News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - CitroenAZU

#2731
M / MB-22-07
September 20, 2009, 22:02:57 PM
Type; 400, AK400
bouwjaar; 1974, Datum eerste toelating   10-07-1974
kleur; Ivoire Borely
bijzonderheden;
#2732
V / Re: 07-VX-KX
September 19, 2009, 09:33:10 AM
Momenteel te koop, zie te koop topic.
#2733
Te Koop / AK400 1977
September 19, 2009, 09:32:18 AM
TE KOOP

AK400
bouwjaar jan.1977
kleur:Beige

Deze AK400 zonder zijruiten is door de vorige eigenaar in het Zuid-Franse district VAR aangeschaft in de zomer van 2001.
In datzelfde jaar hebben wij de auto voor de klant geimporteerd en laten voorzien van een NL kenteken.
Aangezien de eigenaar de auto nogal heeft verwaarloosd en aan de Zeeuwse kust woont, is er in de loop der jaren veel roest op gekomen en deze goed rijdende AK dient dan ook te worden opgeknapt of gerestaureerd.
Het plaatwerk rondom is aan vervanging toe en ook de vloerplaatjes dienen te worden vervangen. De laadbak is inwendig roestvrij.
Deze AK is voorzien van een 2CV6 motor met tweetraps carburateur en wordt geleverd zonder APK en garantie.
Wie o wie gaat deze bijzondere Besteleend deze winter opknappen?
De zo meenemen prijs is € 2750,00

info; www.eendenwacht.nl


#2735
Foto's uit de oude doos... / 92-ZB-43
September 19, 2009, 09:06:10 AM


Rozenburg 80er jaren.
#2736
Foto's uit de oude doos... / 45-34-VB
September 19, 2009, 09:04:31 AM


Spijkenisse +/_ 1985
#2737
Foto's uit de oude doos... / AJ-38-93
September 19, 2009, 08:57:01 AM

en een AK400 in dezelfde jurk;
#2738
Nog onbekende besteleenden / De AU uit 1954 van McTommi
September 19, 2009, 08:47:03 AM
Type; AU
bouwjaar; 1954
kleur; grijs;

#2739
V / Re: 28-11-VB
September 19, 2009, 07:41:09 AM
Foto is uit 2005. Gemaakt op de wereldmeeting in Schotland. Mooie auto!
#2740
R / Re: 93-45-RB
September 19, 2009, 07:39:04 AM
auto wordt toevallig volgende week opgehaald door een liefhebber die de AK in ere gaat herstellen!
#2741
V / Re: 60-VRD-2
September 18, 2009, 22:30:28 PM
Leuk! weet je nog wat geschiedenis van de auto?
#2742
A / Re: AV-19-17
September 18, 2009, 21:07:51 PM
30 mei 2009;

Twee jaar geleden kocht in een klein plaatsje boven Groningen mijn oranje AK400 LAAG.
http://62.95.94.132/gallery/album99
De eigenaar wilde stoppen met eendrijden en kwam via zijn broer bij mij terecht. Ik heb de auto toen overgenomen en op de dag van ophalen heb ik staan kwijlen bij het leuke AZUutje uit 1970 in Vert Cacte (AC513) welke hij ook nog had staan. Nu 2 jaar later krijg ik een mailtje van eerdergenoemde broer dat zijn broer helaas is overleden en of ik niet de AZU zou willen overnemen.
Tsja, Ik heb natuurlijk eigenlijk helemaal geen plek meer maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik mailde terug dat ik de AZU graag aan het wagenpark zou willen toevoegen.
Afspraak werd gemaakt en zo kwam het dat ik samen met een maat gisteren in de middag naar Twente vertrok om de broer op te gaan halen voor de rit naar Groningen. Half zeven zou ik er zijn....
...niet dus, al op de Van Brienenoordbrug sta ik een uur vast omdat een aantal automobilisten het nodig vond om een aanrijding te organiseren over 4 banen breed. Toen ik eindelijk voorbij dit ongeval was dacht ik dat het vanaf nu wel op zou schieten. Helaas hebben we ongeveer file gehad tot aan de voordeur bij de 1e stop in Twente. Daar de broer ingeladen en het ID was om via de Deutsche autobahn naar Nieuwolda te rijden om de AZU op te gaan pikken. Op die autobahn konden we wellicht wat verloren tijd inhalen door middel van een wat hogere kruissnelheid dan in NL gebruikelijk is. Dus werd de ZX met een gemiddelde van 160 in het uur over het Duitse asfalt gestuurd. Dat schoot lekker op....totdat ook daar de boel dicht stond en al onze 'gewonnen' tijd weer teniet werd gedaan en natuurlijk zelfs weer een extra vertraging opleverde...
Eindelijk kwamen we om 22:00 uur aan op de plaats van bestemming. Ik ben vervolgens daarvandaan vertrokken zodat de broer de AZU kon gaan pakken en voorzien van een accu. Ik moest namelijk ook nog een achterbumper langsbrengen in Groningen bij een andere eendenfanaat die momenteel een AKL aan het restaureren is. In Groningen kregen we een escorte van een 'gebruikte', groene Ami Super break naar de loods waar o.a. de AKL stond naast diverse ander mooie Citroën projecten. Helaas maar een minuut of 5-10 kunnen blijven omdat we nog een eindje voor de kiezen hadden.
De ZX geven we daarna weer de sporen richting Nieuwolda en om 23:00 komen we daar weer aan. De AZU staat inmiddels gepakt en klaar en we kunnen van de kant. We rijden de Duiste autobahn weer op en zo nu en dan hikt en sputtert de AZU wat. Ik verdenk de brandstof ervan, vanwege het lange stilstaan...
Als we halverwege de AZU aftanken rijdt hij erna inderdaad stukken beter en gaat alleen maar beter rijden. Om ongeveer 01:45 zijn we weer in Twente waar we nog even kijken bij broers verzameling oude Dafjes. Hierna rijden we de nacht weer in richting de Randstad. Onderweg stoppen we nog voor een bak koffie maar gaan weer rap door. Eindelijk zijn we bij het adres van mijn maat. Hij kan gaan slapen. Ik moet dan nog een stukje en bind de AZU met de triangel aan de ZX voor de laatste etappe. Om ongeveer 05:00 uur kom ik thuis aan. Het wordt inmiddels al weer licht. Snel de AZU losgekoppeld en de tuin in gedrukt en dan naar bed. Best een lange rit. Ongeveer 850km achter de wielen.

1 juni 2009;

Dankzij forumlid Mc Tommi heb ik het originele stuur weten te bemachtigen. Het zwart geplastificeerde gaspijpen stuurwiel wat in deze Belg hoort.

Zojuist gemonteerd en ja, dat staat zoveel beter!

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=3

Inmiddels weer originele reflectors achter geplaatst, de wieldoppen eraf gehaald, de nieuwe Mabor en Toyo banden eraf gehaald en Michelins geplaatst.
Binnekort eens zien of ik een smalle koplampsteun kan plaatsen en het originele stuur.
Inmiddels ook eens onder het autootje gekeken en helaas is het chassis wel rot.  
Maar goed, we geven de moed niet op...

7 juni 2009;
Gisteren stond een nieuwe draagarm op het program...
Op weg naar Vlaardingen naar de Eendenwacht begon de AZU ineens te hikken en te stoten in de Beneluxtunnel. Gelukkig kon ik boven komen en heb het zelfs helemaal tot aan de garage gehaald. Maar eerst moest dit probleem dus aangepakt worden. Ik verdacht de ontsteking/condensator. Dit klopte en zodoende direct een 123 gemonteerd waarna de AZU weer prima liep. Hierna werd de achterdraagarm vervangen. Best een flinke klus. Helaas had het niet het gewenste resultaat. het wiel staat nog steeds scheef. Blijkt de achteras zelf krom te zijn. Dat hadden we niet verwacht. Zonde al het werk voor niks geweest....

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=4

30 juni 2009;
Zo weer wat vorderingen geboekt. Koplampsteun vervangen voor een smalle. De AZAM paperclips eraf gehaald en de standaard rozetten geplaatst. Verder is gisterenavond de kromme achteras vervangen door een recht exemplaar en is de wagenhoogte achter hoger gesteld. Dat ziet er allemaal weer een stuk origineler uit....
Overdag nog wat leuke foto's gemaakt op de Maasvlakte.
http://62.95.94.132/gallery/album117?page=4
en
http://62.95.94.132/gallery/album117?page=5

18 juli 2009;
Vandaag zijn de kleppen gesteld en 2 nieuwe Michelins gemonteerd en gebalanceerd.
Gisteren heb ik nieuwe 123 ignition bougiekabels gemonteerd en iridium bougies.
Morgen een grotere (25 liter) tank monteren en dan zijn we geloof ik wel klaar voor Tsjechië.

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6

20 juli 2009;
25l tank zit er in. Ik heb em gewisseld met die van de Gendarmerie AZU want daar ligt nog een andere 85 liter tank in.... Dus die 5 liter extra kan ik daarin wel missen  

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6


18 september 2009;  

Vandaag werden de remmen nagezien omdat de AZU wat scheef remde werd ie op de rollen testrembank gezet. Inderdaad teveel verschil. Het verschil achter werd veroorzaakt door een gedeelte van de remvoering dat was losgekomen en er was een cilinder twijfelachtig. Nadat dit was vervangen bleek voor ook nog een remcilinder lek. Toen ook dat verholpen was werden diverse remtesten op straat gedaan. Hij remde prima! Heel blij weer koers gezet naar de rollen remtestbank. Na diverse keren flink remmen reed ik de AZU weer naar buiten en merkte dat hij nu zwaar stuurde....slecht nieuws, het chassis zal toch niet geknikt zijn...???

Helaas wel dus... zie hier; http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6
#2743
Spots / Re: Gespot op Flickr.
September 17, 2009, 09:47:24 AM
Dat is de AK van WAUt. Met uitneembare laadvloer :-)
#2744
R / 57-95-RB
September 16, 2009, 23:26:16 PM
Type; 400, AK400
bouwjaar; 1976, Datum eerste toelating   27-10-1976
kleur; wit (inmiddels oranje zwart)
bijzonderheden; Was van Chocolaterie le BonBon
#2745
B / BV-14-07
September 16, 2009, 14:31:29 PM
Type; 250
bouwjaar; 1976
Kleur; AC083 Beige vanneau
bijzonderheden; Kenteken AK400 1971

Foto; JMdW