News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
351 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Dat schakeltrucje heb ik ook gelezen op International2cvfriends en dat werkt goed !
Nadat ik de koppeling nog een keer had afgesteld verder geen problemen meer gehad met schakelen.
Ja, en hij loopt gewoon lekker, dus wat wil ik nog meer ?
Klanten waarbij ik met mijn AZU kom voorrijden kijken altijd heel verbaasd, maar dan komen de verhalen los van de tijd dat zij zelf nog eend reden. Heerlijk! EN..... je bent meteen "binnen"!
't is een kwestie van geduld........

Burik

Onze eend heeft precies hetzelfde. Dondersfijne machine, maar als ie warm is gaat in de 1 zetten niet zonder gekraak. Zal eens proberen van de 2 naar de 1 te schakelen. Ik deed het al wel eens van de achteruit naar de 1 maar dit hielp niet.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Valérie

#347
QuoteEN..... je bent meteen "binnen"!
Túúrlijk ! "Zó baas zó hond ..." of (een beetje verbasterd): "Zó auto ... zó eigenaar ...". Onz' voiture laat weinigen ongeroerd ...
Succes met "de zaken" !

P.S.: schoot me nog te binnen: de schakelstang die direct op de versnellingsbak zit kan óók nog enigszins "verdraaid" worden zodat je de "meest ideale" stand voor de schakelpook kunt bewerkstelligen ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Verdraaid !!!

En zorg ook voor goede rubbertjes in het verbindingsstukje tussen horizontale pook (gluglut) en de vertikale pook op de bak. Kost geen drol, maar scheelt vaak een hoop.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Quote from: Geert on November 02, 2013, 07:36:24 AM
Klanten waarbij ik met mijn AZU kom voorrijden kijken altijd heel verbaasd, maar dan komen de verhalen los van de tijd dat zij zelf nog eend reden. Heerlijk! EN..... je bent meteen "binnen"!

Kan me daar wel iets bij indenken ;D
Wij hebben hem in de werkplaats staan en er komen idd veel gesprekken mee los.
Momenteel staan trouwens ook onze chevrolet en opel commodore in de werkplaats.
Wat dan opvalt is dat iedereen zijn eigen favoriet heeft en dat men zelden alle drie de auto,s uitvoerig bekijkt. Sterker nog. De meeste bekijken er een en laten de andere links liggen.
De eend is daarbij wel veruit favoriet gevolgd door de commodore 8)
Maar ja een eend is ook een beetje Een vertederend autotje
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Valérie

Quotegluglut
Gosh ... wèèr wat geleerd ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Tiepvoutje, ik bedoelde; glutglut, hahahaha
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

't is een kwestie van geduld........

mctommi

Ohhhhh.....een BH-tje.... :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Ja, inderdaad, een BeschermHoesje !  ;D
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om mijn auto te polijsten !
De lak glimt nog niet heel erg. Maar komende zomer ga ik eraan beginnen.
Nu ik samen met mijn broer de AZ aan het opknappen ben , heb ik hulp en dat maakt het leuker om ook mijn AZU weer eens helemaal klaar te maken.
Dat polijsten was het enige wat nog niet gedaan was, maar ik wilde zo graag met de wagen rijden dat ik dat maar even gelaten heb.
Gisteren de AZU even uitgelaten, er lag toch geen zout op de weg en het was geweldig weer. Raampje open en toeren : Heerlijk!
Vooral als je dan nog een AK 350 in het wild tegenkomt. Helaas geen eigenaar in de buurt .
't is een kwestie van geduld........

Geert

#357
De AZU heeft even stilgestaan.
De motor bleef lekken en dat werd steeds erger , andere vulpijp, revisieset voor de vulpijp... niks hielp.
Uiteindelijk alle keerringen en brilrubbers vervangen en .. presto, vandaag geen lekken meer.
Bleek dat ik de brilrubbers verkeerd had gemonteerd en dat ik verkeerde brilrubbers had gemonteerd.
Nu lekt hij niet meer en loopt als een zonnetje.
de revisieset voor de vulpijp van Burton is trouwens een aanrader!
Ik had twee nieuwe vulpijpen, eé'n van Ad v d Horst, die is goed, maar een andere was dat niet. Nadat ik hem uit elkaar gehaald had bleek dat de rubbers binnenin heel stug waren en dus lekten.
Met het revisiesetje van Burton heb ik hem weer opgeknapt en werkt hij prima.
enige min puntje is de dikke rand die je hebt als je de boel weer in elkaar geschroefd hebt. Mijn dynamo paste toen niet zo goed. Ik heb dat opgelost door een stuk van de dikke rand af te vijlen.

't is een kwestie van geduld........

Geert

Nog even één tip:
Omdat de AZU toch stil stond , heb ik de versnellingsbak laten nazien door Mense Hof uit Slagharen.
De bak lekte ook een heel klein beetje.
De bak schakelde goed, maar nu als nieuw!
Prima adres  , bovendien heeft hij uit voorzorg een paar lagers en keerringen vervangen.

't is een kwestie van geduld........

Valérie

[quoteOmdat de AZU toch stil stond , heb ik de versnellingsbak laten nazien door Mense Hof uit Slagharen.][/quote]Heb intussen óók m'n licht diverse malen nog eens opgestoken betreffende 2CV-V-bakken. Maar dát is een vak apart ! Met alleen "nakijken" heb je nog géén garantie ! Diverse "deskundigen" hebben me intussen de "(on-)mogelijkheden alsmede revisie" vóór-berekend. Geniet ervan zolang zolang de zaak "draait". Anderszins: zorg voor een spaarpotje van zo'n € 600,= en je hebt alsdan een compleet gereviseerde V-bak die het uithoudt totdat we uiteindelijk het bejaardenhuis moeten gaan opzoeken ...  ;)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: