News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
208 Guests, 0 Users

09-BP-KK / BE-69-63

Started by CitroenAZU, September 04, 2009, 18:38:19 PM

Previous topic - Next topic

gerard560

nee helaas nog niet gevonden
als ik de ak weer thuis heb zal ik wel even contact met je opnemen
wel leuk als ik met de besteller langs komt natuurlijk

gr gerard

CitroenAZU

Je mag ze gratis hebben die raamdingetjes...  :-)

Maar dan moet je wel met de AK komen :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Quote from: CitroenAZU on June 02, 2011, 15:48:19 PM
Je mag ze gratis hebben die raamdingetjes...  :-)

Maar dan moet je wel met de AK komen :-)
Dat noem ik chantage! ;D
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

He Gerard,

hoe is het met de AK? Heb hier nog steeds dieraamdingetjes liggen. Of heb je ze inmiddels al?

Krijgen we em te zien op de besteleendmeeting?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

#169
Kan het niet nalaten het toch 1 keer te zeggen:
Ik vond 'm vroeger véél mooier en leuker. Dus wat mij betreft is er door dit project een leuke besteleend verloren gegaan. Jammer.
Overigens vind ik dat iedereen het zelf mag weten en verschillen smaken gelukkig.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

#170
Er zijn toch zat orzjinele besteleenden over...........
Het is altijd al zo geweest dat (bestel) eenden op allerlei manieren verbouwd werden en worden. Ben in mijn leven op vele meetings geweest en altijd weer trof ik de raarste schepsels aan. Destijds waren de Duitsers er vooral erg goed in.
Voor mezelf wil ik mijn auto's orzjineel hebben, maar wat een ander doet.....ieder zijn invalshoek van de hobby.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gerard560

Quote from: CitroenAZU on August 23, 2011, 11:39:02 AM
He Gerard,

hoe is het met de AK? Heb hier nog steeds dieraamdingetjes liggen. Of heb je ze inmiddels al?

Krijgen we em te zien op de besteleendmeeting?

inderdaad martijn ik ben er niet meer mee verder gegaan
maar ik moet even kijken hoe ik het naar mijn zin ga maken

ik ben van plan om naar eendeei te gaan dus zal daar al met de besteleend zijn
gr gerard

mctommi

TOP !!! Zal er zijn, parkeer de Matra wel om een hoek of 3 verder.....fototoestel zal geladen zijn !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Quote from: michelidds on August 23, 2011, 16:07:10 PM
Kan het niet nalaten het toch 1 keer te zeggen:
Ik vond 'm vroeger véél mooier en leuker. Dus wat mij betreft is er door dit project een leuke besteleend verloren gegaan. Jammer.
Overigens vind ik dat iedereen het zelf mag weten en verschillen smaken gelukkig.

Even voor de goede orde, dit was al jaren geen echte besteleend meer, maar een samengesteld zooitje. De koets was van een gewone 2cv, de vloer was van kofferbodems samengesteld etc. Helemaal niks origineels aan. (en nog een gevaarlijke auto bovendien, ik heb m bekeken voor de APK)
Dus...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

gerard560

Quote from: engbokho on September 07, 2011, 09:23:35 AM
Quote from: michelidds on August 23, 2011, 16:07:10 PM
Kan het niet nalaten het toch 1 keer te zeggen:
Ik vond 'm vroeger véél mooier en leuker. Dus wat mij betreft is er door dit project een leuke besteleend verloren gegaan. Jammer.
Overigens vind ik dat iedereen het zelf mag weten en verschillen smaken gelukkig.

Even voor de goede orde, dit was al jaren geen echte besteleend meer, maar een samengesteld zooitje. De koets was van een gewone 2cv, de vloer was van kofferbodems samengesteld etc. Helemaal niks origineels aan. (en nog een gevaarlijke auto bovendien, ik heb m bekeken voor de APK)
Dus...

dus ik had me ook een beetje vergist en heb er veel meer werk aan gehad als dat ik had gedacht
maar in de advertentie stond ook 2cv moter met versnellingsbak aangeboden alleen zit er een ak400 om heen

gr gerard

mctommi

Quote from: engbokho on September 07, 2011, 09:23:35 AM
Even voor de goede orde, dit was al jaren geen echte besteleend meer, maar een samengesteld zooitje. De koets was van een gewone 2cv, de vloer was van kofferbodems samengesteld etc. Helemaal niks origineels aan. (en nog een gevaarlijke auto bovendien, ik heb m bekeken voor de APK)
Dus...

Maar op de foto aan het begin van dit topic ziet het er toch echt als een AK400 uit ? Hoe kan dat als de koets van een gewone eend is ? Ikke nie begraip ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Jai niet begraip McT? ;)
Men neme een slijptol en zaagt een koets van een tweeceevee in twee. Vervolgens bak en braad je daar de ranzige restanten van een Ak tegenaan, maakt een vloer uit de oude kofferbodem van de eend en klaar is smeerkees...

Gerard, petje af voor het fantastische (vak) werk dat je geleverd hebt. Ik zou willen dat iedereen z'n auto zo grondig aanpakt. :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Dirk D

Ik heb vanavond op mijn gemak en met veel plezier dit hele topic door gelezen.

Wat een prachtig project is dit.

Je geeft een hele nieuwe dimensie aan het besteleenden gevoel Gerard.

Ik vind het een geweldige prestatie en ga je creatie bewonderen in Leersum.

groet
Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Quote from: engbokho on September 07, 2011, 21:27:11 PM
Jai niet begraip McT? ;)
Men neme een slijptol en zaagt een koets van een tweeceevee in twee. Vervolgens bak en braad je daar de ranzige restanten van een Ak tegenaan, maakt een vloer uit de oude kofferbodem van de eend en klaar is smeerkees...

Gerard, petje af voor het fantastische (vak) werk dat je geleverd hebt. Ik zou willen dat iedereen z'n auto zo grondig aanpakt. :)

Ah nou iek begraip.......

Inderdaad is Gerard heel goed bezig met toewijding en gouden handjes...... origineel gerestaureerde besteleenden zijn er al genoeg........de (bestel)eend is altijd een inspiratie geweest voor zelfbouwers met fantasie, dat is gewoon een -belangrijk- aspect van de populariteit van deze voertuigen !

Helaas heb ik Gerard niet aan een "banaan" voorbumper kunnen helpen........ maar wellicht zit er eentje op als we elkaar treffen tijdens de aanstaande BEM !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gerard560

inderdaad ik heb nog geen bumper  :-\
en de ramen zijn nog steeds van plexiglas dat zijn de punten die ik nog moet aanpakken
ik verwacht ook niet op hele korte duur ,maargoed ik rij er lekker dagelijks in rond

gr gerard

Tags: