News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
297 Guests, 0 Users

AN-88-24

Started by mctommi, October 01, 2009, 00:26:12 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Mijn eerste AK350 ! In die tijd zag je die auto's absoluut niet meer in NL. Ik spreek over 1985. Mijn eerste besteleend kocht ik in 1983. Leerde al snel alle types kennen en ik wilde er meeeeeerrrrrr, haha. Vooral oude exemplaren.
We gingen eens neuzen bij Garage Deusjevoo aan de Loodsweg te Lelystad, op Zondag, dus stiekum achterom op het erf kijken.....daar stond deze AN-88-24.
Motorkap en spatborden zaten er niet op. Later ben ik gaan bellen met Mario van -later- deusjevaux Marjaux (of hoe je het ook schrijft, zetelt nu in Goes). Er was een compleet kentekenbewijs bij, dus wilde ik hem wel kopen. Alles was geregeld, oprijwagen gereserveerd bij -voorheen- Wolders te Rotterdam. Bij aankomst daar bleek dat 21 moest zijn om een oprijwagen te mogen huren en ik was pas 20. Na een heel gedoe ging ik toch op pad naar Lelystad.



Helaas bleek de carrosserie toch héél erg ROT en ik kon niet lassen in die tijd, dus ging de slijptol erin na een jaar of twee.......heb nog een bananendoos vol met souvenirs van deze AK350 ;)
Later kocht ik de AJ-11-27, zie elders op deze site.....ook weer verkocht. Nu heb ik slechts een AK350 van 1964, maar die is frans, met een carte grise en hoort in dit register niet thuis.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: