News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
332 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Vrijdagmiddag lekker met mijn AZutje over Limburgs dreven gereden!
Toen ik weer naar huis reed moest ik afremmen voor de drempel bij de ingang van ons dorp.
Opeens een hoop geratel van het achterwiel!
Ik dacht dat er een wiellager kapot was.
Bij de restauratie heb ik de remmen helemaal vernieuwd en ook de lagers , dus alles nieuw uit de doos.
Gisteren heb ik het wiel er af gehaald, er zat geen speling op, en dus toen de trommel....... bleek het palletje dat het remsegment aan  de ankerplaat vasthoud afgebroken ! En dat was allemaal vervangen door nieuw !
Nog geen 500 km mee gereden!
Ik heb besloten om alle palletjes te vervangen door de oude, die ik gelukkig nog bewaard heb!
>:( >:( >:( >:(


DSCF0079 by geert1953, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

Geert

De stoelrubbers van Burton zijn overigens TOP !
Ze zijn veel stugger dan die ik van Cassis had en ik zit nu veel hoger in de stoel !
Echt dik tevreden !
't is een kwestie van geduld........

mctommi

#332
Quote from: Geert on July 07, 2013, 07:42:31 AM
Gisteren heb ik het wiel er af gehaald, er zat geen speling op, en dus toen de trommel....... bleek het palletje dat het remsegment aan  de ankerplaat vasthoud afgebroken ! En dat was allemaal vervangen door nieuw !
Nog geen 500 km mee gereden!
Ik heb besloten om alle palletjes te vervangen door de oude, die ik gelukkig nog bewaard heb!
>:( >:( >:( >:(    

Dat nieuwe spul blijkt vaak inferieur van kwaliteit.........
Het veertje van de puntjes van een kennis van me is een tijdje ook spontaan gebroken, zo goed als nieuw !!!

Wel jammer hoor, denk je bij jezelf; ik vervang alles maar dan zit ik zeker goed......... krijg je zulke gekkigheid :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

De kinderziektes zijn eruit en ik rij zoveel mogelijk met de AZU . Wat ik anders met de Ford zou doen, doe ik nu met de eend .
Ook snelweg, wat me niet tegenvalt ! Ik zit dan wel op de rechter rijbaan en kom daar ook niet vanaf, maar met een top van 90 km/uur op de Tom Tom ben ik dik tevreden.
Onderweg zie ik weinig A-types, maar wel VW busjes, Mini's en diverse Peugeotjes.
Ik geniet van mijn eend !
De reservemotor loopt nu ook prima, dus : Bliss !

Hier een familie-portret :


DSC_0049 by geert1953, on Flickr

En nog een van de andere kant :


DSC_0051 by geert1953, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Goed zo!  :)
Wel warm waarschijnlijk in het rijdende oventje... ;)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Intussen met mijn broer samen een AZ uit 1965 gekocht voor een gezamelijk project !
Veel werk, maar dat is juist de uitdaging



't is een kwestie van geduld........

engbokho

Ha wat leuk, is dat de auto van Boudewijn?
Leuk dat je een 18 pk tje gaat doen.  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

#337
Quote from: engbokho on September 01, 2013, 09:49:18 AM
Ha wat leuk, is dat de auto van Boudewijn?
Leuk dat je een 18 pk tje gaat doen.  :)
Ja, van Boudewijn Rikmenspoel .
Ik zag hem op internet, dacht : "nou het is geen besteller ......", zag hem nog eens, ben met mijn vrouw gaan kijken en later met mijn broer. En die zag er wel wat in . En om samen een project te hebben lijkt me erg leuk.

Oh ja, ik geniet elke keer weer als ik in mijn AZUtje rij!
Ik ga er regelmatig klanten mee af voor aquisitie, leuke reacties.
Laatst was de startmotor van mijn MB Sprinter kapot en was die in de garage, heb ik wat handgereedschap ingeladen en ben met de AZU bij een zakelijke klant gaan schoffelen. Nou dat gaf een bekijks !
't is een kwestie van geduld........

Geert

Ik heb vandaag een hele tocht gemaakt met mijn AZU.
Alle ging prima, behalve dit : Bij een warme motor kan ik hem niet zonder kraken in de eerste versnelling of achteruit zetten bij stilstand,
dus b.v. bij het wegrijden bij een stoplicht.
Bij koude motor is dat geen probleem, alleen bij warme en het is alleen de eerste en de achteruit die dat probleem hebben . Iemand een idee wat dat kan zijn ? Afstelling koppeling ?
Hij gaat er wel in, met een beetje moeite, maar het kraakt , dus denk ik dat de koppeling niet goed los komt .

't is een kwestie van geduld........

engbokho

Idd even de koppeling afstellen
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Bedankt, morgen even doen!
Verder is het gewoon een heerlijk karretje.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Ik  heb gisteren een nieuwe veer tussen de gasstang en het schutbord gemaakt , nu loopt de AZU nog beter.
De oude veer was blijkbaar nogal uitgelubberd , de nieuwe is veel strakker en dat merk je meteen met rijden.
Verder loopt ie heel fijn. Ik heb er de laatste tijd alleen maar mee gereden en verder niks aan gedaan , op een paar kleinigheden na . Later deze maand een klein beurtje , olie verversen ( ook de versnellingsbak) kleppen stellen , met de vetspuit alles goed smeren   en de wagenhoogte nog een keer controleren.
Van de winter nog eens alles tectyleren en dan moet ik hem nog polijsten, maar dat doe ik ook deze winter.
Nu nog even genieten. ;D
't is een kwestie van geduld........

marcopr

#342
Dat de besteller het zo goed doet zegt veel over  je restauratie. :) steek die maar in je zak

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

#344
Héérlijk hè ... dat "genieten" !  ;D Doe precies hetzelfde met Valérie, we trekken er constant op uit ...
Tip: dat "moeilijk schakelen" bij warme motor (er van uitgaande dat jouw koppeling goéd afgesteld is): éérst in z'n 2e versnelling zetten en vervolgens in z'n 1e (of via de 1e in z'n achteruit). Heeft effect op het synchromes-gebeuren. 't Is even wennen maar doorgaans helpt dat.
(Overigens is dit een standaard "vuistregel" voor HY-rijders, dus beslist niet Citroën-vreemd ...)
Leuk om te lezen dat je nu dus kennelijk ábsoluut besmet bent met het Citroën-virus gezien de aanschaf van die AZ. Benieuwd hoe dát verder gaat ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: