Type; AZU
bouwjaar; 30-06-1957
kleur; grijs
bijzonderheden; totaal verzinkt
(http://farm4.staticflickr.com/3797/9201669499_b18b11df0d.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201669499/)
BE-76-11 (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201669499/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5330/9201668691_5bf449ce9e.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201668691/)
BE-76-11 (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201668691/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Ik zal me even voorstellen ik ben Re, 47 jaren jong en nieuw hier op het forum.
Ik heb afgelopen weekend een leuke oude besteleend uit frankrijk opgehaald en zal een poging wagen om deze weer toonbaar te krijgen, tevens wil ik proberen om regelmatig foto's te posten en verslag van mijn vorderingen met jullie te delen.
Klinkt erg leuk!
Veel succes met het opknappen enne foto's zijn we allemaal dol op! ;D
Heel goed bezig!
Vertel eens wat meer over de wagen. euke details, huidige toestand. Je verhaal hoe je er aan komt. Ga dit topic zeker volgen.
Leuk welkom, we zien je verslag en foto's graag tegemoet!
Ik zou wel enkele foto's willen plaatsen maar ik weet nog niet hoe ik dit kan doen, kan iemand me even hiermee helpen.
Welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst!
Is het een azutje zoals in je avatar?
Foto's plaatsen doe ik altijd door ze eerst op een site te zetten zoals www.mijnalbum.nl of soortgelijke site.
Zodra ze online staan druk je met de rechtermuisklik op één van de foto's die je in het topic wil hebben. Dan kies je uit de opties 'eigenschappen' of 'properties'. Dan zie je de link van de foto, zoals www.mijnalbum.nl/mijnbesteleend-foto1
Selecteer die link, linker muisknop ingedrukt houden en over de link bewegen. Na selecteren, rechtermuisknop 'kopieren'.
Vervolgens ga je weer naar je topic en klik je het tweede icoontje van links boven de smilies aan. Daar plak je vervolgens de link in en je foto staat in het topic. Pfoe, hopelijk kom je eruit :)
Oke bedankt azurblade voor de tip.
Zo trof ik het eendje aan,
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K8QBJYE6-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4T4QOCQ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIF6YZB8-D.jpg)
Op de auto ambulance vanuit Frankrijk naar Nederland.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K76I7XLN-D.jpg)
En als laatste veilig in de werkplaats, gereed voor de start.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNX6KFJM-D.jpg)
Dat ziet er erg leuk uit !
Veel hoef je er niet aan te doen zo te zien.
Hoi AZU Re !
gosh ... 't begint al heel romantisch ...
je haalde haar zelf uit Frankrijk ... (ken ik ergens van ...)
Voor zover zichtbaar nog nix aan "verknutseld-prutseld-verknoeid" dus een "heel eerlijk" restauratie-project. Ook prachtig, dat originele imperiaal op 't dak ... Moet je zuinig op zijn !
Sowieso; je hebt iets heel moois naar Les Pays Bas gehaald ! Echt "oud en origineel" ...
Ook geweldig, zo'n sleutelruimte ...
En:
Quoteenne foto's zijn we allemaal dol op!
!!
Quote from: AZURE on February 11, 2013, 17:40:52 PM
Ik zal me even voorstellen ik ben Re, 47 jaren jong en nieuw hier op het forum.
Ik heb afgelopen weekend een leuke oude besteleend uit frankrijk opgehaald en zal een poging wagen om deze weer toonbaar te krijgen, tevens wil ik proberen om regelmatig foto's te posten en verslag van mijn vorderingen met jullie te delen.
Wat een snoepie....een heuse "oerbesteleend" met ribbelkap, dichte zijkanten en ovale achterraampjes.......de ultieme AZU droom ! Hoe heb je hem/haar gevonden ?
Weer een hele mooie aanwinst voor het besteleendregister ! Laat de foto's maar komen Re. Ik ben ook 47 jaar jong, maar al wel 30 jaar bezig met besteleenden. Na 2 jaar verhuizen zijn mijn AZU-L project en de 1977 post AZU250 ook hier thuis gearriveerd als sluitstuk van 2 jaar hard werken.
Bedankt voor al jullie leuke reacties, ik heb nog een aantal sfeer foto's
allereerst bij een frans tankstation,
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WIL3GJC-D.jpg)
en op de brug, de vloerplaten en de voetenbak zijn doorgeroest en moeten vervangen worden
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIQDGJYJ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKN66GCX-D.jpg)
er zit ook nog een soort van bankje bij
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BB7E4YPV-D.jpg)
en tevens een nostalgische Michelin advertentie plaat welke nu al reeds een plekje in de werkplaats heeft gekeregen
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLMTQPQQ-D.jpg)
Ik heb contact gezocht met de RDW voor een eerste schouwing want er zitten geen papieren bij de wagen, wel zijn de type plaatjes in de motorruimte nog aanwezig en goed leesbaar.
Ik kon in de cabine op de vloeplaat geen ingeslagen nummer vinden, is dit nummer echt nodig voor de schouwing?
Leuke foto's!
Dat soort bankje is volgens mij zo'n bankje wat in zo'n Azu Weekend moet of ben ik nou gek?
In ieder geval uniek ding!
Nope, dat is niet opklapbaar, ik heb er net 2 in de BX gehad van het weekend. Glaçauto bankjes waren wel opklapbaar !
Fijn om te hebben, ook al is het slechts een frame......berezeldzaam.....
oh ik wist niet dat er een verschil in die twee zat!
Een weekend is dus niet opklapbaar en die van de glacauto wel?
Aha weer wat geleerd!
In ieder geval, ik vind het een leuk ding!
Ja dat nummer wil de rdw graag zien.
Als je het rechter stoeltje er even uit haalt dan zal je zien dat voor de "stoelgaten" in het chassis van het rechterstoeltje een deuk in de rijrichting zit.
Hier is het nummer ingeslagen. Voorzichtig schoonschuren (of krabben met een klein schroevendraaiertje) en met een beetje geluk komt er een nummer tevoorschijn!
Staalborstel op slijptol is ook wel effectief ;)
is dat niet iets té effectief?
nououou ... Je weet het he: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" ... Je kunt e.e.a. beter nu stevig aanpakken, weet je ook zeker dat je naderhand nergens meer rotte plekken hebt overgeslagen !
Maarre ... geen papieren en zo: ben heel nieuwsgierig hoe je e.e.a. met de RDW geregeld krijgt ! Dus: blijf schrijven (liefst "gelardeerd met foto's" !!)
Wees voorzichtig met het nummer zichtbaar maken!
En haal je auto niet uitelkaar voordat hij geschauwd is door de RDW.
@marcopr,
bedankt voor de tip, ik was exact hetzelfde van plan namelijk nog niet uit elkaar halen die auto, ik heb gisteravond gezocht naar het nummer maar helaas niets kunnen vinden, de bodemplaat is namelijk al te erg aangetast door de roest.
Ik hoop dat volgende week donderdag (rdw afspraak) alles maar weer in orde komt ???
Ook ik heb geen papieren bij de auto, maar ik heb vandaag contact gehad voor een voorschouwing met de rdw. Morgen word ik teruggebeld voor een schouwing aan huis. En ik heb ook geen nummer gevonden in het chassis. Staat dat er wel in als je alu plaatjes hebt?
Ja staat los van de plaatjes.
Dan ga ik van het weekend nog maar eens driftig zoeken, want maandag om 13.00 uur komt hij langs.
Ben (nog) geen expert in chassisnummers van besteleenden maar verbaasd me dat citroen voor de azu een andere locatie heeft bedacht dan de AZ.
In mijn voormalige AZ (1953) stond deze op de rechter voorpoot van het chassis nabij de alumium plaatjes.
(http://img507.imageshack.us/img507/8114/p9070015.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/507/p9070015.jpg/)
(http://img10.imageshack.us/img10/5720/p7040005.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/p7040005.jpg/)
In deze buurt moet je eens gaan zoeken!
@Geert,
bedankt, ik zal dit weekend nogmaals goed gaan zoeken.
Uit welk jaar dateert deze wagen eigenlijk?
De wagen is uit 1957, zie avatar.
Helaas de gehele week niets kunnen doen aan de auto ivm drukke werkzaamheden, ik hoop dit weekend te beginnen. ;D
Daar zit het nummer bij mijn AZU 1958 ook. Als de bovenplaat van het chassis daar niet is vervangen dan zit er altijd een langwerpige, wat onregelmatige deuk.
Zorg in elk geval voor een aankoop nota, al is het maar een verklaring met handtekening van de verkoper oid. Voor zoveel mogelijk historie van deze wagen en van de AZU in het algemeen. Maak de typeplaatjes leesbaar, maar maak ze zeker niet los.
Ik heb er echt weinig papieren bij (0); ook geen aankoopnota. Is ook niet gebruikelijk als je iets koopt via marktplaats van een particulier. Het lijkt echter geen beletsel te zijn als ik de keurmeester mag geloven. Een vin onderzoek moet sowieso plaatsvinden.
Ik vind jullie verhalen heel spannend en volg ze trouw!
Waar het op aan komt is dat je met zo'n eerlijk mogelijk, zo'n compleet mogelijk verhaal komt!
Dus auto liefst zo origineel mogelijk aanleveren, niet eerst demonteren!
Vertel een verhaal wat helemaal klopt, vertel je de halve waarheid, dan prikken ze daar zo doorheen!
Vorig jaar had ik het zelfde bij de hand, geen papieren, geen leesbaar chassisnummer, wel een aluminium plaatje.
Toch kwam het voorelkaar, bij mij hangt er een loodje aan de koets!
Je bent een beetje overgeleverd aan de willekeur van de keurmeester, eigenlijk zou het niet kunnen een auto zonder chassisnummer!
Een mailtje naar Frankrijk kan ook nog wat opleveren, je kunt aan de hand van je kenteken een bevestiging krijgen dat de auto in het betreffende district gereden heeft.
Succes.
Quote from: MarcoAZU on February 15, 2013, 09:58:54 AM
Een mailtje naar Frankrijk kan ook nog wat opleveren, je kunt aan de hand van je kenteken een bevestiging krijgen dat de auto in het betreffende district gereden heeft.
Succes.
En waar stuur je dat mailtje dan naartoe?
Naar de prefectuur van het desbetreffende departement.
Maar makkelijker is het om bij Citroen een bouwverklaring aan te vragen en daarmee naar de RDW te gaan.
Alle beetjes helpen! En een bouwverklaring krijg je niet zo soepel meer als vroeger (heb ik begrepen).
Op mijn mailtje naar Frankrijk kwam zo waar meteen antwoord!
Ik kreeg welliswaar een verklaring dat mijn auto gesloopt was is in 1996 :o maar voor de RDW was het weer een zetje om het geheel rond te maken!
Er werd trouwens ook nog gezegd dat de RDW zelf onderzoek gaat doen en contact opneemt met Citroen!
Ik hoefde dus geen bouwverklaring aan te vragen, zij doen onderzoek en daar betaal je ook voor!
Beetje voorzichtig zijn met deze informatie, gewoon aanbieden om zo'n verklaring aan te vragen en je maakt kans dat dat dan niet hoeft!
En inderdaad, bij de betreffende gaatjes gevonden. Een ronde kwast heel kort geknipt, die in de boortol en rijkelijk met kruipolie en terpentine aan het weken gegaan. Dacht eerst mijn electrische tanenborstel te gebruiken, maar die moet ik zelf vanavond ook weer in mijn mond stoppen......
Kijk ik kwam dit filmpje tegen;
http://www.youtube.com/watch?v=Z2y0KTxFUjc
@marcopr, de restauratie van het youtube filmpje is zeer goed gedaan, als die van mij maar voor de helft zo mooi wordt dan ben ik al tevreden.
Nou, vandaag eerst weer gezocht naar het chassis nummer maar helaas niet gevonden
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPZEAQU8-D.jpg)
Wel zag ik dat er op de vooras een alluminium plaatje was vastgepopnageld
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FOJ44TY-D.jpg)
Verder ben ik begonnen met de verflagen te verwijderen
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8XFJHJG-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RSPT3TDX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBOY7OTV-D.jpg)
Normaal gesproken staat het chassisnummer aan de bijrijderskant in een soort deuk, anders misschien een afspraak maken met de rdw.
Als je maar genoeg documentatie hebt komt het volgens mij wel goed. Bij mij tenminste wel ;)
De koets ziet er trouwens nog gaaf uit!!!!
Ik zou er zo mee naar de RDW gaan .
Wat gaat die lak er bij jou snel van af !
Zat er geen coating in de reservewiel-bak ?
Mmhh, bij mij zit dat extra stripje op de rechtervoorpoot. En die van jou ziet er echt veel beter uit dan die van mij. Het wordt nog een hele uitdaging voor mij. Zal aanstonds eens gruwelfoto's maken en plaatsen in mijn eigen topic.
QuoteWat gaat die lak er bij jou snel van af !
Weet niet hóe je het gedaan hebt maar weet dat dat bij mij vele dagen + staalborstels gekost heeft. Heb je alles gezandstraald ?
Quotede restauratie van het youtube filmpje is zeer goed gedaan, als die van mij maar voor de helft zo mooi wordt dan ben ik al tevreden.
Je moet maar eens opletten hoe mooi die van jou straks wordt ! Je bent al héél goed bezig !
Wederom bedankt voor jullie reacties, ik haal de verf eraf met afbijt en een draaiende staalborstel.
Voor de moeilijk toegankelijke hoekjes gebruik ik inderdaad een zandstraal (grit)
De koets is vrij gaaf maar onder de verf komen er toch nog een hoop slechte plekken tevoorschijn, ik heb de benodigde plaatwerkdelen al reeds besteld en lassen kan ik ook dus met enkele weken gaat deze fase weer in, nu eerst maar weer verder met verf verwijderen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DG7VXK3Q-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-M6VVCY8J-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXWIKDP3-D.jpg)
Zo vandaag lekker opgeschoten, ik had dan ook goede hulp (bedankt Jaap), eerst even het belangrijkste, gisteren is de meneer van de RDW langs geweest en het ontbreken van het ingeslagen chassisnummer was geen probleem, de loodjes zijn aangebracht en het restaureren kan beginnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQ6GDJFL-D.jpg)
Daarna weer verder met kaal maken en demonteren
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8BHCHETH-D.jpg)
Toen was de motortje aan de beurt
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGXXP3DW-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHM8BBDP-D.jpg)
En de koets van het chassis scheiden, de boutjes zaten al 56 jaar vast :-[
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GY6OVJT6-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJ8MZODI-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQAFUZJR-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XALNNTYX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHN7FQWF-D.jpg)
Gelukkig geen nare verassingen tegen gekomen, morgen weer verder...
Goed zo, je hebt er lekker de vaart in!
Ja, ik mag niet klagen het gaat lekker :D
Pfoei, demontage in de 5e versnelling ! Gaat vlot zo. En, zo op de foto's te zien, is dat chassis óók al niet àl te beroerd.
Leuk zo'n loodje eens te zien.........in het eggie, ik hoor er allemaal over praten !
Zo, vandaag de onderkant lekker aangepakt, volgende week weer verder
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUSLLOSA-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMWOO6EQ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6CCSCBND-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LD4ZFOHV-D.jpg)
Met wat behandel je het blanke metaal?
Ik behandel het blanke metaal tijdelijk met dinitrol 1000, dit is een afdoende roestwerende laag welke ik in een later stadium gemakkelijk kan verwijideren met bv remmenreiniger.
Deze week weer druk geweest om de koets uit de verf te halen, en dus hierbij weer een paar sfeer foto's
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROPUMU7E-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKQRRCEU-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBHOXNHO-D.jpg)
En ik vond ook nog in de koets een "AU" plaatje terwijl de auto uit 1957 is?
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TO8OBND-D.jpg)
De onderdelen bleven de oorspronkelijke bestelnummers houden, tenzij ze werden gewijzigd.
Op de 2cv6 komen bijv. onderdelen voor met een AM (Ami) code. Dan is de Ami dus de eerste auto geweest met dat onderdeel.
Maar het klopt wel dat dit nog een AU koets is, hij heeft nog een omgevouwen felsnaad vooraan het hok...
Ik heb nog wel eens 56 ers gezien met een AU koets maar een 57er nog niet eerder...
Misschien heel laat op kenteken gezet?
Maar het gaat snel zo, goed werk!
Deze week de losse onderdelen uit de verf gehaald en in de dinitrol 1000 gezet, ik start volgende week met uitdeuken, lassen etc, ben benieuwd hoe dat weer gaat.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-B77PEDEZ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVOYVTXW-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETAVNJI8-D.jpg)
Wow! Ziet er erg goed uit!!
Even in een dompelbadje ?
Ik moet bekennen, door met name de laatste foto; ik kon er haast niet van slapen. Wat is dit een goede wagen :o. Je hebt echt de jackpot gekocht. Wat een strak geheel en wat een weinig roest.
Echt een strak ding. Bijna zonde om hem weer te spuiten straks ;)
Dik in de blanke lak en niks meer aan doen.
Qua laswerk kom je weinig tegen zo te zien.
Echt ongelofelijk. Waren alle AU/AZU's maar zo :-\
Bedankt jongens voor de mooie woorden,
van een afstand lijkt het inderdaad een gave koets maar als je dichtbij kijkt zie je dat er toch een hoop laswerk in zit, ik denk dat ik daar rustig de komende maand mee bezig bent.
Ik heb vanavond geprobeerd het dunne plaatwerk te lassen maar dat viel me erg tegen, morgen maar weer verder proberen.
Zucht ... als je jouw foto's bekijkt wordt je er spontaan héél vrolijk van !
Volg je "op de voet" want ik denk dat dit iets héél moois gaat worden ... voor zover dat dat al niet zo is ... :)
Succes !
Vanavond even geprobeerd te lassen, het plaatwerk is zeer dun maar we mogen niet klagen want het gaat wel
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4NKCLM4-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDVJOQJQ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PMCD8LZ4-D.jpg)
Dit weekend de achterzijde van de koets aangepakt, de oude achter dorpel eruit geslepen en de nieuwe dorpel erin gelast, het ging dit weekend weer langzaam maar gestaagd, we komen er wel.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGHGIMCH-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7D6DQX3-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8KKFNJAK-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKVFEQMY-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDHXYSZP-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOTPADKD-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMH7IRIL-D.jpg)
Tot volgende week !!
Nou, dat gaat snel, daar heb ik veel meer tijd voor nodig gehad! :o
Ziet er goed uit!
En weer iemand van het forum in levende lijve ontmoet.......Succes Remi......ik volg je restauratieverhaal hier op de voet :-)
Mooi werk!
Zo, het was koud vandaag dus flink doorwerken om warm te blijven, ik had wederom goede hulp en ben dus lekker opgeschoten,
Begonnen met de dorpels, eerst de oude eruit:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-U47W8UHZ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWEVIJHM-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYLVOLPJ-D.jpg)
en dan de nieuwe erin:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4P7DINW-D.jpg)
even deurtje passen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKUTNKRU-D.jpg)
dan het chassis eronder gereden voor de bodemplaten te passen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSUBFRZZ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-37FBHQ76-D.jpg)
Daarna het chassis weer weg en de koets weer op de kop voor de voetenbak:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNUOP8CE-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CC7PLY8U-D.jpg)
morgen weer verder....
Van de week wederom druk bezig geweest met de AZU,
eerst de voetenbak afgelast:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBM4CTYX-D.jpg)
daarna de doorgeroeste zijprofielen vervangen voor nieuwe:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNUAKBC4-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYOG8NQO-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBJTK6OW-D.jpg)
de onder draagbalken even uitrichten met een autokrikje ( er stond er eentje wat scheef)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DD7R7P3S-D.jpg)
en voor de versteviging een hoekstaaltje onder de bodem gelast, niet orgineel wel lekker sterk en strak:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TKVXW7Q-D.jpg)
Het profiel van de tank beplating was sterk vervormd:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKBMJNF3-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSBW7NOS-D.jpg)
en het resultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QXAZLOOY-D.jpg)
Tevens zat er een smerige deuk in de bestuurders deur:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QY4XROH-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHMEH76O-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ERVMY4S-D.jpg)
Gr.Re
Vóór Pasen klaar ? ;)
De deuk, heb je die er van binnenuit uitgeklopt? Ik heb ook zo een deur staan en wil hem wel strakker hebben. Tips?
Marco, m.b.t de deuk uit de deur halen, ik heb bij de buren (een auto uitdeuk bedrijf) de deuk er grof uit getrokken met een speciaal electrisch apparaat, daarna heb ik aan de binnenzijde van de deur een stukje 3mm plaat van ca 6 x 25 cm achter de verstevigingsprofielen geschoven an daarna zachtjes met een kunstof hamer vanaf de buitenzijde geslagen.
Het resultaat is niet perfect maar het kan er mee door, het zal nog wel geplamuurd moeten worden.
Vandaag eerst de bumper aangepakt, deze was ook zeer gedeukt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZUQUOWB-D.jpg)
eind resultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVQ8EZMC-D.jpg)
daarna de stoeltjes blank gemaakt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVT8BJSF-D.jpg)
Ik heb even een vraag, ik ben nu gereed met de koets en de diverse plaatwerk items, ik ga vanaf morgen beginnen met het chassis, nu zag ik dat hier afwijkende schokbrekers onder gemonteerd zitten zonder normale bevestigingen.
Ik zal terzijne tijd deze schokbrekers moeten vervangen weet iemand waar ik deze rechte kan kopen??
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RW4FCJ4A-D.jpg)
Gr.Re
OK, plaatwerken doe je niet voor het eerst denk ik aan de bumper te zien.
Ik zal mijn deur wel eens met een blokje hout en een kunstof hamer gaan bewerken.
De schokbreker en zijn bevestiging is een later toegevoegd accessoire. Waar je een nieuwe schokbreker kan krijgen weet ik niet.
Wellicht heeft de e.e.e.c. ze liggen in het magazijn?
Knap werk ! Complimenten !
Alles staat gereed voor de verzinkerij, ik hoop a.s donderdag de items af te leveren en kan deze na 1 week weer ophalen, ben benieuwd, even afwachten maar en hopen dat alles goed gaat.
Wat ik laat galvaniseren:
Het chassis
De koets
Voordeuren
Achterdeuren
Motorkap
Voorbumper
Stuur
Dashboard
Luchtklep
Koplampen
Plaatwerk voor benzinetank
Plaatwerk voor reservewiel
Stoelframes
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UZ3HJFW-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-W63PMUEU-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8KTKDAO-D.jpg)
Iedereen tot dusverre bedankt voor de mooie woorden en goede raad, ik meld me weer na het galvaniseer proces.
wilde je nog vragen blijft hij in deze gave metaallook maar zink is tenslotte ook metaal.
Ik met benieuwd hoe hij daar uit komt kwa vervormingen in de plaatdelen. Beetje vervormen is opzich niet erg want daarna heb je nooit meer last van roest!
Hij is weer terug, alles glimt en blinkt nog, dit zal nog wat doffer worden, hierbij de langverwachte foto's.
Alles ziet er perfect uit, met de complimenten voor de vaklui van de verzinkerij uit Alblasserdam.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDBNRNRW-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP7RN3QK-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MV8O7WOG-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6DMX7QRD-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHFEEERY-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OGCCJQK-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPVFKPPC-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVQIH6U8-D.jpg)
Groeten Re
Geen vervormingen?
Tranen in mijn ogen :'(, wat mooi ;D!
Heerlijk zo een topic ::).
Het ziet er prachtig uit en nooit meer roesten is ook wel lekker, maar hoeveel word je Eend nu zwaarder? :-\
Zo wat ziet dit er gaaf uit!!!
De mannen van de zinkerij vonden dit vast en zeker ook een leuk project :)
Zo op de foto's lijkt het nog zonder vervormingen te zijn gelukt.
Ik zeg echt niks meer aan doen en opbouwen.
Ik vind m heel geweldig! :)
Ik hou m'n mond, heb hier erg veel moeite mee!
Ach als je zoveel roest voorbij ziet komen iedere week zijn dit wel fijne plaatjes... :D
Jongens, wederom bedankt voor de mooie woorden, even terugkomen op enkele vragen allereerst jammer genoeg zijn er wat vervormingen opgetreden in de voordeuren en het dakje, niet overdreven maar je ziet het wel.
Het ribbel plaatwerk is totaal niet vervormd en is zeer netjes gebleven.
Met betrekking tot het extra gewicht ik heb het niet gewogen maar ik schat dat de onderdelen een 10 tot 15% zwaarder zijn geworden maar wel een bijkomend voordeel is dat het plaatwerk aanzienlijk veel robuuster en stijver geworden.
Zo ziet het RDW labeltje eruit met een laagje zink erop:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-C77LGYKO-D.jpg)
Nu snel verder, ik ben van de week begonnen met het uit de roest halen van de voor en achter assen:
Vuil:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWM3MGVX-D.jpg)
Schoon:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJEEOWV7-D.jpg)
Daarna 2x in de RX5 en daarna in de RX10 (zilver kleur):
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HR86DX4A-D.jpg)
Jammer genoeg waren de voorwiel lagers versleten:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6STCWWOQ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4NLXCLI-D.jpg)
Toen verder aan het chassis, mischien ten overvloedde maar toch nog even inwendig getectyleerd:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJ8C7HNP-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EG4YAXIA-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCYQZLRD-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7R8VYASF-D.jpg)
Rondom nieuwe remmen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AELICGXJ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTBXRCAB-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTBDBVOF-D.jpg)
Ik ga de komende week aan de gang met het motortje (Visa 650cc met een 2cv6 bak), tot volgende week groeten Re
Ziet er allemaal heel erg netjes/strak uit.
Even een vraagje, je heb bijna alles vervangen?
Ook de achterwiel lagers ???
Als ik een tip mag geven - grote kans dat die ook op zijn en (veel) lawaai maken wat je zo niet voelt als je ze schoon maakt en weer terug plaatst. Je kan er nu nog mooi bij.
Het valt mij mee dat het gewicht na het verzinken maar 10/15% is toegenomen.
Je hebt RX 5 op een ontroest oppervlak aangebracht, komt dat goed?
Dat produkt hoort op een (licht) aangeroest oppervlak aangebracht te woren.
Maar het resultaat ziet er wel goed uit hoor :)
Deze week eerst de motor onder handen genomen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMQMYDIT-D.jpg)
Daarna in het chassis gemonteerd:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJNEP48M-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISBIQ8UT-D.jpg)
Toen de remleidingen gemonteerd en de koets op het chassis laten zakken
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KU6ZA83E-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MMI36VC-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCYWKJM8-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDOPQWQN-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-A8OVNK7R-D.jpg)
Eerst morgen de vering / hoogte aanpassen, groeten Re
Ben afgelopen bezig geweest om de deurtjes weer in de koets te hangen, omdat de zink in alle profielen is gevloeid ging dat niet gemakkelijk maar de aanhouder wint en de deurtjes hangen weer.
Tevens heb ik de ruiten rondom geplaatst.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-B43L8M4J-D.jpg)
Ook de spiegeltjes gemonteerd
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHAUSRKD-D.jpg)
Ook het stuurtje geplaatst:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4O3FRV7Z-D.jpg)
In het benzinetankje heb ik een Vlotter geplaatst omdat ik graag een benzinemeter in het dashboard wil plaatsen (in plaats en op de plaats van de ampere meter)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOPRHGTC-D.jpg)
Ook zijn de stoeltjes bekleed ( nog geen foto van gemaakt)
Ik ga dit weekend opstarten met de electra en mischien volgende week starten? ben benieuwd.
super leuk om dit te zien in zink.
maar ik heb 1 opmerking.
wat zijn die achter lichten god vergeten lelijk.
sorry voor mijn uitgesproken mening
Quote from: björn on May 17, 2013, 12:45:58 PM
super leuk om dit te zien in zink.
maar ik heb 1 opmerking.
wat zijn die achter lichten god vergeten lelijk.
sorry voor mijn uitgesproken mening
Nou , je bent tenminste eerlijk!
Ik vind ze ook helemaal
niet mooi !
Je gaat als de brandweer.
Maar inderdaad, de traliedozen zijn echt lelijk. Vind jij ze mooi of heb je een ander reden om lampen in te traliën?
En een visablok :P. Maar dat blok zie je niet.
haha gelukkig ben ik niet de enige ;D
Zag de foto's voorbij komen en dacht wooh gaaf wat een vooruitgang en wat strak allemaal.
Maar persoonlijk vind ik die lampendozen niet zo fraai.
Enne zie ik het nou goed of heb je je voetenbak origineel gelaten? Zo ja dan ga je nog een hoop problemen krijgen met rem en koppelingpedalen en een niet passende uitlaat...
Ik hoop t niet voor je :(
Och ja, ieder zijn ding, nietwaar ? ;)
absoluut Geert.
Anders werd het ook zo saai als die originele bestellers.
Wordt in ieder geval weer een mooi strak geheel.
Volgens mij blijft remsysteem ongewijzigd met trommelbak en visablok of zag ik het verkeerd.
Alleen uitlaat ipv links rechts fabrieken denk ik.
Heren heren wat een strenge woorden om een stel achterlichten zeg, ik ben bezig om de besteleend naar mijn eigen wens op te knappen het is namelijk mijn wagen en ik mag dus daarmee doen wat ik wil, ik heb ook nooit de opzet gehad om de azu tot in detail te restaureren en vind het daarom ook leuk om af te wijken van het traditionele, het topic heet het opknappen van een oude besteleend en niet het restaureren van een ....
Even verder tot de orde van de dag:
@ azurblade het remsysteem is onveranderd je hebt gelijk ik heb enkel het uitlaatje moeten aanpassen
Ik heb het rempedaal en de koppeling gemonteerd en ik heb dit probleemloos kunnen monteren, ik zag enkel een rechthoekige sparing in de voetenbak, waar dient deze bij een moderne eend voor?
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMELYWD6-D.jpg)
Maak hem zoals je wilt, daar hem je een eend voor.
Ga zo door!
Blijft wel een verrassend topic zo.
Quoteik zag enkel een rechthoekige sparing in de voetenbak, waar dient deze bij een moderne eend voor
Bij de "moderne" eend loopt die uitsparing óók door naar boven, in het schutbord. Is bedoeld voor de doorvoer van de hoofdremcylinder (bij "hangende" pedalen).
Wanneer gaat ie naar de spuiter???
Denk dat hij mooi in deze unieke zinklook blijft.
Voor zo ver ik weet wel.......is weer eens wat anders......;)
Daar was ik al bang voor......
Maakt niet uit welke kleur er wel of niet ;D opgaat. De lol van eenden is juist het persoonlijke ervan. Het is een leuk topic om te volgen met goede foto's en profesionele oplossingen voor veel zaken.
Enne, hoe minder gewoon grijze bestellers, hoe gewoon ongewoner de mijne is ::)
Nou ja, je kunt het professioneel noemen, natuurlijk ieder zijn ding!
Neem het mij niet kwalijk dat ik mijn mond niet kan houden!
Ik vind het ding vreselijk verknoeid in alle opzichten!
Maar dat is mijn mening, het is niet mijn AZU!
Ach ... likje lak erover en je ziet al niet meer wat daar allemaal onder zit ... Ben benieuwd naar de eerstvolgende reactie van AZURE himself ... (althans ... neem aan dat dàt klopt ? Er timmeren inmiddels ook al vele dames aan de lange "Eenden-weg"...) :D
Sorry, maar ik vind het hier af en toe weleens (te) ver gaan ! AZURE is bezig zijn besteleend op te knappen op zijn manier en dat is zijn goed recht. Stel je toch eens voor dat we het allemaal eender zouden doen...... Moet er niet aan denken dat er onder alle besteleenden wieldoppen komen te zitten :(
Na 30 jaar 2CV bezigheden vind ik gerestaureerde auto's helemaal niks aan, maar dat is mijn mening. En zo hebben we er allemaal één. Beetje flauw om iemand dan met woorden aan te vallen, hetgeen hier -mijns inziens- wel een paar keer gebeurd is. Volgens mij hoort zoiets niet thuis op een forum.
Toen Gerard zijn AK400 verlaagde (voorruit van 15 cm of zo) en er een ribbelkap opzette en Opel Ascona achterlichten, vonden de meesten het prachtig. Hij werd in ieder geval niet neergesabeld !!!.
Van mij hoeft een eend niet gegalvaniseerd te worden, ik rijd er toch zelden mee. Maar als iemand dat wel wil doen......prima toch ? Ik vind dat AZURE (ik ken zijn naam, maar laten we het hier maar bij zijn pseudoniem houden) netjes en toegewijd bezig is en ben benieuwd de AZU te zien in het eggie. Achterlichten niet mooi ? Nou en, die kunnen er toch weer af ooit ? Als het nodig zou zijn......
Ben benieuwd naar de oplossing voor het oude pedalenstel in combinatie met VISA-motor en 2CV6 bak ! Vooral naar de koppelingskabel :-(
Moet dan denken aan een AK van 1968, oude motor/moderne bak, oude pedalen...........
Laten we het een beetje gezellig houden hier op het forum !
(En hiermede besluit ik mijn 2000e post, groeten Tom.)
mee eens!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Tom, ik zal ook eerlijk bekennen dat ik achteraf gedacht heb dat ik in deze te impulsief gereageerd heb! Heb zelfs overwogen om mijn reactie te verwijderen!
Aan de andere kant, een ieder heeft zijn mening en die kan wel eens lijnrecht tegenover de jouwe staan!
Het is niet zo handig van mij geweest, het was niet mijn bedoeling om iemand neer te sabelen.
Bij deze bied ik mijn excuses aan.
En ach, zolang wieldoppen onder de besteleend zitten, ziet niemand er wat van 8)
Quote from: MarcoAZU on May 24, 2013, 14:35:01 PM
En ach, zolang wieldoppen onder de besteleend zitten, ziet niemand er wat van 8)
Schroef ze maar lekker onder je chassis, gozer :P
Mctommi, bedankt voor de wijze woorden, ik heb afgelopen week serieus nagedacht om dit topic te laten verwijderen omdat ik me niet telkens wil verdedigen, ik zit hier gewoon niet op te wachten.
Mijn insteek met dit forum is altijd geweest een poging wagen om gezellig een besteleend opknap verhaal te schrijven voorzien van leuke foto's en om zo met mede besteleend liefhebbers een hobby te delen, ik begrijp natuurlijk dat ik iets afwijk van het gebruikelijke maar ik wil niemand hiermee beledigen.
@Marcoazu, ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik wat te impulsief reageer, dus natuurlijk excuses aanvaard en als ik je in de toekomst in het eggie mag tegenkomen lachen we hier hopelijk nog hartelijk om.
Een vriendelijke besteleend groet aan een ieder, Azure
En nu willen we natuurlijk weer meer nieuwe plaatjes zien :)
En Tom en ik willen weten hoe je de koppelingskabel hebt gemaakt.
Beste stuurlui staan aan wal AZURE, daarom in vervolg 2keer denken voordat je zo'n topic begint.. Hopelijk mogen we elkaar eens onderweg tegenkomen! ;)
Helaas staan er hier veel te weinig van dit soort verhalen :( Restauratieverslagen zijn altijd weer leuk :) Zo smul ik ook van de restauratie van Timo......die restaureert een wrak, mooier kan ik het niet noemen, maar het wordt weer een AZU en HOE !!! Toveren met blik. Zeer leerzaam voor allen denk ik.
De AZU van AZURE was in behoorlijke staat, dat viel nog mee.
Zoals gezegd; ieder zijn meug. Als er nou nog 3 AZU's van die leeftijd over waren (zoals bij de AU) dan was het anders, maar er zijn al zat AZU's 12PK in originele staat en rijdend dans son jus, dus waarom geen gegalvaniseerde AZU ? Ik heb elders ook foto's gezien van een dergelijke AZU.
Ieder zijn meug !!! En respect voor elkaars voorkeur en mening graag :)
Helemaal eens Tom. Volg dit project met bewondering.
De foto's geven een mooi beeld van de voorruitgang en dat gaat vrij snel allemaal.
Ik ben erg benieuwd hoe je de conversie van een moderne bak met oud remsysteem hebt uitgevoerd.
De uitlaat waarschijnlijk over de rechterkant en een trommelbak?
Als je in de werkplaats bent en de camera bij de hand hebt graag wat fototjes.
Succes nog even met de laatste loodjes
mensen ik gaf mijn mening en dit was niet om iemand boos te maken.
maar ik vind dit een leuk azutje en volg alles graag.
mijn smaak nam even de overhand.
ieder moet doen met zijn auto wat hij wil ik doe dat ook.
sorry als ik iemand beledigd heb.
Ben vanavond naar de werkplaats geweest en ik heb weer enkele foto's gemaakt:
Eerst even twee van de buitenkant:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TI3RM76P-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKCU8PGK-D.jpg)
Dan nog een paar van de binnenkant:
Het dashboard voorzien van een brandstof meter en de lichtschakelaar vervangen voor een simpel exemplaar
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIOOZF4X-D.jpg)
Op de cabine vloer komt nog een tapijtje met jutte rug:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFKOTSJF-D.jpg)
Met de laadruimte vloer weet ik nog niet wat te doen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDHA7A7M-D.jpg)
Nu even wat uitleg over de koppeling, ik heb de koppeling zo gemaakt dat de kabel over de moderne versnellingsbak loopt en daarna gewoon aan de onderzijde van de versnellingsbak de koppeling bedient, ik hoop dat de foto dit verduidelijkt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOOZQT48-D.jpg)
Verder heb ik van de eerste uitlaatpot de aansluitingen los geslepen en andersom in elkaar gelast zodat de uitlaat nu aan de andere zijde door de motorruimte naar buiten gaat, dit moest gebeuren omdat anders het koppeling en rem systeem in de weg zat.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MVF3N4SZ-D.jpg)
Verder heb ik de kabelboom nieuw gemaakt en de kabels in een kabelgootje gemonteerd, nu kan ik gemakkelijk nog electradraad erbij trekken of veranderen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XLVQXYLD-D.jpg)
Als laatste voor vandaag heb ik de draden van de resevewiel steun weer gangbaar gemaakt (door te verwarmen en dan met een staalborstel de zink eraf te borstelen), ik heb aan de wagen tientallen keren draden moeten optappen want het zink zit werkelijk overal.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHCLTFWW-D.jpg)
Groeten Re
Goed opgelost die koppelingskabel en de uitlaat !
Nog even doorgaan en je kan ermee naar de RDW :)
Hoop dat je weinig "kinderziektes" tegen komt......en dan rijden en genieten maar !!!
Waar ik me positief over verbaas :o is het enorme tempo.
Dit is niet het eerste sleutel project denk ik.
Doet me denken aan een Dinkytoy waar de verf vanaf is ;D
Maar erg aparte uitstraling en geen roest !
Ik vind het eigenlijks wel gaaf zo hahaha! Heel appart om zo een ribbelkap te zien!
Vind het ook leuk.......als purist en orzjineel freak.......al blijf ik denken aan die oude afvalbakken.......gegalvaniseerd....heb er ene uit Enschede hier staan :P
Ik begin er ook aan te wennen, nu het glanzende van de zink af gaat en het afbouwen haast gereed is begint het geheel weer op een wagen te lijken.
Nog enkele foto's:
De motor:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z64SHZKS-D.jpg)
Knipperlichtjes onder de koplampen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHS464OE-D.jpg)
Interieur met tapijt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTF3K6KN-D.jpg)
Ik ga binnenkort de rdw keuring aanvragen, ....
Groeten Re
Leuke knipverlichting !
Nu nog kachelslangen :)
Succes bij de RDW. maar dat zal geen problemen opleveren denk ik zo !
Aparte stoelbekleding ook !
Vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de RDW import keuring, het gewicht was met al dat zink toegenomen tot 620 kg.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOS8GYY4-D.jpg)
Nummer inslaan bodemplaat:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6BGWX8F-D.jpg)
Nu even een weekje wachten voor het kenteken, groeten Re
Gefeliciteerd :)
En karren maar!
Gefeliciteerd, dat is in record tempo gedaan.
Wat een gewicht! Veel rijplezier.
Top !!!!! Gefeliciteerd Ré :) Vijftig kilo zink dus ?
50 kg zwaarder, een gedeelte is zink en het andere deel is de moderne (zwaardere) versnellingsbak/ motor.
@ mctommie de van jouw gekochte versnellingsbak werkt goed en schakelt als een nieuwe, thanks.
Vandaag het kenteken ontvangen en direct even de kentekenplaten laten maken:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3HQMTZE-D.jpg)
Het is geworden BE-76-11
Bedankt voor alle reacties en hopelijk tot ziens, groeten Re
Quote from: AZURE on June 19, 2013, 05:45:19 AM
@ mctommie de van jouw gekochte versnellingsbak werkt goed en schakelt als een nieuwe, thanks.
Gelukkig maar ! Die eend had maar 125.000 km gereden als ik me goed herinner, dat is natuurlijk niet al te veel. Mooi dat het jarenlange stil liggen geen negatieve invloed heeft gehad :)
En nu maar lekker genieten van je voltooide project ! We gaan hem zien ;)
Zojuist gespot!
(http://farm4.staticflickr.com/3797/9201669499_b18b11df0d.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201669499/)
BE-76-11 (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201669499/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5330/9201668691_5bf449ce9e.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201668691/)
BE-76-11 (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9201668691/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Geweldige spot en azu!
Gaaf ding, erg mooi geworden
Ziet er gewldig uit!
Toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er een blikopener bijhoort ;)
Een vuilnisman toch ? :P :P :P
QuoteGeweldige spot en azu!
Vooral die "spot" ... met die strepen op het (niet-parkeren) wegdek ! AZU is fantastisch !
QuoteToch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er een blikopener bijhoort
Tja Geert ... ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet met je eens ben ... Ach: "smaken verschillen" zullen we maar zeggen. In ieder geval wéér een AZUutje gered van de ondergang ! Was overigens absoluut onder de indruk hoe snel die RDW etc. is afgehandeld. Gezien mijn eigen ervaringen daarmee ... :-\
Ik heb onlangs de azu mogen bewonderen. Echt heel mooi gedaan. En snel ook, sommige projecten staan jaren zo niet decennia te wachten tot ze eindelijk eens worden afgewerkt. Al zijn eenden die 10, 20 zo niet langer droog gestald worden leuke projecten voor later. Ze worden bevroren in de tijd tot ze worden gewekt. Maar deze azu gaat ons allemaal rijdend overleven.
En maken verschillen. En trekt ondertussen de aandacht en is lekker eigenwijs. Dat hoort toch bij een eend :o.
Verder snap ik de RDW wel. De wagen was werkelijk in perfecte staat. En een duidelijk vooronderzoek, dan gaat de rest vanzelf, toch.
Heb de AZU vanavond weer gespot :-)
(http://farm8.staticflickr.com/7325/9256074763_5f5c0a0306.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256074763/)
121 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256074763/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5496/9256059205_d4a6034a0d.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256059205/)
122 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256059205/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm4.staticflickr.com/3726/9256058979_a692881539.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256058979/)
120 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256058979/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm4.staticflickr.com/3694/9258835892_75588ca7f5.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9258835892/)
116 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9258835892/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm8.staticflickr.com/7357/9258835466_e32a3ce803.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9258835466/)
113 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9258835466/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm8.staticflickr.com/7417/9256057377_a103b64f2d.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256057377/)
111 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9256057377/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Wat ik me nu afvraag, hoe het veergedrag en de wegligging is met de visa motor en de extra koetskilo's in zink.
Hoe gaat de oude azu vering daar mee om?
Hij mag 250 kilo lading hebben, dus zo lang het achterin zo leeg is als op de foto lijkt me dat geen probleem :P
Geweldig gespot Martijn.
QuoteIk zie nergens een Spot
En voor de mannen de geen spot zagen ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/citroen-onderdelen/m696070421-citroen-2cv-spot-compleet-origineel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Gisteren Martijn in levende lijve ontmoet ( helaas zonder besteleend) en vorige week marcopr in levende lijve ontmoet ( compleet met geweldige oude azu), helaas heb ik geen foto gemaakt.
@marcopr, de vering is zonder lading zeker voldoende, ik heb nog geen lading vervoerd dus ik zal dit ter zijne tijd wel ondervinden, ik zal wel de achter vering iets hoger afstellen.
Verder rijdt de wagen zeer goed, de kinderziektes zijn eruit, de eerste 1000 km zijn reeds afgelegd
Groeten Re
Fijn dat ie het goed doet ! Veel plezier ermee !
Ik vind het er warempel ook nog wel goed uit zien ook, dat verzinken op een AZU. Ben alleen niet zo kapot van de achterkant, maar dat staat los van het verzinken.
Veel plezier ermee :)
Behalve het gewicht vroeg ik me af of bij hoge snelheid, boven de 100 ;D, dus..., hij niet extreem gaat in en uitveren?
Marco,
Op de rijksweg met hoge snelheid over een bult veert hij inderdaad 1x goed in maar de wagen hersteld zich hierna onmiddelijk, hij voelt ten alle tijden goed onder controlle
Vandaag kwam AZURE langs.
Dat was in meerdere opzichten een leuke verassing ;D
Trouwens mooi om twee van die oude azuutjes achter elkaar geparkeerd te hebben :P
En hij heeft nu ronde achterlichtjes zag ik volgens mij...
Quote from: marcopr on September 07, 2013, 00:05:35 AM
Vandaag kwam AZURE langs.
Dat was in meerdere opzichten een leuke verassing ;D
Trouwens mooi om twee van die oude azuutjes achter elkaar geparkeerd te hebben :P
Foto's ?
Foto's moet AZURE maar doen.
Inderdaad Martijn, onder andere ronde achterlichten in plaats van vierkante ::)
Mogelijk te zien op het Besteleendenmeeting
Gisterenavond even gezellig bij Marco langsgeweest, jammer genoeg niet veel bruikbare foto's gemaakt, zoek de verschillen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AK4IH3PE-D.jpg)
Groeten Re
Hij is gekrompen in het zinkbad ;D
Re, hij ziet er geweldig uit!
(http://farm6.staticflickr.com/5504/9757175814_d1561de18c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9757175814/)
312 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9757175814/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5442/9757174174_a7ed6c17ee.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9757174174/)
308 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9757174174/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm4.staticflickr.com/3724/9756963782_92fc151672.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9756963782/)
309 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9756963782/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(http://farm4.staticflickr.com/3822/9756966301_bd5d598483.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9756966301/)
299 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/9756966301/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Hij ziet er nu nog beter uit dan toen je laatst bij mij langskwam.
Zink incognito ;D
Martijn en Marco, leuk jullie weer gesproken te hebben en ook leuk dat jullie de auto ook met deze nieuwe (oude) look kunnen waarderen.
Ik zal vanavond nog enkele foto's plaatsen en wat uitleg geven hoe ik een oude verweerde /patina look op deze verzinkte auto heb gekregen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGHFOT3W-D.jpg)
Groeten Re
Hierbij nog enkele foto's en uitleg van een verzinkte naar een verweerde look, met in gedachten dat het roest en het verfwerk enkel maar als camouflage dient want daaronder zit gewoon nog een verzinkte auto.
Ik vond altijd al een "dans son jus" besteleend voor mij de ideale uitstraling hebben, dus dit was wat ik wou, 3 weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en na wat informatie van het internet te hebben verzameld ben ik aan de slag gegaan.
Eerst de koets goed geschuurd en ontvet en afgeplakt en onderdelen / ramen verwijderd:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BE7TER7D-D.jpg)
Daarna bij mijn buurman (welke een autospuit bedrijf heeft) in het weekend de eend gespoten:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKBKIFHY-D.jpg)
Eerst in de primer (ook leuk):
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCJGHWJE-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSFNQJJQ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-78JLTENT-D.jpg)
En dan in de grijze verf:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQBPNOBJ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WAXFNSX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLTMSOPH-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WDKZLQNO-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KIDO67P-D.jpg)
Daarna even dapper zijn en op strategische plekken met schuurpapier door de grijze verf heen schuren zodat het net lijkt of de grijze verf door de zon is aangetast, en tevens heb ik de hele auto mat geschuurd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LL7R7KYJ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GO8J8YZX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPIPSMLX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGFD6YUI-D.jpg)
Hierna heb ik de wagen behandeld met een speciaal vloeibaar ijzerverf welke je op de auto smeert (met een kwast) waarna de ijzerdeeltjes echt gaan roesten maar deze roest gaat echter niet door de onderliggende laag heen en dient dus puur ter decoratie.
Natuurlijk ook de velgen en de onderzijde van het plaatwerk:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOIBF7LU-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDGAW666-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZGA4VWA-D.jpg)
De binnenkant kon ook niet achterblijven incl oude stoeltjes en panelen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNUVR8HV-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODGOPOIV-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNF4AYFC-D.jpg)
Toevallig kwam ik vorige week op mijn werk in een technische ruimte een oude houten trap tegen, welke nu op de dak drager ligt te pronken.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNQPYYDV-D.jpg)
Al met al vind ik de metamorfose erg geslaagd en is precies wat ik in gedachten had, kom gerust nader kijken op de besteleenden meeting want ik ben er ook.
Groeten Re
Geweldig! ;D
Tssss, wie had dat gedacht?
Van een conserveblik-eend naar een" echte" oude "dans son jus" schuurvondst !
Erg geslaagd, zo op de foto's te zien !
Je moet wel een beetje lef hebben, maar dan heb je ook wat !
GEWELDIG :), dit is dus de ideale Eend, geweldige looks, geen roest meer en gewoon met het verkeer mee kunnen ;D
Heb je ook wat meer info over die verf met roestende ijzerdeeltje's er in?
(zit er nu wel verf op het rubber van de ventilatieklep:-()
Jongens bedankt weer voor de vele reacties,
de fake roest is instant rust:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQWSAB8V-D.jpg)
ik heb zojuist ook nog een youtube filmpje van het opknappen van mijn oude besteleend gemaakt (wel een beetje lang ca 10 min)
http://www.youtube.com/watch?v=XbuWDo-Pa4E&feature=youtube_gdata
Groeten Re
Wow, da's weer even héél wat anders !!! Ziet er schitterend uit; roest op een AZU die niet kan roesten, wat een grap ;) Een zeer geslaagde grap !!!
P.S. Net terug uit Frankrijk.....echt NIKS leuks gezien, behalve de AZ 1955, AZ 1964, AMI6 Berline 1967 en AK 1968 waar we zelf mee waren :( Geen enkele besteleend gezien.....wel opvallend veel C15's !
Wat een geweldig mooi ding blijft het toch! 8)
Geniaal!
Wat een gaaf ding is dit geworden zeg.
Kwam je vandaag vlakbij het Feyenoord stadion tegen om een uur of 12. Was zelf ook in de AZU.
Olaf reed mee en herkende je nog eerder a ik.We vonden het tof om de meest verroeste eend te zien gaan.
Had je helaas vanmiddag niet gezien, volgende keer beter
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ER4Q8TLZ-D.jpg)
Groeten Re
(http://farm3.staticflickr.com/2821/13335645295_46424ba557.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13335645295/)
055 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13335645295/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
Van AZURé....een roestige AZU die niet kan roesten ;)
ja, het resultaat is echt verbluffend.
Wat een fantastisch ding! Net kunst, je kunt er uren naar kijken en er blijven nieuwe details opduiken..
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/DSC06767_1.jpg)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/DSC06768.jpg)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/DSC06554.jpg)
"Rust roest " zeggen ze wel eens :) :) :) :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-48JRGP4T-D.jpg)
De roestige besteleend gaat nog steeds als de brandweer, tegenwoordig inclusief een oldtimer plooicaravan waarmee we door heel Nederland toeren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KIWMSGIV-D.jpg)
Ingeklapt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYZMOJXW-D.jpg)
Uitgeklapt:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NPYZCV7M-D.jpg)
En in vol gebruik:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-M7ZX3MD3-D.jpg)
Groeten Re.
Tof bakske hoor, Ré :)
Ondertussen gespot door mijn goede vriend Rob in het mooie Limburg..
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/11248690_10153500843442147_6413251947513825681_o.jpg)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc149/RCUPPER/11402232_10153500844152147_3669147841489796013_o.jpg)
Still going strong!
(https://farm2.staticflickr.com/1708/26662373735_0bff8292a8_z.jpg) (https://flic.kr/p/GC4CNT)BE-76-11 (https://flic.kr/p/GC4CNT) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Het lijkt wel of hij nu stevig roest? ;D roest de verf of is het de foto?
Nog steeds een tof ding!!
(https://farm5.staticflickr.com/4830/46195813504_79d790b656_c.jpg) (https://flic.kr/p/2doaBVb)IMG_0018 (https://flic.kr/p/2doaBVb) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Daar kun je wel eens wat pekel mee vangen of is dat relatief een paar jaar na restauratie?
Blijft zeer geslaagd👌
De ideale besteleend; geweldige looks, roest niet verder en je kan gewoon met het verkeer mee :)