voorstoel, bodemplaten en voetenbak zijn deel van de carrosserie !
Ingeslagen nummer is belangrijker dan het chassisplaatje. Bij de RDW zijn ze niet blind en kunnen lastig zijn. Controle van chassisnummer is de eerste stap bij de invoerkeuring ! Als het onleesbaar is, kunnen ze er een nieuw nummer inslaan als de auto verder klopt......succes !
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 24, 2012, 14:27:55 PM
Tja, de RDW blijkt inderdaad héél lastig te kunnen zijn. M'n Azuutje heeft de martelingen van de APK-keuring dan wel doorstaan; de heren RDW-ers hebben echter grote twijfels aan de "identiteit" van mijn voiture en hebben dus een "identiteits-onderzoek" (à raison van EUR 90,=) afgedwongen. Ik moet nu bewijzen dat de carrosserie en het chassis eertijds tot dezelfde auto behoorden. Dit zal gebeuren (jaja, niet lachen !!!) middels mijn (gelukkig héél uitgebreide) fotoboek. Daarnaast blijkt de RDW zéér onkundig en volledig gespeend van alle kennis omtrent de Citröen AZU. Ik heb met verbazing gadegeslagen hoe de keurmeester op, in en onder de auto aan van alles begon te trekken en peuteren; mij regelmatig moest vragen wáár e.e.a. voor diende en als klap op de vuurpijl in de cabine hevig op zoek ging naar de hendel om de motorkap te ontgrendelen ...
Daarnaast moet IK nu documentatie aan gaan dragen over a) "technische gegevens betreffende het motorvermogen" (heb er een AM2-blok in liggen) en b) de "asgewichten". Waarmee de heren dan weer vooruit kunnen. Het is nèt de omgekeerde wereld: IK moet gegevens aanleveren waarmee ZIJ dan uiteindelijk de zaak kunnen beoordelen ... Heb nog nooit zoveel dommigheid bij elkaar gezien.
Weet iemand waar ik (jaja: "officiële" !) documentatie kan vinden over die "as-gewichten" ? Heb zelf al info ontdekt over motor-gegevens, zie: http://www.2cv.nl/historie/serienummer.html en http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html . Weet alleen (nog) niet of de RDW dat zal accepteren. Ben benieuwd naar jullie reactie !
Groet, Gert
Title: Re: chassisnummer
Post by: björn on June 24, 2012, 19:52:58 PM
ik weet dat er op het keurstation in niewegein(utrecht) iemand rond liep 5a6 jaar terug die alles wist over eend.
ze vader was citroen deeler en hij zelf noemd hij verwekt in een besteller hahaha.
bel is met hun wie weet.
hij heeft mij ook super geholpen.
Title: Re: chassisnummer
Post by: MartinAZU on June 24, 2012, 23:59:52 PM
Gewoon je instructie-boekje mee nemen van zo ongeveer het zelfde bouwjaar als de AZU.
Als het goed is staat daar een pagina met alle technische gegevens van de AZU.
Nemen ze zo over bij RDW.
Heb dat ook gehad met het ivoeren/kenteken van mijn AMI6 berline.
Ook problemen met het chassis nummer, als je zelf twijfelt van de leesbaarheid daar van  :-[
gelijk met de afspraak voor het kenteken keuren de afspraak makken om een nieuw chassis-nummer te laten slaan. Ben je in één keer klaar met de RDW, anders laten ze je zo nog een andere keer week komen om dat apart nog te doen  :-\
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on June 25, 2012, 01:05:08 AM
Jij levert een auto aan die niet klopt! Er hoort gewoon een chassisnummer in het chassis te te staan (zeker in de jaren zeventig)!! De auto had voor restauratie al aangeboden moeten zijn bij de RDW als er geen leesbaar chassisnummer te vinden was.
Er wordt veel gesjoemeld, een oude Mercedes of BMW brengt meer geld op als hij wegenbelasting vrij wordt aangeboden, er wordt geknoeid dus! En NEE ze maken geen onderscheid bij de RDW!
2/3 van de auto moet aantoonbaar bijelkaar horen, chassis, motor en koets zijn drie delen. Een AM2 motor hoort niet in een besteleend (of vergis ik me?) en in jouw geval is het ook nog eens NIET aantoonbaar dat koets en chassis bijelkaar horen.
Misschien kan je nog een verklaring krijgen van Citroen, ik denk dat dat je echt gaat helpen, je moet een verklaring hebben dat op jouw chassis(nummer) echt ooit een besteleend is gebouwd. Amsterdam bellen dus!
Maar helaas ook dat gaat de laatste jaren niet zo eenvoudig meer!

IK heb het nu drie keer bij de hand gehad en heb alleen maar positieve ervaringen met de RDW, dat zal wel puur geluk zijn misschien. Mijn RDW man bleek mijn overbuurman te zijn (wist ik niet), ik heb verhalen aangehoord van hem en snap nu ook iets van zijn verhaal! Het zijn geen eikels, maar zo worden ze wel vaak afgeschilderd! (en ja soms moet je wel eens een beetje geluk hebben, soms heb je een mannetje die met de zonnebril op je auto bekijkt). Benader je RDW man met repect, je bereikt veel meer!
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 25, 2012, 02:31:22 AM
Quote from: MarcoAZU on June 25, 2012, 01:05:08 AM
Jij levert een auto aan die niet klopt! Er hoort gewoon een chassisnummer in het chassis te te staan (zeker in de jaren zeventig)!! De auto had voor restauratie al aangeboden moeten zijn bij de RDW als er geen leesbaar chassisnummer te vinden was.

Ja DAT is waar, maar dat moet je maar weten ! Eerder aankloppen bij collega liefhebbers is het devies dus, nu is het mosterd na de maaltijd..........maar evengoed hoop ik dat het goed komt met de auto van "Valerie". Mijn ex-dorpsgenoot werkt bij de RDW in Zwijndrecht (en als steekproefkeurmeester) die heeft er ook verstand van.
Laatst nog met een DAF 600 van 1960 ter RDW geweest, was ook een aangename ervaring ondanks moeilijk leesbaar chassisnummer.

Onbekendheid met oude auto's....ach ja.....breng je oude besteleend maar eens naar een Citroën-dealer.....dikke kans dat ze daar ook niet weten hoe de motorkap open gaat :D
En dan dicht doen door hem gewoon omlaag te laten pletteren......sorry voorbumper er staat een afdruk van de vergrendelhaak in je :(
Title: Re: chassisnummer
Post by: azurblade on June 25, 2012, 10:41:49 AM
...dat is wel zuur om zoveel aandachtspunten door te krijgen na een mooie restauratie van een azu.

Uiteraard is het makkelijk om te zeggen hoe het wel had gemoeten en wat er allemaal wel niet verkeerd aan is.
Het is nu zaak de azu met hulp van hier door de RDW te sluizen.
Met de nodige documenten zoals instructieboekje, papier van franse conservatoir misschien? en je fotoalbum moet je toch al ver komen.
Weet niet of de azu al is ingevoerd in het systeem en voorzien is van een loodje om chassis? In het laatste geval is wisselen van RDW station vanwege een rdw man met citroenkennis ook geen optie.

Als enkel de motor niet origineel is dan is er nog altijd 2/3 van de wagen dat dat wel is. Dus daarmee zou hij zo door de keuring moeten rollen. Bij mijn pickup destijds werd niet eens naar de motor(inhoud) gekeken.
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on June 25, 2012, 13:46:19 PM
Ja inderdaad, het is makkelijk om achteraf te roepen hoe het had gemoeten!

Maar net zo, vind ik het te makkelijk om steeds maar te roepen dat het een stelletje eikels zijn bij de RDW (en dan bedoel ik nog niet eens zo zeer dit geval). Dat gebeurt wel vaak!

Ik heb destijds ook nog een mailtje gestuurd naar de Franse ..... (ben het woord even kwijt) van het district waar de auto rond had gereden. Ik kreeg keurig een mailtje terug dat de auto inderdaad daar had rondgereden maar dat de auto officieel gesloopt zou zijn.

Een homologatie verklaring zou je kunnen vragen van Citroën Amsterdam.

Alles bijelkaar en je hebt een verhaal!

Dan moet het lukken!!
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 25, 2012, 14:23:16 PM
Quote from: MarcoAZU on June 25, 2012, 13:46:19 PM
Ik heb destijds ook nog een mailtje gestuurd naar de Franse ..... (ben het woord even kwijt) van het district waar de auto rond had gereden. Ik kreeg keurig een mailtje terug dat de auto inderdaad daar had rondgereden maar dat de auto officieel gesloopt zou zijn.

Franse Préfecture ? (Provinciebestuur)
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on June 25, 2012, 16:42:50 PM
Klopt! als je het Franse kenteken kent, kom je er ook achter in welk district hij reed. Je stuurt de Franse Prefecture een mail en met een beetje geluk krijg je antwoord!
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 25, 2012, 17:28:46 PM
Als je maar niet in het Engels mailt dan........grote kans op never nooit antwoord ;)
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on June 25, 2012, 22:30:13 PM
Nee, in het Frans! (daar heb ik mij ook bij laten helpen). Je krijgt uiteraard een mail in het Frans terug en die kunnen ze dan bij de RDW weer niet lezen (maar dat geven ze niet toe  ;) )

Maar het is echt allemaal mogelijk, het kost wat moeite maar het komt goed!
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 26, 2012, 00:26:16 AM
Mijn ervaring met de Fransen; je hoeft echt niet perfect Frans te spreken of te schrijven, maar het wordt zeer gewaardeerd als je het PROBEERT ! Ze begrijpen je uiteindelijk heus wel :-)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 26, 2012, 22:52:49 PM
Heren: bedankt ! Positief dan hè, voor het "mee-denken". Heb overigens de heren RDW-ers met alle respect behandeld hoor, heb achteraf nog een heel gesprek gehad met de "chef d'équipe" aldaar en we hebben uiteindelijk nog vriendelijk handen geschud. Mijn boosheid ontstond voornamelijk door het ten tijde van de keuring overduidelijk ontbreken van (enige) kennis omtrent de AZU.
Heb inderdaad nu geleerd om, als eerste, vanuit het buitenland, de RDW te bezoeken. Kan in ieder geval omtrent de identiteit van de auto géén twijfel meer ontstaan. En neen, zó'n "instructie-boekje" heb ik (nog) niet.
Overigens komt de auto uit een erfenis van een franse gasfitter en heb ik zelfs een afschrift van een notariële akte waarin de auto met kenteken en al beschreven wordt ...
Maar ik blijf nog zitten met één vraag (heb héél internet al afgesurft maar nix nada noppes): is er iemand zo bereidwillig en in staat om een kopie van het kentekenbewijs van zijn/haar AZU 250 aan mij door te geven (mailen) zodat ik de RDW kan overtuigen hoe het gesteld staat met het laadvermogen van deez' voiture ? uiteraard anoniem ! ('t is maar een spontaan idee hoor ...) Of weet iemend wáár ik documentatie kan vinden over dat laadvermogen c.q. as-gewichten ? Wil graag a.s. vrijdag de RDW "verblijden" met een 2e bezoek ... maar nu bepakt en gezakt met documentatiemateriaal ... Wie kan me helpen ?
Title: Re: chassisnummer
Post by: MartinAZU on June 26, 2012, 23:41:52 PM
Er staat nog een instructieboekje op marktplaats.
Is dan wel geen AZU maar een AK250. Is in grote lijnen wel gelijk aan de AZU (1974)

http://link.marktplaats.nl/53955196
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 26, 2012, 23:44:21 PM
Heb een 250 van 1977, wil het kenteken best scannen voor je, maar wellicht kan je beter een kentekenbewijs van hetzelfde bouwjaar gebruiken..........
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 27, 2012, 01:16:33 AM
MartinAZU en mctommi: wederom bedankt voor jullie reactie ! Die advertentie op marktplaats kreeg ik niet te pakken ... En mctommi: het gaat enkel om, zoals de RDW dat omschrijft, de "asgewichten" waarvan ik aanneem dat daarmee het draagvermogen van voor- en achteras bedoeld wordt. Voor zover ik weet zal dat voor een 77-er hetzelfde zijn als voor een 74-er; de uitvoering van de AZU is in die jaren niet veel veranderd ... Maar mag ik vragen hoe dat dan op jouw kentekenbewijs is vermeld ? Thanxxx in advance ! En als er nog iemand is die toevallig een instructieboekje met de technische gegevens omtrent die "draagkracht" heeft en die bladzijde misschien zou willen kopieëren ... tja, blijf het proberen hè ...
In ieder geval alvast bedankt !
Gert
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on June 27, 2012, 07:42:59 AM
Mijn AZU is van 1974 en de as last op de papieren staan vermeld als 450 kg ( 1) en 500 kg ( 2) .
Ik wil die papieren wel voor je scannen , heb je hetzelfde model van hetzelfde jaar .
Al staat er wel AK onder handelsbenaming, maar het idenficatienummer begint wel met AZUB.......
Hij staat nu op NL historisch kenteken, maar had na invoer eerst een NL bedrijfswagenkenteken.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 27, 2012, 21:59:01 PM
Geert, je bent een kei ! Heb intussen óók al "Citroën Nederland" benaderd maar die jongens daar weten kennelijk maar weinig af van hun "historisch erfgoed". Heb intussen óók al een originele (!) brochure uit 1974 weten op te duikelen maar daar staat nix in over "asgewichten".  Dus ... als ik een scan van jou zou mogen ontvangen ben ik daar héél erg mee geholpen. Als dàt de RDW niet overtuigt weet ik het niet meer. Weet alleen niet of het doorgeven van m'n persoonlijk mailadres op dit forum gebruikelijk is ... Weet ook zo gauw niet of hier "PB-tjes" mogelijk zijn.
Vraagje: ikzelf heb i.d.d. al bij de RDW al aangegeven dat ik "oude blauwe" kentekenplaten wil hebben. Zullen dan dus normaliter  die voor bedrijfswagens worden neem ik aan ? Maar is het béter om een "historisch kenteken" aan te vragen en zo ja, waarom eigenlijk ?
Hoor/lees nog graag van je.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on June 28, 2012, 07:27:16 AM
Volgens mij moet je eerst "gewone "platen hebben voordat je een historisch kenteken kunt aanvragen, maar daar zal Martijn meer over weten. PB ontvangen.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 28, 2012, 22:55:52 PM
Intussen rijkelijk voorzien van info, ben zelf in korte tijd héél véél wijzer geworden en de heren RDW-ers hebben morgen hèèl wat leesvoer ...
Merci beaucoup à tous en ik zal de uitslag ná de RDWedstrijd bekend maken ...
Title: Re: chassisnummer
Post by: MartinAZU on June 28, 2012, 23:13:55 PM
Voor iedereen die het weten wil.
Volgens de gegevens die ik heb (Citroën naslag werk)
Totaal ledig gewicht, 600kg - vooras 340kg - achteras 260kg
Totaal max belading,  850kg - vooras 370kg - achteras 480kg

Dit is voor de AU en de AZU, 250kg aan nuttige lading  ;D
Title: Re: chassisnummer
Post by: azurblade on June 28, 2012, 23:15:51 PM
Dit moet goed komen Gert! We zullen duimen. Laat ze een uh....aantal papiertjes ruiken ;)
Succes met de rdWedstrijd morgen
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 29, 2012, 10:44:12 AM
Ben druk aan het duimen hier Gert.................
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on June 29, 2012, 16:15:39 PM
Vandaag bezoek gehad van een heel blije eigenaar !!
De rest moet hijzelf maar posten
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on June 29, 2012, 17:36:30 PM
We wachten geduldig af, maar er is waarschijnlijk weinig te raden over ;)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on June 30, 2012, 02:12:04 AM
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!! Gelukt !!! Mede dankzij jullie ideeën en suggesties, ondersteunende support (!), een berg printjes van o.a. Jeroen Cat's website, wat origineel foldermateriaal, jullie "geduim" en mijn fotoboek is Nederland binnenkort wéér een héél trotse AZU + berijder rijker ! Heeft wat kruim gekost maar na 2 jaar noeste (nou ja ...) maar zéker liefdevolle arbeid en toewijding mag het zusje van Geert z'n AZU (van februari 1974 en Valérie van september 1974) binnenkort weer de weg op. Aan de hand van allerlei (belasting- en verzekerings-) stickers die oorspronkelijk de voorruit van Valérie sierden weet ik dat deez' voiture in 1992 voor het laatst haar bandjes op het asfalt liet roffelen. Hoogste tijd dus om het volgende hoofdstuk in haar bestaan te openen ! Wil graag nog wat foto's "posten" maar ben handiger met steeksleutels dan met een computer ... moet dus eerst nog n's uitzoeken hoe dàt moet ...
(als jullie de vorderingen van Geert volgen dan zijn die van mij praktisch identiek... maar ben gewoon nèt iets eerder "klaar" ... dus eigenlijk nix nieuws onder de zon)
Iedereen: bedankt !
Voor de nieuwsgierigen: "Valérie" is "smaragd-groen". http://www.meerhovenverf.nl/kies_kleur.php?id=5&waaier=Sigma%20Buiten&naam=%20Smaragdgroen&hex=356734&prod=&cat=&group=&selection=&kleur=4348-G18Y&mhv=&menu=&extra=
Gewoon met een lakrollertje opgebracht ...
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on June 30, 2012, 08:58:08 AM
Ik stond helemaal versteld toen er gisteren rond 11 uur opeens een HY bus met een AZU op de aanhanger bij mij voor de deur stond.
Ben meteen van mijn werk naar huis gereden, en daar stond hij.
Een prachtig gerestaureerde AZU met dito HY en een heel trotse eigenaar , en dan het verhaal dat je dan te horen krijgt. Echt geweldig, mijn dag kon niet meer stuk.
Nog even doorbijten en dan is mijn AZU ook klaar en dan gaat het er niet om wie de mooiste heeft, maar het plezier dat je hebt bij restauratie. Dat is wat Gert ook zegt het is plezier dat je beleefd aan zo'n restauratie.
Maar nogmaals : Complimenten met het resultaat en een prachtige kleur!
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 01, 2012, 20:45:40 PM
(http://img268.imageshack.us/img268/3280/hy001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/268/hy001.jpg/)

(http://img4.imageshack.us/img4/6433/hy002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/4/hy002.jpg/)

(http://img837.imageshack.us/img837/4264/hy003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/hy003.jpg/)

En dit stond er dus voor mijn deur.
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on July 01, 2012, 23:19:32 PM
Ik vind het kleurtje erg fris, mooi!
Sowieso leuk, weer een 250 erbij, ik hoop je te zien op het besteleendenweekend!
Een minpunt vind ik de grille, zet er alsjeblieft zo gauw mogelijk een driebalkengrilletje in! Tom heeft er vast wel een voor je en anders ik wel!
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 02, 2012, 01:03:02 AM
Geert, bedankt voor de mooie foto's ! En Marco: deze grille ("eerste model") zat er al op toen ik de AZU uit Frankrijk haalde. Nam aan dat dat origineel was en heb intussen een nieuwe (hetzelfde type dus) besteld (op de foto zie je het niet zo goed maar er zit voorlopig nog de oude -geblutst, gedeukt en gescheurd - op).
Title: Re: chassisnummer
Post by: CitroenAZU on July 02, 2012, 08:08:47 AM
Gefeliciteerd met deze leuke besteleend!

Ik zou me in deze kleurencombinatie er niet van kunnen weerhouden om een "Perrier" logo aan de zijkanten aan te brengen. Dat zou denk ik erg leuk staan!

(http://static.skynetblogs.be/media/157100/dyn009_original_610_410_pjpeg_2634897_b0946ad5ec0f62ba4cc6d0b22ba924f5.jpg)

Ik hoor graag wat het kenteken is geworden, dan maken we er een speciaal topic voor aan!
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 03, 2012, 23:07:35 PM
Ik wéét het, kèn die "Perrier", maar het zou niet origineel zijn ...
Hoop het kenteken eerdaags te ontvangen; nog "klassieke" platen bestellen en dàn "en route" !

Enne ... een speciaal topic ... ?   :-)
Title: Re: chassisnummer
Post by: MartinAZU on July 04, 2012, 22:50:08 PM
Gewoon je zestigerjaren grill laten zitten, dit is één van het mooiste model  :D
En als je dit zelf het ook vindt, klaar.

Iedereen kan wel wat vinden, maar het is jou auto.

Wel jammer van de witte velgen en zo  ;D ;D ::)
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on July 05, 2012, 09:56:52 AM
Het is gewoon geen gezicht  ;) Tom zeikt ook altijd over mijn wieldoppen, m'n glimmende randjes langs de goten, m'n spiegels enz... enz... enz... Dus trek je niets aan van wat een ander zegt (je moest eens weten in wat voor auto ze zelf rijden)

Ik hoop dat je naar het besteleendenweekend komt! Het laatste weekend van september!

Ik daag je uit, ik breng een driebalkengrill voor je mee, we gaan kijken hoe het staat!

Ik vind trouwens het driebalken grilletje het mooiste ooit! Maar dat is persoonlijk!

Bij mij hoorde er een plastic grille op, na september 1974! Die zit er weer op (origineel nieuw citroen)

Alleen zal er wel weer geen chromen randje aan mogen zitten van die meneer van die "Negerhut" (oeps wat schrijf ik nu weer)  ;D :)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 05, 2012, 10:25:13 AM
Die man van die n*gerhut heeft nog niet geklaagd, tot nu toe zijn het anderen.
Ik heb de eend life gezien en ook al zou ik zelf voor zoveel mogelijk origineel gaan vind ik dat deze restauratie erg geslaagd is.
Ik denk zo: De wagen is weer op de weg, ziet er heel erg goed uit, is gerestaureerd en wordt bereden door een liefhebber en is niet het slachtoffer geworden van een of andere eendenripper die er met plezier een Lomax of Burton van gebouwd zou hebben.
So who cares??

Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 06, 2012, 00:25:44 AM
tja ... en "Otje", m'n HY, was àf fabriek óók niet voorbestemd om ooit als citroen-gele camper door het leven te gaan ... Van origine was ze, u raadt het al, jawel: grijs.
Gelukkig maar dat er zo véél meningen zijn, dan blijft het een kleurig geheel en valt er àltijd nog iets te ontdekken. Als àlle AZU's blauw waren zou het óók saai worden en zou die van Geert (over een poosje dan) helemaal niet meer òpvallen.
En Marco: sorry, het gaat me niet lukken in dat weekend. Ben óók nog toetsenist in een band (http://www.goodoldstuff.net/#Home) en in dat weekend hebben we een optreden. Overigens waren mijn eerste auto's, zo'n 40 jaar geleden, óók Eenden of later véle "afgeleiden" daarvan dus ik kèn die driebalken-grille ècht wel. En die witte velgen: ach, Perrier dacht daar óók zo over ...
Al met al is "Valérie" absoluut helemaal naar mijn smaak geworden en dàt is wat uiteindelijk telt.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 08, 2012, 00:18:48 AM
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... duzzz ...
Ondanks mijn constant herhaalde verzoek aan àlles en iedereen die bij de RDW-Venlo rondloopt/zit/hangt ten tijde van mijn 2 bezoeken aldaar om toch vooral te zorgen dat "Valérie" een "klassiek kenteken" krijgt en ondanks allerlei toezeggingen van de daar werkzame keurmeesters en zèlfs van de teamleider kreeg ik heden dit felbegeerde document thuisbezorgd.
Mensen: vooral NIET LACHEN.

"2-VXJ-13"

Ik word hier héél moe van ...


Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 08, 2012, 07:02:06 AM
Kijk hier eens:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetkentekenbewijs/bijwijzigingen/Pages/Omwisselingnaaroorspronkelijkofhistorischkenteken.aspx

Daar staat de hele procedure beschreven.
Sterkte!

Wat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Nou zal het mij verder worst wezen, maar ze hoefden de details en omschrijving gewoon maar over te nemen van de Franse papieren .
Ik snap nog niet dat ze dat niet gedaan hebben.

Title: Re: chassisnummer
Post by: CitroenAZU on July 08, 2012, 09:57:31 AM
Quote from: Valérie on July 08, 2012, 00:18:48 AM
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... duzzz ...
Ondanks mijn constant herhaalde verzoek aan àlles en iedereen die bij de RDW-Venlo rondloopt/zit/hangt ten tijde van mijn 2 bezoeken aldaar om toch vooral te zorgen dat "Valérie" een "klassiek kenteken" krijgt en ondanks allerlei toezeggingen van de daar werkzame keurmeesters en zèlfs van de teamleider kreeg ik heden dit felbegeerde document thuisbezorgd.
Mensen: vooral NIET LACHEN.

"2-VXJ-13"

Ik word hier héél moe van ...


Toch van harte met je kenteken! Het klopt overigens wel, want die regeling is dan ook voor personenauto's. Bij bedrijfsauto's kun je alleen een klassiek (BE-**-**) kenteken krijgen als je auto van voor 1973 is. Dat het achteraf soms wel lukt om dit klassieke kenteken alsnog te krijgen komt volgens mij doordat ze bij de RDW soms zitten te suffen. Des te leuker voor diegenen bij wie het wel is gelukt!  Dus ik zou het ook zeker op die manier toch later nog eens proberen...:-)

Ik heb een topic voor je auto aangemaakt waar je voortaan alle bijzonderheden van je prachtige 250 in kunt vermelden.


http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=893.msg6253;topicseen#new

Als je een foto hebt van je 250 met gemonteerd kenteken graag dan zetten we die erbij.


Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 08, 2012, 16:22:02 PM
Nee, nee,  de wagen moet vóór 1 januari 1987 in het buitenland geregistreed hebben gestaan, dus een kenteken hebben gehad.
Kijk maar op de link in mijn vorige post !
Dus gewoon NU aanvragen !
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 08, 2012, 23:06:05 PM
QuoteWat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Bij nadere bestudering van het kentekenbewijs ("2-VXJ-13") blijkt het volgende:
"massa rijklaar": 720 kg ; "massa ledig voertuig": 620 kg ; "maximale massa": 910 kg, "laadvermogen": 290 kg en "maximum te trekken massa indien aanhangwagen": 400 kg.
Voor zover mij bekend moet het zijn (verbeter me maar (!), ik citeer de "carte grise"): "laadvermogen": 250 kg (jaaaa, natúúrlijk, maar dát snappen ze bij de RDW niet, ondanks de originele brochure uit 1974 die bij mijn info-pakket zat); "massa ledig voertuig" (PAV): 570 kg; "maximale massa" (PTC): 910 kg en "maximaal trein-gewicht" (PTA): 1.310 kg. Heb dit nota bene netjes voor de RDW (in het Nederlands !) op papier gezet maar "lezen" kunnen ze blijkbaar óók niet. Kan iemand me advies geven of het zin heeft deze gegevens aan te vechten ? Of gewoon maar zó laten ... ? Nadelen ... ?
Gelukkig is als type "AZU B" vermeld, staat de "datum eerste toelating: 25-09-1974" er juist in en heeft mijn AZU "2 zitplaatsen".  ;D
Waarvan akte !
Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 09, 2012, 20:05:56 PM
Quote from: Valérie on July 08, 2012, 23:06:05 PM
QuoteWat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Bij nadere bestudering van het kentekenbewijs ("2-VXJ-13") blijkt het volgende:
"massa rijklaar": 720 kg ; "massa ledig voertuig": 620 kg ; "maximale massa": 910 kg, "laadvermogen": 290 kg en "maximum te trekken massa indien aanhangwagen": 400 kg.
Voor zover mij bekend moet het zijn (verbeter me maar (!), ik citeer de "carte grise"): "laadvermogen": 250 kg (jaaaa, natúúrlijk, maar dát snappen ze bij de RDW niet, ondanks de originele brochure uit 1974 die bij mijn info-pakket zat); "massa ledig voertuig" (PAV): 570 kg; "maximale massa" (PTC): 910 kg en "maximaal trein-gewicht" (PTA): 1.310 kg. Heb dit nota bene netjes voor de RDW (in het Nederlands !) op papier gezet maar "lezen" kunnen ze blijkbaar óók niet. Kan iemand me advies geven of het zin heeft deze gegevens aan te vechten ? Of gewoon maar zó laten ... ? Nadelen ... ?
Gelukkig is als type "AZU B" vermeld, staat de "datum eerste toelating: 25-09-1974" er juist in en heeft mijn AZU "2 zitplaatsen".  ;D
Waarvan akte !


So be it !
Maak je daarover nu maar geen zorgen, je hebt je wagen op NL kenteken en of die gegevens nu wel of niet kloppen, maakt toch niks uit, je gaat er toch geen zwaar transport mee doen denk ik , dus wat maakt het uit?
Ik denk dat aanvechten weer veel tijd, ergernis en energie gaat kosten en ik vraag me af of het dat waard is.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Bertje Beige on July 09, 2012, 20:22:34 PM
Allereerst gefeliciteerd met je mooie azu en het behaalde kenteken. Geert heeft groot gelijk, je hebt een kenteken en dat is het belangrijkste.
Op het kenteken van mijn 62er AZU staat "602cc" en de kleur is op het kenteken grijs, maar de auto is (tussen de vliegroest in :D) toch echt blauw........ Ik lig er niet wakker van ;D
Ik verwachtte een BE kenteken, maar het werd een historisch personenautokenteken (AR), vermoedelijk omdat er achter de voorstoelen geen schot zit.
Overigens ben ik niet zelf naar de RDW geweest, dat heeft de verkoper gedaan.
Title: Re: chassisnummer
Post by: azurblade on July 10, 2012, 11:20:18 AM
Ach die paar getallen werken juist in het voordeel. Je jebt op papier 40 kg meer laadvermogen!
En helemaal met voorgaande heren eens. Beter zo dan geen kenteken.

En ja dat de RDW soms niet helemaal helder is blijkt wel uit mijn vorige acadiane. Die stond op papier als zijnde jawel 'Acedyane' en kleur grijs terwijl die toch echt beige was. Mogelijk een snelle eind van de middag klant en snel op papier gezet.

Alvast veel plezier van en met je azu :)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 11, 2012, 00:28:38 AM
... nu nog even leren hoe ik foto's zódanig kan "verkleinen" dat ik ze hiér kan plaatsen ... ben soms een beetje "computer-analfabeet"  ::)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 16, 2012, 22:54:53 PM
Kleine impressie uit het verleden ...
Title: Re: chassisnummer
Post by: jornmetten on July 17, 2012, 00:03:32 AM
Primagaz?
Title: Re: chassisnummer
Post by: björn on July 17, 2012, 12:41:29 PM
ziet het wel naar uit.
jammer dat hij niet is terug gebracht in die look.
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on July 17, 2012, 16:19:58 PM
Quote from: björn on July 17, 2012, 12:41:29 PM
ziet het wel naar uit.
jammer dat hij niet is terug gebracht in die look.

Jaaaa......veel Primagaz eenden zijn er immers niet over !
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on July 17, 2012, 22:12:26 PM
Met wieldoppen :-*
Title: Re: chassisnummer
Post by: björn on July 18, 2012, 12:33:56 PM
volgens mij ook de oude alu doppen. zijn schaars
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on July 18, 2012, 14:30:27 PM
Quote from: björn on July 18, 2012, 12:33:56 PM
volgens mij ook de oude alu doppen. zijn schaars

Ah, goed dat ik het weet, zal de prijs even opschroeven dan ;)
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on July 18, 2012, 21:48:05 PM
Dit zijn toch niet jouw doppen? Of heb je daar ook nog een voorraadje van?
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on July 18, 2012, 23:39:36 PM
Tuurlijk.........heb ze ooit verzameld op Franse sloperijen voor mijn AZU-L en AK-L ! De alu doppen......
De glimmende exemplaren heb ik slechts op mijn AMI6. O ja, mijn AZAM van 1966 heeft ook alu-doppen. Zoals bekend ben ik GEK op wieldoppen :P
De dagelijkse BX heeft grote glimmende CX Pallas doppen, mijn handelsmerk sedert 2008; BX met CX doppen i.p.v. die plestik BX gevallen ;)
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 19, 2012, 00:25:01 AM
QuotePrimagaz?
Zou best kunnen; op de motorkap zat het embleem "airflam" en deez' voiture heeft inderdaad een gasfitter als eerste eigenaar gekend.
Quotejammer dat hij niet is terug gebracht in die look.
Er zitten, vanwege de slechte originele exemplaren, sowieso al àndere voor- en achterdeuren (waarin een vlak paneel voor het nummerbord) alsmede motorkap en spatborden op, dus is deze AZU bepaald niet "origineel" meer.
Quotevolgens mij ook de oude alu doppen. zijn schaars
Nee hoor; destijds (zoals op de foto's) zat de hele buitenkant onder de grijze klei. Onder deze vermomming kwamen héél glanzend verchroomde stalen wieldoppen vandaan ...
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on July 19, 2012, 01:42:19 AM
Quote from: Valérie on July 19, 2012, 00:25:01 AM
Quotejammer dat hij niet is terug gebracht in die look.
Er zitten, vanwege de slechte originele exemplaren, sowieso al àndere voor- en achterdeuren (waarin een vlak paneel voor het nummerbord) alsmede motorkap en spatborden op, dus is deze AZU bepaald niet "origineel" meer.

Ach, als alle besteleenden geheel origineel werden opgeknapt werd dat ook weer saai, ik houd van origineel, maar vind het ook leuk als andere mensen hun ideeén en wensen uitleven op hun besteleend.
Maarre......plaats eens wat foto's van de huidige staat hier, ben benieuwd !
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 20, 2012, 01:00:36 AM
Quote
Maarre......plaats eens wat foto's van de huidige staat hier, ben benieuwd !
Was ik al van plan maar als je het niet erg vind doe ik dat liever wanneer alles "d'rop en d'ran" zit. Dus óók de nummerplaten en de nieuwe (in "back-order") grill. Dat kenteken wordt langzamerhand een "never ending story". Heb 1 1/2 week geleden mijn blitse supermoderne kenteken "2-VXJ-13" teruggestuurd naar de RDW met het verzoek dit in te wisselen voor een "klassiek" kenteken. "Jawel meneer; komt voor elkaar meneer; nee meneer, voor u zijn hier geen kosten aan verbonden; jawel meneer, binnen enkele dagen .... " etc. etc. (was overigens een héél vriendelijke dame hoor ...) Ben nu dus al vanaf 22-06 in de slag met de RDW maar kan nog steeds geen (centi-)meter rijden ... Heb vandaag maar weer eens gebeld. "Sorry meneer, dit is helaas nog niet in behandeling genomen; ik zal nu een "vinkje" (???) zetten zodat e.e.a. nu zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld ... tja, héél vervelend ..." (ook deze keer héél vriendelijk, maar nu een "mannelijke" versie ...).
Ach ... "rijksambtenaren" hè ... Ze leven ontzèttend met je mee.
Behoeft dus geen nadere toelichting. Hooguit een héle hoop geduld ...










Title: Re: chassisnummer
Post by: Geert on July 20, 2012, 07:42:52 AM
Ik denk dat de helft van de RDW medewerkers nu op een strand op Teneriffe ligt, die liggen niet wakker van jouw historisch plaatje.
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on July 20, 2012, 22:49:24 PM
Ik zal het eerlijk zeggen, ik heb moeite om mij in te houden, maar ik baal van dit soort gezeur het haalt het peil van dit forum zo enorm omlaag! Waar gaat het over? Eerst waren ze bij de RDW niet bekend met jouw type auto (vind je het gek?). Dan deugen ze bij Citroen weer niet (ander topic)! Nu leveren ze binnen een week weer geen ander kenteken! Sorry hoor maar er bestaat ook nog zoiets als een spiegel!
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 22, 2012, 00:43:43 AM
Quotemaar ik baal van dit soort gezeur het haalt het peil van dit forum zo enorm omlaag
Oh   ???
QuoteIk denk dat de helft van de RDW medewerkers nu op een strand op Teneriffe ligt, die liggen niet wakker van jouw historisch plaatje.
Zou ik óók niet doen als ik lekker op het strand lag te bakken.  :) Maar gelukkig is de andere helft van de RDW nog aan het werk dus er blijft hoop !  ;D
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on July 27, 2012, 22:33:54 PM
The continuing story ... speciaal voor MarcoAZU ....
Nadat die éne (hele vriendelijke) meneer dat "vinkje" had gezet gebeurde er ... wederom niets. Ondanks zijn belofte dat ik binnen 48 uur teruggebeld zou worden geloofde ik daar na 4 dagen tóch maar niet meer in. En belde dus zèlf maar weer. Wéér een (eveneens héél vriendelijke) dame (en wederom "wederom héél wèlgemeende excuses ..." etc. etc.) ... afijn: gisteren heb ik dus uiteindelijk het kenteken ontvangen: "BE-74-06". Maarrrr ... de RDW zou de RDW niet zijn om óók dìt wèèr niet foutloos af te handelen. Zèlfs het overtypen van een paar cijfertjes en lettertjes is kennelijk dèrmate moeilijk dat Valérie, volgens haar huidige kentekenbewijs, in een vloek en een zucht zó maar 4 jaar ouder is geworden ...
Jawel. Wíj mogen niet "rommelen" met gegevens ... de RDW doet dat zonder blikken of blozen.
Dus nu heb ik een AZU uit 1970 ... i.p.v. 1974. Met een kentekenbewijs waarvan diverse technische gegevens "rammelen"...
Afijn: gisteren meteen platen besteld, vandaag gemonteerd en meteen de hele avond op pad. Morgen maar eens foto's maken. We blijven lachen !
Overigens MarcoAZU: Valérie heeft wel 3 spiegels ! Zal m'n best doen ! 
Title: Re: chassisnummer
Post by: mctommi on July 28, 2012, 01:04:49 AM
De RDW (volgens mijn beste autokameraad RDtW) is allang geen overheidsinstantie meer ! Is geprivatiseerd net als post en spoorwegen en DAT was ook al zo'n goed idee.........NOT.
Die fijne dames en heren aan de foon zullen wel een training hebben gehad om vooral zo aardig mogelijk te zijn, hahaha. En meesten hebben ze de ballen verstand ervan.
De heren keurmeesters daarentegen zijn meestal wel kundig en draaien je geen loer zoals een Bovag-keurmeester die graag werk wil voor zijn bedrijf.
Heb wel een keer gelachen toen mijn uit F geïmporteerde DAF33 o.a. afgekeurd werd op "zwaar punt in de besturing". Nou stuurt een 33 zo ongeveer als een fiets; licht als een veertje ! Maar afijn; braaf de boel doorgesmeerd en hij werd bij de herkeuring goedgekeurd.

Ach en dat er 1970 op de papieren staat maakt ook niet uit; aan de kentekencombinatie van zo'n invoerkenteken kun je de leeftijd toch niet bepalen.
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on September 13, 2012, 00:51:41 AM
Even om MarcoAZU tóch te laten (grijns-)lachen: daags na ontvangst en plaatsen van de prachtige klassieke kentekenplaten een flinke rit. In Venray was een oldtimershow waar ik met onze band zou optreden. Jawel: zelfs on-aangemeld werd Valérie door het talrijke publiek geloodst en mocht temidden van allerlei antiek duur chroom en staal gaan staan pronken. Edoch, eenmaal geparkeerd, was de aanvankelijke lol er meteen een beetje af: Valérie leek leeg te bloeden. Een geweldige motorplas onder het vooronder. Beginnersfout: in mijn ijver had ik het oliefilter met zo'n mechanische klem flink vastgezet. En dusdoende een scheurtje in dat filter veroorzaakt. Met als gevolg dat de inmiddels flinkt verhitte olie daardoor het gehele motor-compartiment ongewild van een anti-roestlaag voorzag ... Tja, gelukkig hebben we ook nog de ANWB die een sleeptouwtje bij zich had ...
Title: Re: chassisnummer
Post by: MarcoAZU on September 13, 2012, 11:34:23 AM
Quote from: Valérie on September 13, 2012, 00:51:41 AM
Even om MarcoAZU tóch te laten (grijns-)lachenwas de aanvankelijke lol er meteen een beetje af: Valérie leek leeg te bloeden. Een geweldige motorplas onder het vooronder.

Waarom zou ik hierom moeten lachen? Of zelfs maar een grijns op m'n gezicht moeten krijgen?

Ik heb ook heel veel fouten gemaakt en nog!

De ergste fout was wel dat m'n knipperlichten in de voorspatborden verkeerdom zaten, de linker zat rechts en de rechter zat links. Je kunt je voorstellen dat een aantal mensen daar hartelijk om gelachen hebben, toen ik elf jaar terug vol trots, met m'n kersverse besteleend, het terrein van de besteleendmeeting op kwam rijden  :-[ (gelukkig was Mc Tom er niet  :D)

Ik ben blij voor jou dat je oliedruk niet is weggevallen en dat je niet je hele motor in de soep hebt laten draaien!

Wel een tip voor anderen : Op een oliefilter smeer je een beetje vet aan de rubberpakking en je draait hem vast met de hand, niet vaster, nooit met gereedschap!

Hetzelfde met de kleppendeksels; handvast en dan nog één slag toe! Je zult ook niet de eerste zijn met lekkende kleppendeksels, je trekt ze krom!
Title: Re: chassisnummer
Post by: Valérie on October 22, 2012, 01:16:34 AM
Na wat gepiel met zo'n foto-bewerkings-site op internet:

(http://img441.imageshack.us/img441/8358/ks8gxcrznb.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)

(http://img689.imageshack.us/img689/7844/2adlour856.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)

(http://img856.imageshack.us/img856/4896/9a24fe31d43a41b4b9ec2d6.jpg) (http://www.fotoaanpassen.nl)

Ze heeft er intussen al bijna 1.500 km opzitten ...
Overigens wèl geinig dat het bouwjaar (19)74 in het nummerbord terug te vinden is.
Title: Re: BE-74-06
Post by: CitroenAZU on October 22, 2012, 10:29:28 AM
Prachtige AZU zeg!

Ik heb de topictitel aangepast voor je.

Veel plezier met rijden!
Title: Re: BE-74-06
Post by: Valérie on October 23, 2012, 00:48:15 AM
Dank ! Dank ! En als er geen réden is om een blokje òm te gaan dan zóeken we er gewoon eent(d)je; ze heeft nú, na 20 jaar stilstaan, de smaak absoluut weer te pakken !
Title: Re: BE-74-06
Post by: siemenazu on October 24, 2012, 19:39:57 PM
het zou voor mij absoluut niet de eerste keuze zijn om een besteleend zo'n kleur te geven!!
Maar eigenlijks vind ik de kleur best wel gaaf!!
Title: Re: BE-74-06
Post by: Valérie on October 29, 2012, 23:23:07 PM
Moet eerlijk bekennen: oorspronkelijk was "Vert Embrun" gepland ...
Maar dan had ze nóóit zo "gespetterd" zoals ze nu doet !
Title: Re: BE-74-06
Post by: mctommi on October 30, 2012, 11:25:45 AM
Vet Embrun is veel te saai.....vert palmeraie lijkt me ook wel leuk op een besteleend, haha........zonnebril alert !
Title: Re: BE-74-06
Post by: Valérie on November 21, 2012, 00:03:33 AM
Ach ... heb al gemerkt dat ik langzaamaan als "trend-volger" kan worden aangemerkt: heb, naast "Otje" (m'n HY) en "Valérie" (m'n AZU) inmiddels (nog) een "rijdende" en een (voordien zelf) "afgereden" (respectievelijk 2CV-6 Special (1977) en een gewone 2CV-6 (1987)) Eend staan, waarvan de bèste onderdelen ooit één Eend-mobiel gaan opleveren waarmee we nog jááááren mee vooruit kunnen.
En aangezien deez' toekomstige voiture reeds op voorhand is toebedeeld als het daaglijks vervoermiddel van de "dame du maison" en deze dame absoluut gecharmeerd is van de lakkleur "Vert Embrun" ... zal uiteindelijk 1 + 1 wel 2 worden ... 
Túúúrlijk met dat klassieke (origineel Nederlands) klassieke kenteken !
On verra !
We zullen zien ...
Title: Re: BE-74-06
Post by: Geert on March 22, 2014, 15:51:10 PM
Vandaag gespot in Gemert op de A markt, maar geen spoor van Ger te bekennen.
Title: Re: BE-74-06
Post by: CitroenAZU on March 23, 2014, 08:03:03 AM
(http://farm8.staticflickr.com/7419/13335828773_9bedd6bc2f.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13335828773/)
088 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13335828773/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Title: Re: BE-74-06
Post by: RCUPPER on October 02, 2014, 20:59:14 PM
Quote from: RCUPPER on October 02, 2014, 20:58:49 PM
Zeer leuk om 'onze' Gert met zijn "Otje" tegen te komen! Volgend jaar terug met Valérie?

(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/DSC06963.jpg)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/DSC06964.jpg)
Title: Re: BE-74-06
Post by: Valérie on December 08, 2014, 00:10:52 AM
Gosh ... ontdek deez' foto's nú pas, anno 08-12-2014 ...
Moet bekennen dat ik hier vrolijk van word maar het óók (telkens) jammer vind de "personen" achter allerlei "plaatjes" niet "persoonlijk" te hebben ontmoet c.q. te hebben herkend ...
Overigens was het een "dubbeltje op zijn kant": Otje òf Valérie. Uiteindelijk bleek Otje (voor zo ver ik kan nagaan ...) de enige HY op deez' happening. Duzzz tóch een beetje "bHYzonder".
Dank voor de prachtige foto's !
Title: Re: BE-74-06
Post by: Burik on December 10, 2014, 16:22:18 PM
Ik heb de foto niet gemaakt, dus spreek mij er alsjeblieft niet op aan dat we elkaar niet hebben ontmoet  :-\
Title: Re: BE-74-06
Post by: RCUPPER on December 11, 2014, 21:13:50 PM
Quote from: Valérie on December 08, 2014, 00:10:52 AM
Gosh ... ontdek deez' foto's nú pas, anno 08-12-2014 ...
Moet bekennen dat ik hier vrolijk van word maar het óók (telkens) jammer vind de "personen" achter allerlei "plaatjes" niet "persoonlijk" te hebben ontmoet c.q. te hebben herkend ...
Overigens was het een "dubbeltje op zijn kant": Otje òf Valérie. Uiteindelijk bleek Otje (voor zo ver ik kan nagaan ...) de enige HY op deez' happening. Duzzz tóch een beetje "bHYzonder".
Dank voor de prachtige foto's !

Gelukkig hebben wij nog staan te praten ;) tot volgend jaar in Simpelveld mét besteleend!
Title: Re: BE-74-06
Post by: CitroenAZU on March 19, 2016, 22:53:04 PM
(https://farm2.staticflickr.com/1449/25283752453_d10c76783e_z.jpg) (https://flic.kr/p/EweQJr)DSC_1453 (2) (Kopie) (https://flic.kr/p/EweQJr) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Title: Re: BE-74-06
Post by: CitroenAZU on March 19, 2023, 10:59:05 AM
(https://live.staticflickr.com/65535/52756097552_604534afbf_c.jpg) (https://flic.kr/p/2onSMNQ)_IMG7160 (https://flic.kr/p/2onSMNQ) by CitroenAZU (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr