News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
685 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Ziet er prachtig uit Geert, knap werk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

björn


Geert

Vandaag is de tunnelkas waarin de eend staat kapot gewaaid. >:(
Ik was bijna klaar met de onderdelen te spuiten, maar de meeste dingen staan wel al in de lak.
Ik heb alles , met papier en doeken ertussen, in de eend gelegd en de eend afgedekt met een zeil met een oude deken ertussen.
De nieuwe folie is besteld en ik hoop dat die voor het weekend geleverd wordt, dan kan ik zaterdag en zondag de nieuwe folie over de kas trekken en het weekend daarna de rest van de onderdelen af spuiten.
Het gekke is, dat bij onze andere tunnels de folie zeker 10 jaar meeging, deze zit er nu een jaar of 5 op en hij is al kapot! :-\
Och ja, maken we weer, gaan we weer verder. :)

't is een kwestie van geduld........

michelidds

Ik vind het ook erg vlagerig weer. Komt niet vaak zo vlagerig voor.
En hier afgelopen nacht ook een enorme bliksem ontlading van ruim een minuut, waarna stortbui en enorme windvlagen.
Gisteren koud, vandaag juist weer warm. Kortom, raar weer.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

MartinAZU

Tja, ik denk de oplosmiddelen van/in de verf.
Deze tasten de weekmakers aan van de folie, waardoor deze hard wordt.
En nu dan dus kapot waait - te veel druk/wind.  :o
azu, azl3, ami6, panhard PL17

Geert

#185
Quote from: MartinAZU on September 25, 2012, 19:03:09 PM
Tja, ik denk de oplosmiddelen van/in de verf.
Deze tasten de weekmakers aan van de folie, waardoor deze hard wordt.
En nu dan dus kapot waait - te veel druk/wind.  :o
Daar had ik nog niet aan gedacht. Gelukkig ben ik bijna klaar met spuiten.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Heeft er iemand een fotootje van hoe de kabel van de benzine meter vanaf de tank moet lopen?
Onderdoor de laadbak naar de linker zijde? Of naar achteren , rechts langs ?

Doet me denken aan een liedje van Cocktail Trio ? : We hebben alleen nog maar een fotootje van het oototje , van het oototje.....
't is een kwestie van geduld........

Geert

't is een kwestie van geduld........

Valérie

Heb even een spurtje getrokken in het nalezen van jouw vorderingen ... : am flabbergasted !! Dacht met Valérie al iets móóis op de weg te hebben gezet maar jij maakt er helemaal iets gewéldigs van ! Heb overigens een identieke situatie als jij meegemaakt: de restauratiewerkzaamheden aan Valérie vonden óók plaats onder/in een zelfgebouwde tent die het niet hield toen in een storm een paar zware takken van een overhangende oude esdoorn het begaven ... Hield er toen zelfs nog wat extra "uitdeukwerk" aan over ...
Oh ja: die kabel van de benzinemeter: heb die zelf naar boven getrokken en door het gootje rechts boven de bijrijder naar het motor-compartiment gevoerd. (Nèt zoals aan de chauffeurs-kant door het gootje de draden voor de achter-verlichting lopen.)
Als het goed is zit daar (in het "vooronder") in jouw kabelboom een aansluiting voor de draad die vanaf de benzinetank komt.
Overigens: m'n absolute complimenten voor jouw resultaat tot dusver !!! Dit wordt iets geweldigs !
En: nu je het uiterlijk in praktisch "nieuwstaat" hebt: vergeet óók vooral de onderkant niet ! Zorg dat roest geen kans meer heeft !
Bonne chance !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Nou overdrijf je toch wel een beetje, Gert.
Die AZU van jou ( Valérie ) ziet er ook geweldig uit, die van mij is nog in wording, dus .... het kan nog alle kanten uit.
En daarbij  , een foto  zegt ook niet alles.


't is een kwestie van geduld........

Geert

Ik heb de laatste tijd niet stil gezeten, het begint nu weer een eend te worden.....langzaam maar zeker.








't is een kwestie van geduld........

Valérie

... als een phoenix uit de as ... ! Je geniet alleen al als je de foto's ziet ! Is nu al, maar wordt straks heel erg kicken Geert !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Weer een hele fraaie 250 erbij binnenkort ! Mooi geworden hoor......hopelijk te zien in 2014 op de diverse meetings en zeker het besteleendweekend nummer 14 :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de lak, maar ik zet hem nu eerst helemaal in elkaar en dan ga ik hem nog eens goed polijsten.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: