News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
645 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Engboko, Ik heb er van die ringetjes tussen gezet en nu sluit alles prima. Na kerst even van die vulplaatjes halen.

Het motortje loopt prima, lekt alleen een klein beetje bij de brilrubbers, terwijl er toch een nieuwe olievulpijp op zit.
Ik denk dat die toch niet helemaal goed is. Een dezer dagen even  meten.

Omdat ik bijna alle remleidingen heb vervangen moet ik de remvloeistof dus weer aftappen// ontluchten, maar dat schiet ook niet op.  Na een hoop gedoe heb ik de rem rechtsachter nu ontlucht, maar de rest nog niet . Het duurt erg lang voordat de remvloeistof eruit komt. Nu heb ik denk ik de ergste gehad, morgenvroeg nog even de anderen proberen. Dan nog de wagenhoogte afstellen , verwarmingsslangen eraan , voorspatborden , en dan ben ik klaar.
Op dat lekje na..... even kijken morgen bij daglicht.

't is een kwestie van geduld........

Geert

BIJNA KLAAR !

Ik zit nog met lekkende brilrubbers, en na meten bleek mijn vermoeden juist: De nieuw olievulpijp is niet goed.
Te veel druk op het carter. Ik heb een nieuwe besteld, maar die is er nog niet ( Kerstmis  :( zucht)
Dan blijkt de aansluiting van de remleiding naar de linker voorrem te lekken en ik krijg hem niet dicht, dus moet ik een nieuwe leiding kopen. De remcylinder is reeds vervangen.
Maar niet getreurd, het einde nadert .











't is een kwestie van geduld........

mctommi

Schitterend hoor Geert, jammer dat het winter is.........maar op het moment ligt er nog geen pekel. Wat ze eerder gestrooid hebben is vast al weggespoeld !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on December 28, 2012, 19:53:45 PM
Schitterend hoor Geert, jammer dat het winter is.........maar op het moment ligt er nog geen pekel. Wat ze eerder gestrooid hebben is vast al weggespoeld !
Nou, dan blijft ie voorlopig binnen. Ik moet onderhand wel een afspraak maken voor de APK. Maar ook dat heeft nog tijd.
Deze zomer de lak nog even polijsten, zodat ie echt goed wordt en in januari haal ik vloermat , motorkap isolatie en nog wat klein spul. Maar als de olivulpijp er op zit en de remleiding vernieuwd, althans dat schroefding, dan is ie klaar voor APK.
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Heb je de pakking van de remleiding al 'ns omgewisseld? Remleidingen gaan niet echt snel stuk nml.
En wat betreft de vulpijp, heb je de oude niet nog ergens. Originele zijn altijd beter...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Quote from: engbokho on December 28, 2012, 20:39:19 PM
Heb je de pakking van de remleiding al 'ns omgewisseld? Remleidingen gaan niet echt snel stuk nml.
En wat betreft de vulpijp, heb je de oude niet nog ergens. Originele zijn altijd beter...
wanneer weet ik nu of een olievulpijp goed is of niet.
Ik heb gehoord van blazen en zuigen, maar snappen doe ik het niet.
De oude heb ik nog, maar vertrouw ik niet omdat de motor, toen ik de wagen kocht ook behoorlijk nat was van de olie.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Ziet er prachtig uit Geert, alleen grijze randjes rond je knippers voor aub ;-)
Nieuwe imitatievulpijpen zijn waardeloos, beter een goede 2e hands zoeken ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

#247
QuoteDe oude heb ik nog, maar vertrouw ik niet omdat de motor, toen ik de wagen kocht ook behoorlijk nat was van de olie.
Kan best wel maar dat hoeft helemaal niet aan die vulpijp te liggen. Heb zelf óók de oude gebruikt: alles goed schoon en vetvrij maken (thinner) en vervolgens een héél klein beetje vloeibare pakking aan de voet. Daarnaast goeie slangenklemmetjes gebruiken.
Overigens: àlle complimenten voor jouw inspanningen ! Het resultaat is bijna "oogverblindend" !
En: een lekkende remleiding kan haast niet mits je nieuwe rubbertjes onder de wartels hebt gezet en alles góed hebt vastgedraaid ...
Succes met "de laatste loodjes" ...

Enne ... 't is maar een klein detail: jammer dat je de deurscharnieren niet in dezelfde kleur hebt méé-gelakt ... maar da's persoonlijke smaak natuurlijk ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Deurscharnieren horen grijs in dat bouwjaar !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: CitroenAZU on December 28, 2012, 23:47:47 PM
Ziet er prachtig uit Geert, alleen grijze randjes rond je knippers voor aub ;-)


Dat bevalt me ook niet, maar daar wordt aan gewerkt.
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on December 29, 2012, 08:23:47 AM
Quote from: CitroenAZU on December 28, 2012, 23:47:47 PM
Ziet er prachtig uit Geert, alleen grijze randjes rond je knippers voor aub ;-)


Dat bevalt me ook niet, maar daar wordt aan gewerkt.

Alles op zijn tijd ! De puntjes op de i komen vanzelf :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Waar zit bij deze eend eigenlijk de ruiten-sproeier-pomp?
Er zat er geen in toen ik hem kocht, maar wel de sproeierkop op de motorkap, reservoir en losse slangetjes.
Ik kan zo ook geen bevestiging voor de pomp vinden.
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Ik zou zelf denken dat de pomp ergens rechts van de snelheidsmeter zou moeten zitten, maar als je daar geen gat hebt........ :-\
Wel zie ik dat dit weer een mooie besteller word :), en wat de olievulpijp betreft, ik heb hier nu een Eend staan waarvan ik bij draaiende motor aan de peilstok kon voelen dat de vulpijp niet goed meer werkte, toen heb ik een oude vulpijp van zolder gehaald, een nachtje in de petroleum laten weken, gemonteerd, en nu is er weer een beetje onderdruk in het carter ;)
Dit is niet de officiele manier, ik weet het......
De kitcarboer uit Zutphen levert ook revisisets voor de vulpijpen, maar ze zijn nog een sluitklem aan het ontwikkelen!

engbokho

Het pompje hoort op een blikje dat rechts naast het tellerhuis geschroefd is (geklemd onder het plastic luchtding)
Het ding ziet er zo uit
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

"Plastic luchtding "? bedoel je die knop voor de ventilatieklep?
Maar dat "blikje " heb ik dus niet .
Maar eens kijken op de A markt, of heeft hier iemand zo'n ding over / te koop?
't is een kwestie van geduld........

Tags: