Goedemorgen,
Ik ben nieuw op dit forum. In 2014 begon mijn Citroen ziekte met de aankoop en restauratie van een Le Patron. Daarna volgde een gedeeltelijke restauratie van een Dyane 6 en het laatste jaar werk ik vol overgave aan mijn AK400 van 1976. Oorsprong is Noord Frankrijk maar ooit zag ik er een foto van op een NL website. Daarom de vraag: Wie herkent deze auto en wie kan me meer vertellen over hoe hij in NL terecht kwam. Ik kocht hem eind 2015 van iemand uit Oostkamp bij Brugge, die het niet zag zitten om eraan te beginnen. Intussen zijn Chassis en motor terug in perfecte staat. Nu volgt de grootste klus, het kastje.
Hallo,
welkom hier en veel succes met de restauratie toegewenst! Hou ons op de hoogte van al je vorderingen, dat vinden we leuk!
Ik weet helaas niets van deze auto, maar misschien iemand anders wel.
Dank u, wie mijn vorderingen wil volgen, kan dat op mijn facebook pagina: Citro AK400
Ik ben geen proffesioneel mekanieker of carrossier maar ben wel metaalbewerker van opleiding en doe niets liever dan met techniek bezig zijn. Tips zijn altijd welkom. De grootste uitdaging zal de herstelling van de koets worden want die is in erg slechte staat (zoals de meeste AK's na 40 jaar).
Facebook ?
Wat is dat ?
Geert toch. :)
Welkom in de 21ste eeuw! ;)
https://www.facebook.com/CitroAK400/
Ik boycot zoveel mogelijk social media !
Leuk, welkom hier.
Ik ga je volgen op FB, je pakt de zaak grondig aan, goed bezig!
Ik las (ergens vlug...) dat je een olielekkage bij de oliepomp verholpen had met vloeibare pakking o.i.d; er staat een dermate hoge druk op het oliesysteem dat ik verwacht dat deze het niet zal houden.
Maar we volgen graag je avonturen ook hier :-)
Leuke wagen met het gebruikelijke werk, maar dat is logisch voor zo'n 40 jaar oud werkpaard.
De oliepomp repareren met vloeibare pakking is vrij kansloos, de afdichting van het oliepomphuis op het carter hoort met een papieren pakking (nat gemonteerd met water), het oliepompdeksel heeft aan een nieuwe o-ring voldoende. Met vloeibare pakking kunnen er stukjes in je oliecirculatie de boel verstoppen met alle gevolgen van dien.. Let ook even goed op aanhaalmomenten!
Zoals u leest, ben ik niet zo van de vloeibare pakking in 2cv motoren, carter uitgezonderd....
Tijdje terug een mooie 12 pk gezien met een motortje dat vrijwel helemaal droop van de blauwe vloeibare pakking! Zelfs tussen de cilinders en carter en tussen cilinders en koppen :'(