News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
139 Guests, 0 Users

Le musée de la 2cv

Started by Sjoerd, June 30, 2011, 18:39:19 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Zaterdag ga ik met mijn ouders op vakantie naar??? Jawel, frankrijk.
We weten niet waar we naar toe gaan en nemen gewoon de tent mee.
Vorig jaar is dat ook goed bevallen en hebben we ook de citroën azu gekocht.
Nu is ons plan om op de terugweg langs dit museum te gaan om te kijken en misschien nog wat onderdelen te scoren ;D
Het gaat om dit museum: http://musee2cv.free.fr/
Is misschien iemand van dit forum hier al een keer geweest?

CitroenAZU

Ik dacht dat ze momenteel gesloten waren ivm instortingsgevaar van het pand meen ik ergens gelezen te hebben...
Ik zou eerst even proberen te mailen voor je gaat om dat te verifieëren...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Sjoerd

Oh, dankje! Ik zal zo eerst eens even een mailtje sturen.
Bedankt voor de tip!

mctommi

Op de weblog staat al bijna een jaar niets nieuws meer, dat lijkt me geen goed teken.
Het gebouw waarin ze zitten ziet er op de foto niet erg okselfris meer uit, dus wellicht is wat Martijn schreef inderdaad waar :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...zou jammer zijn als de nog goed zijnde onderdelen en auto's worden bedolven door puin.


michelidds

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

björn

ik ken iemand die daar ook wat doet(pascal) en wat martijn zegt heb ik ook gehoord.

Sjoerd

Ik heb contact gehad met Pascal en ik kan bellen als ik in de buurt ben, het is namelijk niet officieel open maar hij kan wel een privé rondleiding geven ;D

mctommi

Hééééé da's het betere werk ! Maar houd het dak een beetje in de gaten hè, als het teveel gaat kraken gauw naar buiten ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.


björn

die pick up bedoel je zeker.
das een mooie fondst

siemenazu

azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Sjoerd

Nou, daar ben ik weer! Terug uit het zonnige zuiden met een bruin kleurtje! ;D
Veel 2cv gezien en ook nog even langs het museum gegaan. Helaas waren bijna alle auto's inmiddels ergens anders gestald wat niet open was voor publiek want het dak werd wel erg link! ;D
Wat een spul daar!, overal stukken eend en wat een aardige mensen! Toevallig heb ik die pickup nog gezien. Pracht ding, maar dans l'état als jullie begrijpen wat ik bedoel. Gewoon mooi zo laten en al die Nederlanders maar laten kwijlen ;D. Voorlopig kon het nog wel even duren voordat het museum op een andere locatie werd geopend want de bodem van de pot was bereikt :-\. Maar goed, ik heb een top vakantie gehad!

CitroenAZU

Leuk Sjoerd,

Kun je mij het telefoonnummer van die Pascal via PB sturen.
Ik wil eens zien of ik er na het weekend langs kan rijden op weg naar de wereldmeeting in Salbris.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Dat wordt wel een omweggetje dan....................
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: