News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
442 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Quote from: björn on May 17, 2013, 12:45:58 PM
super leuk om dit te zien in zink.
maar ik heb 1 opmerking.
wat zijn die achter lichten god vergeten lelijk.
sorry voor mijn uitgesproken mening
Nou , je bent tenminste eerlijk!
Ik vind ze ook helemaal niet mooi !
't is een kwestie van geduld........

marcopr

Je gaat als de brandweer.
Maar inderdaad, de traliedozen zijn echt lelijk. Vind jij ze mooi of heb je een ander reden om lampen in te traliën?
En een visablok :P. Maar dat blok zie je niet.

azurblade

#92
haha gelukkig ben ik niet de enige  ;D
Zag de foto's voorbij komen en dacht wooh gaaf wat een vooruitgang en wat strak allemaal.
Maar persoonlijk vind ik die lampendozen niet zo fraai.

engbokho

Enne zie ik het nou goed of heb je je voetenbak origineel gelaten? Zo ja dan ga je nog een hoop problemen krijgen met rem en koppelingpedalen en een niet passende uitlaat...
Ik hoop t niet voor je  :(
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Och ja, ieder zijn ding, nietwaar ? ;)
't is een kwestie van geduld........

azurblade

absoluut Geert.
Anders werd het ook zo saai als die originele bestellers.
Wordt in ieder geval weer een mooi strak geheel.
Volgens mij blijft remsysteem ongewijzigd met trommelbak en visablok of zag ik het verkeerd.
Alleen uitlaat ipv links rechts fabrieken denk ik.

AZURE

Heren heren wat een strenge woorden om een stel achterlichten zeg, ik ben bezig om de besteleend naar mijn eigen wens op te knappen het is namelijk mijn wagen en ik mag dus daarmee doen wat ik wil, ik heb ook nooit de opzet gehad om de azu tot in detail te restaureren en vind het daarom ook leuk om af te wijken van het traditionele, het topic heet het opknappen van een oude besteleend en niet het restaureren van een ....

Even verder tot de orde van de dag:

@ azurblade het remsysteem is onveranderd je hebt gelijk ik heb enkel het uitlaatje moeten aanpassen

Ik heb het rempedaal en de koppeling gemonteerd en ik heb dit probleemloos kunnen monteren, ik zag enkel een rechthoekige sparing in de voetenbak, waar dient deze bij een moderne eend voor?

And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

marcopr

Maak hem zoals je wilt, daar hem je een eend voor.
Ga zo door!
Blijft wel een verrassend topic zo.

Valérie

Quoteik zag enkel een rechthoekige sparing in de voetenbak, waar dient deze bij een moderne eend voor
Bij de "moderne" eend loopt die uitsparing óók door naar boven, in het schutbord. Is bedoeld voor de doorvoer van de hoofdremcylinder (bij "hangende" pedalen).
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

aardvanboven

Wanneer gaat ie naar de spuiter???

azurblade

Denk dat hij mooi in deze unieke zinklook blijft.

mctommi

Voor zo ver ik weet wel.......is weer eens wat anders......;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

aardvanboven

Daar was ik al bang voor......

marcopr

Maakt niet uit welke kleur er wel of niet ;D opgaat. De lol van eenden is juist het persoonlijke ervan. Het is een leuk topic om te volgen met goede foto's en profesionele oplossingen voor veel zaken.
Enne, hoe minder gewoon grijze bestellers, hoe gewoon ongewoner de mijne is ::)

MarcoAZU

Nou ja, je kunt het professioneel noemen, natuurlijk ieder zijn ding!

Neem het mij niet kwalijk dat ik mijn mond niet kan houden!

Ik vind het ding vreselijk verknoeid in alle opzichten!

Maar dat is mijn mening, het is niet mijn AZU!

Tags: