News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
377 Guests, 0 Users

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Het is toch iedere keer weer leuk om te zien hoe mensen hun ( bestel)eenden weer herstellen en daar dan weer een hele tijd plezier van hebben. Zeker deze besteller met zo'n geschiedenis.
Denk je dat hij klaar is voor de A markt in Gemert ?
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

#151
Ik hoop het Geert, maar ik durf het nu niet meer te beloven... We zien het wel, maar ik ga het absoluut proberen...

Van het weekend het linkerachterscherm nogmaals in de epoxy gezet, de boel afgekit en het scherm beter op maat gemaakt en op de auto gelast. Verder bezig geweest met aanpassen van de sluitingen van het bandenklepje. Omdat het nieuwe imitatieklepje verkeerde beugels heeft, (waar de pen met de veer in zit) heeft de veer geen spanning omdat de imitatie anders, dikker van vorm is. De originele is aan het einde smaller waardoor de veer daar tegenaan loopt. Daarom twee busjes gemaakt die in de beugel gaan en dus nu de veer al eerder tegenhouden.

DSCN2098 by azu250, on Flickr
DSCN2099 by azu250, on Flickr
DSCN2100 by azu250, on Flickr
DSCN2101 by azu250, on Flickr
DSCN2102 by azu250, on Flickr
DSCN2103 by azu250, on Flickr
DSCN2105 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Gaat weer hélemaal de goede kant op ! Ik had het een tijdje niet gevolgd en zie nu weer een fikse vooruitgang :) Ga zo door !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Ja, er zit gelukkig weer wat voortgang in :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Jeroen AK

He Martijn ziet er goed uit hoor!

Blijft toch een hele klus alles een beetje mooi opknappen.
Succes.
AK rolt weer vrolijk in het rond

blanc/rouge2cv

en tijdens het hobbyen gewoon bereikbaar met de telefoon op de zijkant van de auto

Bertje Beige

Telefoon? Ik dacht dat het een looplamp was ;D

blanc/rouge2cv

misschien 2 in 1 lamp en gsm

CitroenAZU

#158
Klopt, een LED lampje...

Volgende probleem -en daarom heb ik zo de schurft aan imitatiedelen...- (waarom kan iets niet gewoon als origineel gefabriceerd worden...pfff...)

Kier tussen bandenklepje en achterspatbord origineel;

DSC_0200 by azu250, on Flickr

Kier tussen bandenklepje en achterspatbord imitatie;

DSC_0196 by azu250, on Flickr

Dus... scharnier van oude klepje afgeboord en zo ook die van het nieuwe imitatieklepje. Binnenkort het originele scharnier op het nieuwe imitatieklepje teruglassen...

DSCN2111 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Effe doorbijten Martijn, het is toch geen weer om lekker met Ava te gaan toeren :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Bij de BF-68-06 heb ik destijds ook zo zitten klootviolen om nieuw tankschot en nieuw rechter achterscherm in lijn te krijgen, was uiteindelijk nog altijd niet 100 % naar mijn zin bij aflevering :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Vandaag het originele scharnier op het nieuwe imitatieklepje gelast. Verder de rotte plek uit de dorpel geslepen en een nieuw deel in gelast. Ook een stuk B-stijl vervangen.

DSC_1429 by azu250, on Flickr
DSC_1433 by azu250, on Flickr
DSC_1434 by azu250, on Flickr
DSC_1439 by azu250, on Flickr
DSC_1440 by azu250, on Flickr
DSC_1448 by azu250, on Flickr
DSC_1450 by azu250, on Flickr
DSC_1452 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Ad AZU


Geert

Ik kan dat "schroefje" nergens thuis brengen, waar is dat van ?
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

#164
Goed bezig Martijn! :)

Geert, als je de klep van het reservewiel opent dan hoort er aan de achterkant in het balkje een rubbertje te zitten met 2 haakjes. (2 grote gaten) Als je 1 haakje loshaalt dan kan je die om het "schroefje" haken wat naast de B stijl in het platte voorste vlak van het bestelgedeelte zit. Daar waar ie hoort te zitten heeft Martijn een foto geplaatst. En zo blijft dan de klep open staan.
Die rubbertjes kun je zelf maken van de rubbers en de haakjes van een oud Eende- of dyanedak.  (tip van Eng Bo Kho ;))

Overigens heeft mijn azu niet zo'n schroefje, ik hang het haakje dus gewoon aan rand 8)

Zo zien die rubbertjes er uit, deze zijn zelf gemaakt:


Tags: