News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
644 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Overrestaureren met originele onderdelen kan niet Geert.
Ga je maar zorgen maken als je de laspuntjes van het elektrisch lassen gaat uitvlakken.
Een mooie glimmende bestel is iets wat bijn niet kan. Maar nieuw waren ze ook gewoon mooi.

Valérie

Snap jouw ongeduld ! Maar éérst eens genieten van wat je nú tot stand hebt gebracht ... Daarnaast: heb zo'n zelfde idee over 1953. Edoch: ben toevallig óók in het bezit van een (rijdende maar krakkemiggerige) "2CV6 Special" uit 1977, daarnaast een "standaard" 2CV6 (inmiddels "sloper")  uit 1987. En: het blijft gewoon kriebelen ... dus vandaag het "hart" uit de 1987 gesloopt; bedoeling is om uiteindelijk van de "beste" delen een "nieuwe" special a.d. 1977 te creëren ...
Tja: het gaat gewoonweg vervelen hè, dat "gehang voor de buis".
Ja heren: ik wéét het ... het gaat hier over AZU 's.  ;)

P.S.: Geert: gewoon een "eigen" spaarpotje creëren. Hobby-matig. Voor "heel-egoïstische-maar-zeer-belangrijke doeleinden" .... Bespaart je een hoop discussie over dingen die je tòch niet kunt uitleggen ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: Geert on November 17, 2012, 22:28:54 PM
Een tientje aanbetalen ?  
Ik weet niet of mijn vrouw de overige € 1990,= wil betalen  :)
Misschien als ik braaf ben als cadeau voor mijn verjaardag. :-*

Sinterklaas ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: marcopr on November 17, 2012, 23:22:43 PM
Een mooie glimmende bestel is iets wat bijna niet kan. Maar nieuw waren ze ook gewoon mooi.

Kan jij het je nog herinneren hoe ze er nieuw uitzagen ? Ik was 13 in 1978, maar herinner me nieuwe besteleenden niet meer :(
Zal de leeftijd wel weez'n :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: Valérie on November 18, 2012, 02:05:27 AM

gewoon een "eigen" spaarpotje creëren. Hobby-matig. Voor "heel-egoïstische-maar-zeer-belangrijke doeleinden" .... Bespaart je een hoop discussie over dingen die je tòch niet kunt uitleggen ...

Zal wel moeten, want er moet ook nog een nieuwe keuken komen.
En het geld groeit niet op mijn rug, zeker nu we in crisis zitten en de mensen geen geld hebben voor tuin-aanleg of -renovatie.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Quote from: mctommi on November 18, 2012, 05:59:03 AM
Quote from: marcopr on November 17, 2012, 23:22:43 PM
Een mooie glimmende bestel is iets wat bijna niet kan. Maar nieuw waren ze ook gewoon mooi.

Kan jij het je nog herinneren hoe ze er nieuw uitzagen ? Ik was 13 in 1978, maar herinner me nieuwe besteleenden niet meer :(
Zal de leeftijd wel weez'n :(

Nou, eigenlijk kan ik ze me NIEUW helemaal niet herinneren. De eerste "Nieuwe"heb ik gezien in Gemert op de A-markt, van Siemen .
Maar eerlijk gezegd had ik als kind hele andere dingen aan mijn hoofd: Vliegtuigen! Ik liep dan ook vaak met mijn kop tegen een lantaarnpalen als ik bij mijn moeder aan de hand door het dorp liep en iets in de lucht hoorde .
De enige auto die ik toen interessant vond was die van mijn vader. door de week werd die als bestelwagen gebruikt voor zakken veevoer en in het weekend werd het achterbankje opgeklapt en kon hij er met z'n gezin op uit. Het was een Opel kadet , zwart en grijs en we mochten er dan in "rijden"als hij 's zaterdags de auto stond te wassen. Later toen ik het rijbewijs had begon ik me voor A types te interesseren en toen kwam dus de eerste  Citroen AMI 8 Break  en de 2CV van mijn broer. Toen ik in 1981 voor mezelf begon heb ik de tweede AMI 8 nog een tijdje als bedrijfswagen gebruikt, maar die was veel te licht. Over een besteleend heb ik toen wel nagedacht, maar ook die was te licht, dus werd het een tweede ( of derde) hands Mercedes .
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on November 18, 2012, 08:06:13 AM
Zal wel moeten, want er moet ook nog een nieuwe keuken komen.
En het geld groeit niet op mijn rug, zeker nu we in crisis zitten en de mensen geen geld hebben voor tuin-aanleg of -renovatie.

Ja dat is inderdaad zo.........op hobbies wordt ook veel bezuinigd.......dat merk ik heel goed; probeer maar eens een hobby-auto of onderdelen te verkopen........ik raak mijn spullen maar moeilijk kwijt.
Maar als je soms ziet wat mensen in de bouwmarkten etc. lopen in te slaan voor huis en tuin, dan vraag ik me weleens af of de "crisis" aan sommige mensen soms voorbij gaat :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteZal de leeftijd wel weez'n
Als Geert of IK dat nou zouden zeggen ... maar jij komt nèt kijken ...  ;D Overigens komt óók in mijn geheugen nergens een "nieuwe" AZU in het verleden tevoorschijn; wél een Acadyane, gewoonweg omdat we die zelf ooit "nagel-neu" gekocht hadden ... en ik die met m'n stomme kop weer inruilde toen de eerste roestplekjes zich aandienden ...  :'( Ach: wijsheid komt met de jaren hè ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: Valérie on November 18, 2012, 23:45:29 PM
QuoteZal de leeftijd wel weez'n
Als Geert of IK dat nou zouden zeggen ... maar jij komt nèt kijken ...  ;D

Hmmmmmmm.......voel me weer piepjong nu......maar mijn kleinzoon wordt alweer 2 volgend jaar Februari, hehehehehe :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Gisteren geprobeerd de eend te starten, maar hij kreeg geen benzine.
Dus even de benzine pomp losgemaakt en vandaag een nieuw membraan gehaald.
Gemonteerd, maar hij doet het nog niet. Volgens mij heb ik de deksel op de kop geplaatst, dus mijn vraag: Welke kant is boven ? ???
Het is een Guiot pomp . :-[
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Had afgelopen jaar nog "ruzie" met een 2CV-benzinepomp van nog geen 2 jaar oud.......terugslagklepje bleef hangen, kijk hier even naar, Geert. De diesel(hand)pomp van mijn Peugeot 403 had een zelfde probleem. Die klepjes zijn ook zo fragiel :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on November 19, 2012, 16:25:22 PM
Had afgelopen jaar nog "ruzie" met een 2CV-benzinepomp van nog geen 2 jaar oud.......terugslagklepje bleef hangen, kijk hier even naar, Geert. De diesel(hand)pomp van mijn Peugeot 403 had een zelfde probleem. Die klepjes zijn ook zo fragiel :(
Dat klepje moet onderin zitten, neem ik aan ? Dus bij de aanzuigleiding?
't is een kwestie van geduld........

mctommi

In de pomp die ik in handen had, zaten er twee, aan de zuig- en aan de pompkant, geen idee welk merk pomp........nieuw gekocht bij eenditsomething. Kan niet even kijken, ben wat ver van mijn garage verwijderd ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Motor loopt, met een volle benzine kan op de carburateur.
Nadat ik het membraan van de pomp vervangen had wilde die nog niet, pomp weer  gedemonteerd en nu blijken de klepjes niet te sluiten.
Dus volgende week maar een nieuwe pomp halen , als die gemonteerd is kan ik weer verder.
Nog even de voordeurtjes  voorzien van nieuwe rubbers etc. dan kunnen ze er weer ingehangen worden.
Ik hoop dat het nog even een beetje aangenaam blijft qua temperatuur, dan kom ik de komende weken nog een heel eind.
't is een kwestie van geduld........

Valérie

... en Geert: is jouw garage-kas dit keer overeind gebleven in de storm ???
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: