News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
683 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Quote from: Valérie on November 25, 2012, 22:38:31 PM
... en Geert: is jouw garage-kas dit keer overeind gebleven in de storm ???
Staat als een huis!
't is een kwestie van geduld........

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Motor loopt met nieuwe benzine pomp, deurtjes staan klaar om ingehangen te worden, ruitenwissermotor met rekje is klaar en moet er nog in ( nieuwe ruitenwisserassen gemonteerd )
De electro is nog niet helemaal klaar en ik moet nog wat kleinigheden doen.
Maar het is nu veel te koud , dus kan ik voorlopig niet vooruit.
Geeft niet, het is toch geen weer om met de eend te rijden , overal ligt zout op de weg .
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Geert, als je van een leuk onderhoudswerkje houdt aan de keukentafel: trek de ruitenwissermotor zelf nog even uit elkaar. Het oude vet dat in de "versnellingsbak" zit (bereikbaar via het achterdeksel) zorgt na al die jaren voor veel problemen. Schoonmaken met thinner en daarna met wat vet en olie weer in elkaar zetten.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: engbokho on December 08, 2012, 11:53:51 AM
Geert, als je van een leuk onderhoudswerkje houdt aan de keukentafel: trek de ruitenwissermotor zelf nog even uit elkaar. Het oude vet dat in de "versnellingsbak" zit (bereikbaar via het achterdeksel) zorgt na al die jaren voor veel problemen. Schoonmaken met thinner en daarna met wat vet en olie weer in elkaar zetten.

Goede tip, wist ik ook niet na bijna 30 jaar 2CV-hobby ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Sommige problemen duiken ook pas op na 30 jaar  ;D
(heb wel t nare vermoeden dat ik er nog heel veel ga "reviseren" de komende tijd ::)  )
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on December 08, 2012, 22:36:29 PM
Sommige problemen duiken ook pas op na 30 jaar  ;D
(heb wel t nare vermoeden dat ik er nog heel veel ga "reviseren" de komende tijd ::)  )

Ahhhh....DAT zal het zijn.....heb eerlijk gezegd de laatste 20 jaar ook erg (veels te) weinig eend gereden........
Maar niet getreurd; vanmiddag de koets op het rollend onderstel gezet van mijn restauratieproject (nummer zoveel) 2CVSPécial 1976 i.v.m. gepland transport naar F :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteGeert, als je van een leuk onderhoudswerkje houdt aan de keukentafel
... en: meteen even controleren of de asjes waarop strax de ruitenwisserarmen worden gemonteerd niet àl te veel speling hebben. Je hebt nú de boel nog los liggen ... Scheelt een hoop gemopper en werk op enig later moment ...
Nix is méér vervelend om, als je nèt alles hebt gemonteerd en "dichtgebouwd", de hele bubs weer uit elkaar te moeten halen ...
(spreek uit ervaring ...)

P.S.: BE-74-06 wordt langzamerhand tóch wel nieuwsgierig naar BE-73-10 ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Quote from: Valérie on December 09, 2012, 00:04:54 AM
QuoteGeert, als je van een leuk onderhoudswerkje houdt aan de keukentafel
... en: meteen even controleren of de asjes waarop strax de ruitenwisserarmen worden gemonteerd niet àl te veel speling hebben. Je hebt nú de boel nog los liggen ... Scheelt een hoop gemopper en werk op enig later moment ...
Nix is méér vervelend om, als je nèt alles hebt gemonteerd en "dichtgebouwd", de hele bubs weer uit elkaar te moeten halen ...
(spreek uit ervaring ...)

P.S.: BE-74-06 wordt langzamerhand tóch wel nieuwsgierig naar BE-73-10 ...
Ik heb nieuwe asjes gemonteerd, de oude hadden m.i. teveel speling, dat vond ik te link.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Lampen doen het na wat probleempjes met verwisselde stekkertjes en een breuk in de kabelboom opgelost te hebben.
Ruitenwissers doen het.
Dus het begint op te schieten. Ik heb nog wat problemen met het passend maken van de deuren, zonder rubbers pasten ze perfect, met rubbers klopt er iets niet, maar daar kom ik ook wel uit.
Met kerst dus eend op het menu...........
't is een kwestie van geduld........

Francois

ik weet niet of dat uitmaakt, maar heb je links en rechts niet verwisseld? (de deurrubbers)
succes met de laatste klusjes!
en eet smakelijk  ;)
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Quote from: Francois on December 25, 2012, 09:11:37 AM
ik weet niet of dat uitmaakt, maar heb je links en rechts niet verwisseld? (de deurrubbers)
succes met de laatste klusjes!
en eet smakelijk  ;)
Nee dat klopt wel.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Blauw met de kerst is prima Geert ;-)

Succes met de laatste loodjes!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Hi Geert,,eet smakelijk enne heb je niet nog wat vulplaatjes over die tussen de deur en het scharnier horen? Soms zitten er wel twee per scharnier om eea passend te krijgen...
Zijn rechthoekige plaatjes met twee gaten erin
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: