News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
505 Guests, 0 Users

Citroën AZU EDF

Started by Francois, January 20, 2010, 22:22:40 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Quote from: björn on April 15, 2010, 12:50:48 PM
mischien leuk om een keer met een boel bestelers te doen?????? ;)
Dan graag na de besteleendmeeting, want voordien is de onze zeker nog niet klaar.  :P
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

bosuit

Top idee! Ik neem contact op met Edwin Groen.
AK400 "ALFRED"

mctommi

Quote from: bosuit on April 15, 2010, 15:12:28 PM
Top idee! Ik neem contact op met Edwin Groen.

Die van Edwin is een AK (350) eind zestiger jaren, twee kleuren blauw met een wit dak, dus toch weer heel anders.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Ben een paar weken geleden bij Edwin geweest samen met de ds-club.
Heb hem gezegd dat hij bij een volgend bezoek mij moet controleren op schroevendraaiers. Zoveel mooie spulletjes heeft hij.  :P :D
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

björn

ok bosuit
hout ons maar op de hoogte en dan kunnen we en datum prikken

Francois

Ha, dat lijkt mij ook wel leuk! Inderdaad wel graag na de zomervakantie, want daarvoor is mijne nog niet af. :)
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Francois

Ben weer druk bezig met de azu. De koets is nu aan de beurt, het schiet al aardig op..

Weet iemand of die stootrubbers in de wielkasten achter verplicht/nodig zijn?? Anders laat ik ze weg, want ze zijn toch los geroest.

Verder ben ik nog op zoek naar een linker (en evt. rechter) zijpaneel voor achter met smalle ribbel. Wie kan mij daar aan helpen?


Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

François, Walter Rijkers wwarijkers@home.nl uit Uden heeft goede reparatiedelen voor de aanslagsteunen.
Ik zou die nooit weglaten, want wat gebeurt er dan, als je een keer een zwaardere lading erin hebt en een kuil of hobbel tegenkomt? Ik vermoed chassischade.
Mogelijk is het zelfs een APK-afkeurpunt.
Hieronder een foto met de nieuwe steun van Walter op onze AK400.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

#53
Quote from: Francois on May 14, 2010, 22:06:04 PM
Ben weer druk bezig met de azu. De koets is nu aan de beurt, het schiet al aardig op..

Weet iemand of die stootrubbers in de wielkasten achter verplicht/nodig zijn?? Anders laat ik ze weg, want ze zijn toch los geroest.

Verder ben ik nog op zoek naar een linker (en evt. rechter) zijpaneel voor achter met smalle ribbel. Wie kan mij daar aan helpen?



Ik zou die stootrubbers ook niet weglaten , en idd de RDW zal dat waarschijnlijk ook niet toestaan!!
Voor de zijpanelen : Ik stuur je een PM want dat mag ik waarschijnlijk niet op het forum zetten!



't is een kwestie van geduld........


Francois

#55
Ik ben inmiddels bijna in de opbouw-fase. Er zijn nog een aantal dingen onduidelijk voor mij:

-Waar hoort de uitlaat te zitten? Nu heb ik een uitlaat van een normale eend, dus aan de bestuurderskant, maar hij komt dan uit onder het reservewiel, is dat normaal? En het achterste bevestigingsrubber hangt dan in het luchtledige...

-Wat voor ruitensproeier(pompje) hoort erin? Op het dashboard is volgens mij geen plek voor zo'n handpompje. Of is het een voetpompje zoals bij een acadiane?

-En heeft er iemand ervaring met dot5 remvloeistof. Ik heb een trommelbak en vernieuw het complete remsysteem. Dan zou er dus dot5 in kunnen, ik heb gehoord dat dat beter zou zijn dan dot4, zeker als de wagen 's winters een tijd stil staat?

-Heeft iemand misschien een 6v electrisch schema voor me (azu van 1968)? Ik bouw om maar 12v maar weet niet helemaal hoe ik alles moet aansluiten. Bijv. de spanningsregelaar; de 6v heeft 4 kabels eraan ,(DYN, EXC, BAT en nog een) en de 12v maar 3 (EX, -  en +) !?


12 volt

6volt

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

engbokho

#56
Als je "moderne" techniek erin hebt gehangen, doe jezelf (en toekomstige eigenaren en/of monteurs)een plezier en vervang de draadboom ook door die van een "moderne" (2cv special)eend. Dan werkt het tenminste allemaal zonder dat je moet gaan lopen knippen en plakken en dan heb je gelijk de goede aansluitingen voor het kleine dashbord!
(en kan je, omdat de aansluitingen er dan toch al zijn zijn op een klein extra paneeltje richtingaanwijzer/grootlicht/alarmlicht en remvloeistofpeil lampjes plaatsen)
De kleine draadboom "naar achteren" kan je gewoon laten zitten.

Naar mijn mening is de 6v gelijkstroom draadboom zonder zekeringen niet geschikt om fatsoenlijk om te bouwen naar 12v wisselstroom.

Ruitensproeierpomp "hoort" op een klein blikje te zitten dat je naast het dashbord hangt.

De uitlaat van een oud type eend eindigt onder de versnellingsbak, dus nu zal je een nieuw steuntje moeten maken voor het achterste ophangrubber, en ja hij stopt onder het reservewiel.
Let op dat je het korte laatste bochtje koopt en niet de langere van een acadiane...


Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

björn

maar het voordeel van de lange bocht is,dat hij iets buiten de koets komt en daar door minder zuregas op je plaat werk komt en hij minder hard rot

Francois

Okee bedankt voor de reacties!

Ik heb nog een kabelboom liggen van een AZU B, die zou ik er dan in kunnen zetten, dat is inderdaad makkelijker met aansluiten.

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Francois

Zijn nieuwe verblijfplaats :)


Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Tags: