News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
623 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Je moet helemaal niet met zo'n mooi ding willen rijden! Nu niet, er ligt zout op de weg!

mctommi

Ja een leuk natrapje van de winter op komst..........posteend staat buiten :( AZU-L project en Peugeot 205 ook, maar die hebben hun Pyjamaatjes aan. Even geduld nog voor de lente eindelijk echt begint :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: MarcoAZU on March 10, 2013, 00:45:30 AM
Je moet helemaal niet met zo'n mooi ding willen rijden! Nu niet, er ligt zout op de weg!

Wie had gedacht dat we nu nog winterweer zouden krijgen?

De AZU staat nu bij de garage in de showroom!
Hij schijnt erg veel bekijks te hebben en een van de monteurs zei me dat ze hem niet meer kwijt willen.
Ze hebben wel al diverse A typen gezien daar, maar nog geen besteller.
De eigenaar van deze garage is zelf oldtimer-liefhebber en omdat hij vroeger o.a. Skoda-dealer is geweest heeft hij een aantal oude Skoda's . De een in gerestaureerd, de ander "dans son Jus" ( in zijn saus) .
De monteur, die mijn eend moet keuren ( sporing stellen, en koplampen+ even helemaal technisch nazien + APK) heeft vroeger bij een Citroen dealer gewerkt , voordat hij bij deze garage ging werken.
De man is de 65 al lang gepasseerd, maar vindt het heerlijk enkele uren per week bij zijn oude baas in de garage te werken.
En dan is zo'n oude eend natuurlijk helemaal top.
Afgelopen vrijdag ben ik even gaan kijken en was hij met een gloeiende kop bezig met het afstellen van de motor.
Volgens mij liep die goed, maar hij vond dat het nog wat beter kon. Hij pakte nog niet goed genoeg op bij gas geven, dat kon nog beter. Gelukkig hoef ik niet alle uren te betalen en hebben we een prijs vooraf afgesproken, anders werd het wel erg duur denk ik.
Ik vroeg dus :"Wanneer is de wagen klaar ?"  Maar daar kon hij me geen antwoord op geven, hij zou zijn best doen.
Volgens mij gaat dat nog wel een week duren, maar goed het is idd nu geen weer om ermee te gaan rijden  vanwege het zout op de weg, dus wacht ik het met enige ongeduld maar af .
Wordt vervolgt .
't is een kwestie van geduld........

Geert

#288
't is een kwestie van geduld........

Geert

Hij is wel afgekeurd!
Geen stofhoesjes op de stuurstang-eindjes en linker fusee teveel speling.
Dan heb ik straks nog werk als het beter weer wordt.
Ik wist niet dat er stofhoesjes over die kogeleindjes moesten.
't is een kwestie van geduld........

Timo

Quote from: Geert on March 12, 2013, 11:43:02 AM
Hij is wel afgekeurd!
Geen stofhoesjes op de stuurstang-eindjes en linker fusee teveel speling.
Dan heb ik straks nog werk als het beter weer wordt.
Ik wist niet dat er stofhoesjes over die kogeleindjes moesten.

Ja, dat moet.
Maar vaak is het zo dat als er helemaal niks zit en er ook geen aanwijzing is dat er iets zat, het geen afkeur is. Heb het weleens meegemaakt dat de ene kant gescheurd was en na verwijdering van beide kanten goedkeur.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Geert

Quote from: Timo on March 12, 2013, 13:09:39 PM
Quote from: Geert on March 12, 2013, 11:43:02 AM
Hij is wel afgekeurd!
Geen stofhoesjes op de stuurstang-eindjes en linker fusee teveel speling.
Dan heb ik straks nog werk als het beter weer wordt.
Ik wist niet dat er stofhoesjes over die kogeleindjes moesten.

Ja, dat moet.
Maar vaak is het zo dat als er helemaal niks zit en er ook geen aanwijzing is dat er iets zat, het geen afkeur is. Heb het weleens meegemaakt dat de ene kant gescheurd was en na verwijdering van beide kanten goedkeur.

Ja, maar deze monteur heeft vroeger bij een Citroen dealer gewerkt, dus die maak je niks wijs!
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Hahahaha....laat een Citroën nooit bij Citroën keuren ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Die stofhoesjes is "even pielen" maar valt uiteindelijk best wel mee. Met die fuseepen zul je wel iets langer bezig zijn. Had zelf trouwens óók een (beetje) speling op beide fuseepennen maar de vetspuit kon dat destijds voldoende "verdoezelen" ...
Succes, je bent er bijna ! ('t Is nu tóch geen weer om zo'n prácht-mobiel op de weg te zetten ...)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Valérie

#294
Overigens, Geert: herinner jij je nog mijn verhaal over het verkrijgen van een "klassiek kenteken" ? (zie: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.60)
En dat mijn Valérie nu gekentekend staat met bouwjaar 1970 i.p.v. 1974 ? Had een maandje geleden de heer Heffener van http://www.europe-expertise.nl/ op bezoek om m'n AZUutje en m'n HY te taxeren.
Hij wist te vertellen dat dat klassieke kenteken enkel nog wordt afgegeven voor auto's tot 1973. Maar dat, bij wijze van uitzondering, dit óók nog gebeurd voor 1974-ers maar dat daar dan (standaard) het bouwjaar 1970 aan wordt gegeven.
De wegen van de RDW zijn soms (zéér) ondoorgrondelijk, temeer daar ik vermoed dat op jouw kenteken gewoon het bouwjaar 1974 is vermeld ... en onze "voitures" eigenlijk bijna tweelingzusjes zijn ... (alhoewel: de éne nu mét ... en de àndere zònder make-up ...  :D)
P.S.: zie op de foto's dat je (helemaal origineel !) de korte zijdelingse laatste uitlaatpijp hebt gemonteerd. Teneinde niet binnen de kortste keren een vieze bruine linker-achter-velg te krijgen heb ik daarvoor in de plaats een pijp van de 2CV6 gemonteerd die dus helemaal achteraan eindigt ...  :)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: Valérie on March 13, 2013, 21:54:01 PM
Die stofhoesjes is "even pielen" maar valt uiteindelijk best wel mee. Met die fuseepen zul je wel iets langer bezig zijn. Had zelf trouwens óók een (beetje) speling op beide fuseepennen maar de vetspuit kon dat destijds voldoende "verdoezelen" ...
Succes, je bent er bijna ! ('t Is nu tóch geen weer om zo'n prácht-mobiel op de weg te zetten ...)

De beste manier om fuseespeling te verdoezelen is; auto opkrikken en dan doorsmeren....helpt een hoop. De 2CV6 van mijn ex-buurman hebben we zo vele jaren door de APK gezwijnd.......uiteindelijk toch de fusees moeten vervangen........na veeeeeeele jaren :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

ik ga mijn eend morgen weer van de garage halen!
Die fusée-pen heb ik laten meten en ben erbij geweest.
De speling is net geen 1,5 mm, dus vervang ik de fusée-pen maar zelf.
Maaar... de eend staat er wel prominent in de showroom , ik hoop dat ik hem nog terugkrijg   ;)
't is een kwestie van geduld........

Timo

Dat lijkt mij heftig: kom je hem halen zit er een bordje op met "Verkocht".
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Geert


Laatst de eend van de garage afgehaald.
Besloten om de fusée-pen te laten vervangen,
Dan kan ik ook weer jaren tegen, zonder discussie en ik heb al zoveel aan mijn eend gedaan dat dat er nog wel bij kan.
Zaterdag de draagarm gedemonteerd en naar een eendenspecialist gebracht ( die weet tenminste hoe je een fusée-pen moet vervangen) en gisteren de stofhoesjes aangebracht.
In het begin kreeg ik het dopje niet los met het tooltje dat mijn broer Boudewijn voorstelde, daarna heb ik het stukje metaal op een  stuk rondijzer gelast en door de hefboomwerking ging de zaak uiteindelijk los. Toen was het "a piece of cake" .
Als volgende week de fusée-pen klaar is kan ik de draagarm weer ophalen en aanbrengen en dan moet het goed zijn.
Ik zet ook nog wat slangklemmen op de brandstofleiding, want daar was ook discussie over ( geen afkeur) en kijk even waarom de brandstofmeter het niet goed doet. Ik denk dat ik wat te kwistig met RX10 ben geweest en de voeler in de tank niet goed aarde maakt.
Verder helemaal happy met mijn eend.
@ Valerie, die uitlaat hoort zo , is origineel en omdat ik toch niet veel KM per jaar zal rijden lijkt het me geen probleem om hem zijdelings onder de auto uit te laten komen. Wat dat blauwe kenteken betreft... ik heb er al zoveel verhalen over gehoord, maar snap nog steeds niet wanneer wel en wanneer niet. Maakt me nu trouwens ook niks meer uit, ik heb er een  ;D
@Timo," Verkocht" is een groot woord, maar er is wel belangstelling voor geweest.
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Als je een BE kenteken hebt mag je volgens mij blauwe platen voeren. Voor zo ver mij bekend. Als de auto van voor 1978 is mag er blauw op. Op mijn voormalige AK400 van 1978 zat geel.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: