News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
464 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

Ik heb het idee dat de in Belgie gemaakte besteleenden (zie ook de naam van fabrikant op de ruiten) grijze koplampen hadden, en de schaarsere Franse of Spaanse wellicht niet.
En let op ook in Frankrijk zijn heel veel  Azu's en Ak'svan Belgische afkomst verkocht.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Op de A-markt in Gemert weer wat onderdelen gescored, helaas past de tankklep niet, de ribbels lopen niet mooi door  :(, maar verder een topdag !
Stickers, voorbumper uitlaatpot en nog wat klein spul  en weer wat mensen ontmoet die ik alleen van het forum ken. Ik had me Siemen iets anders voorgesteld.. maar dat is ook maar een gewone jongen  ;)
Verder vandaag mijn koplampen en koplampbeugel gespoten Oh ja en de hoorntjes van de bumper.
de nieuwe bumper geschuurd , kan ik hem morgen spuiten .
Leuke dag !
't is een kwestie van geduld........

siemenazu

dat die ribbels niet goed door lopen is normaal volgens mij!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Geert

Quote from: siemenazu on March 24, 2012, 19:19:56 PM
dat die ribbels niet goed door lopen is normaal volgens mij!
Ik heb de foto's van Martijn van de besteleenden eens bekeken, en je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik zal morgen nog eens goed kijken of er echt zoveel verschil in zit als ik straks dacht te zien.
't is een kwestie van geduld........

Geert

#139
Vanaf nu is de 7-VGZ-39  de BE-73-10 , mag dus nu een blauwe plaat voeren.
Komend weekend gaat de carrosserie van het chassis en ga ik de onderkant behandelen , afwerken en beschermen tegen roest.
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Goed bezig, Geert !
BE kenteken altijd veel leuker dan zo'n nieuwe combinatie.......en belauwe platen horen er natuurlijk wel op......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Leuk, zal het binnenkort even aanpassen.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Ik kon het niet laten en heb ze maar meteen besteld:



Passen deuren :





Het lassen is klaar en vandaag gaat de koets er weer af!

't is een kwestie van geduld........

michelidds

#143
Quote from: Geert on March 24, 2012, 21:25:34 PM
Quote from: siemenazu on March 24, 2012, 19:19:56 PM
dat die ribbels van de tankklep niet goed door lopen is normaal volgens mij!
Ik heb de foto's van Martijn van de besteleenden eens bekeken, en je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik zal morgen nog eens goed kijken of er echt zoveel verschil in zit als ik straks dacht te zien.


Fijn dat er weer voortgang in zit Geert. Werk ze en succes!

Probleem met imitatie tankklep is vooral dat opening voor de vulbuis op verkeerde plek zit. Zit 2 cm te ver naar voren.
Eigenlijk zou je die hele opening er uit moeten slijpen en dan iets naar achteren verplaatsen met een stukje ribbels ertussen.
Helaas hadden wij dat pas door toen alles al gespoten was. Dus boel erin gewurmd, rubber bijgesneden, enzo. Maar blijft lelijk gehannes (als je het weet).
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Bedankt voor je tip! :)

Ik heb een andere tankklep van van de Graaf aangeschaft  en daar zit de opening precies goed.
Alleen de uiteinden van de balkjes onderlangs klopt niet, die zijn schuin en niet rond, maar dat verander ik nog.
Verder passen ze goed en ook de ribbels lopen nagenoeg door in de achterspatborden.
Zaterdag weer verder aan de onderkant !
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Wij hebben er ook een van De Graaf.
Kijk dus maar even goed hoe het past als je de tank monteert.

Ik heb die omgevouwen schuine stukjes dichtgekit. Dan ziet het er wat beter uit. Maar heb in de onderkant van die balkjes wel gaten geboord, om te zorgen voor goede ontwatering. Net als in alle holle ruimtes.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Ik heb de oude en de nieuwe tankklep op elkaar gelegd, maar kan geen verschil ontdekken , volgens mij past het precies.
Maar zodra de koets weer op het chassis staat zal ik met tank eens passen.
Die schuine stukken vind ik niks, ik las er ronde stukken aan.
Ik weet ook al hoe ik dat ga doen, daar ben ik laatst 's nachts een keer van wakker geworden.
Ja, ik weet het het is erg, maar ik droom ook van mijn eend  :D
't is een kwestie van geduld........

björn

ik heb 1 van de bout gaten dicht moeten lassen en toen een nieuwe moeten boren

Geert

Ik heb vandaag DE HELE DAG ! aan de eend kunnen werken.
Ik heb de laadbak-ondersteuning nog vast gelast, en tevens twee extra versterkingen zodat de ergste bobbels uit de laadvloer zijn en de laadvloer iets steviger . Ik leg er straks wel een houten plaat in, maar zo is alles wat steviger . Nog wat deukjes etc uitgeklopt .
Verder alles in de Fertan gezet en nog wat kleinigheden gedaan. En nu alles asap afwerken, zodat de koets weer op het chassis kan... en dan......  Maar dat zien we dan wel weer .
't is een kwestie van geduld........

Geert

't is een kwestie van geduld........

Tags: