News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
303 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

Valérie

Zucht ... als je jouw foto's bekijkt wordt je er spontaan héél vrolijk van !
Volg je "op de voet" want ik denk dat dit iets héél moois gaat worden ... voor zover dat dat al niet zo is ...  :)
Succes !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

AZURE

Vanavond even geprobeerd te lassen, het plaatwerk is zeer dun maar we mogen niet klagen want het gaat wel





And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE

Dit weekend de achterzijde van de koets aangepakt, de oude achter dorpel eruit geslepen en de nieuwe dorpel erin gelast, het ging dit weekend weer langzaam maar gestaagd, we komen er wel.















Tot volgende week !!







And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Geert

Nou, dat gaat snel, daar heb ik veel meer tijd voor nodig gehad! :o
Ziet er goed uit!
't is een kwestie van geduld........

mctommi

En weer iemand van het forum in levende lijve ontmoet.......Succes Remi......ik volg je restauratieverhaal hier op de voet :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZURE

#66
Zo, het was koud vandaag dus flink doorwerken om warm te blijven, ik had wederom goede hulp en ben dus lekker opgeschoten,

Begonnen met de dorpels, eerst de oude eruit:







en dan de nieuwe erin:



even deurtje passen:



dan het chassis eronder gereden voor de bodemplaten te passen:





Daarna het chassis weer weg en de koets weer op de kop voor de voetenbak:





morgen weer verder....


And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE

Van de week wederom druk bezig geweest met de AZU,

eerst de voetenbak afgelast:



daarna de doorgeroeste zijprofielen vervangen voor nieuwe:







de onder draagbalken even uitrichten met een autokrikje ( er stond er eentje wat scheef)



en voor de versteviging een hoekstaaltje onder de bodem gelast, niet orgineel wel lekker sterk en strak:



Het profiel van de tank beplating was sterk vervormd:





en het resultaat:



Tevens zat er een smerige deuk in de bestuurders deur:







Gr.Re









And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Geert

't is een kwestie van geduld........

marcopr

De deuk, heb je die er van binnenuit uitgeklopt? Ik heb ook zo een deur staan en wil hem wel strakker hebben. Tips?

AZURE

Marco, m.b.t de deuk uit de deur halen, ik heb bij de buren (een auto uitdeuk bedrijf) de deuk er grof uit getrokken met een speciaal electrisch apparaat, daarna heb ik aan de binnenzijde van de deur een stukje 3mm plaat van ca 6 x 25 cm achter de verstevigingsprofielen geschoven an daarna zachtjes met een kunstof hamer vanaf de buitenzijde geslagen.
Het resultaat is niet perfect maar het kan er mee door, het zal nog wel geplamuurd moeten worden.

Vandaag eerst de bumper aangepakt, deze was ook zeer gedeukt:



eind resultaat:



daarna de stoeltjes blank gemaakt:



Ik heb even een vraag, ik ben nu gereed met de koets en de diverse plaatwerk items, ik ga vanaf morgen beginnen met het chassis, nu zag ik dat hier afwijkende schokbrekers onder gemonteerd zitten zonder normale bevestigingen.
Ik zal terzijne tijd deze schokbrekers moeten vervangen weet iemand waar ik deze rechte kan kopen??



Gr.Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

marcopr

OK, plaatwerken doe je niet voor het eerst denk ik aan de bumper te zien.
Ik zal mijn deur wel eens met een blokje hout en een kunstof hamer gaan bewerken.

De schokbreker en zijn bevestiging is een later toegevoegd accessoire. Waar je een nieuwe schokbreker kan krijgen weet ik niet.

engbokho

Wellicht heeft de e.e.e.c. ze liggen in het magazijn?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

AZURE

Alles staat gereed voor de verzinkerij, ik hoop a.s donderdag de items af te leveren en kan deze na 1 week weer ophalen, ben benieuwd, even afwachten maar en hopen dat alles goed gaat.


Wat ik laat galvaniseren:

Het chassis
De koets
Voordeuren
Achterdeuren
Motorkap
Voorbumper
Stuur
Dashboard
Luchtklep
Koplampen
Plaatwerk voor benzinetank
Plaatwerk voor reservewiel
Stoelframes







Iedereen tot dusverre bedankt voor de mooie woorden en goede raad, ik meld me weer na het galvaniseer proces.
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Tags: