News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
300 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Vandaag de draagarm weer opgehaald.
Dus zaterdag weer verder met de pret. ;)
't is een kwestie van geduld........

Geert

Ik heb samen met mijn zoon de draagarm weer gemonteerd, de stuurkogels voorzien van hoesjes en de sporing afgesteld.
Ik heb nog één vraag:
Ik heb de achterremmen helemaal gereviseerd, nieuwe schoenen , remcylinders en trommels etc.
Bij het remmen maken de achterremmen een huilend geluid, toch ( we hebben ze weer even los gehad) lijkt alles in orde te zijn, dus neem ik aan dat het aan de nieuwe schoenen en trommel ligt. Na een paar keer het pad bij ons huis op en neer gereden te zijn lijkt het of het huilen minder wordt, maar gaat ( nog) niet weg.
Waar ligt dat huilen aan en moet ik er wat aan doen voor APK?
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Heb je de oploopkant van de remsegmenten een beetje schuin gevijld ? Dat wil nog weleens helpen. Verder is het waarschijnlijk een kwestie van inslijten.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteWaar ligt dat huilen aan en moet ik er wat aan doen voor APK?
Geert: had aanvankelijk hetzelfde euvel met Valérie. Dus ...tig keer een landweggetje afgereden en telkens optrekken en remmen ... etc.  Na een tijdje was het probleem opgelost. Ergo: de hele zaak moet eerst een beetje op elkaar "inslijten". Overigens, als het een beetje vochtig weer is wil het nog wel eens terugkomen ... Niks om je druk over te maken. Heb datzelfde óók met m'n HY als 'ie een tijdje stilgestaan heeft ... Maar zolang de remmen voor het overige góed werken kan dat geen probleem zijn voor de APK.
Succes !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Ik dacht wel dat het een kwestie van "ïnlopen "was, dus ga ik gewoon voor de APK!
In de garage hebben ze de wagen er niet op afgekeurd, maar ze maakten er wel een opmerking over, niet kwaad bedoeld denk ik, maar nu wil ik hem toch echt heel graag door de APK krijgen.
De fusée pen heb ik door Ad v.d. Horst laten vervangen en die heeft het prima gedaan . de stofkapjes waren een fluitje van een cent ( was ook al eens los geweest) dus laat het goei weer maar komen, ik ben er ( bijna ) klaar voor! :)
Oh de brandstofmeter deed het wel... maar er zat bijna geen brandstof meer in de tank, toch nog veel verspild met het starten en afstellen van de motor.
't is een kwestie van geduld........

engbokho

En nu maar snel gaan genieten van het wagentje!
Mocht je je alsnog dood ergeren aan de piepende achterremmen dan kan je nog altijd een dik stangetje lassen tussen de remankerplaat en de draagarm. Dit werd vroeger ook door Citroen dealers gedaan om er vanaf te komen. (voor de voorremmen bestaan er zelfs afstelbare anti piepstangetjes voor)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Handig om dat te onthouden. Nog nooit een eend gezien die dat had/heeft.

Succes met de laatste loodjes en dan is het poetsen en genieten geblazen!

mctommi

Aan de achterzijde niet, maar aan de voorzijde zeker wel ! Ik heb zeker weten "ergens" nog een heus anti-piepstangetje voor tussen de ankerplaten, onder de versnellingsbak door ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

A.s. donderdag opnieuw voor de APK !
Ben benieuwd !
't is een kwestie van geduld........

Dirk D

Ik duim voor je Geert.
Ik krijg het idee dat wanneer jouw besteller is goedgekeurd dat dan het voorjaar kan beginnen.  ;)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Met een beetje pech wordt dat september  ;D
't is een kwestie van geduld........

Geert

Sinds vandaag MET APK ! ;D
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Gefeliciteerd Geert!!!!!!!!!!!!!
En nu genieten van die prachtig Azu door ermee te gaan rijden! :D

Francois

wauw, eindelijk! gefeliciteerd. en wat een weer om er mee te toeren!
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Dirk D

Klasse Geert, wordt het eindelijk lekker weer............. :D
Geniet ervan!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Tags: