News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
281 Guests, 0 Users

Citroën AZU EDF

Started by Francois, January 20, 2010, 22:22:40 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Die van jou is een 250, en die staat er wel in ;-)

Maar jammer dat ze zomaar wat doen daar...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

Hee! Wat leuk, ik wist t zelf nog niet eens. Waar heb je dat gevonden? De papieren moeten nog binnenkomen! Wel mooi kenteken, het bouwjaar staat erin :)

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

www.rdw.nl daar kun je een beetje zoeken...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

Ok, kan je daar de nieuwe kentekens zien?

Klopt t trouwens dat ik de enige azu uit '68 heb in nederland (voor zover bekend)?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

nog een vraagje:
voor de apk mag ik geen gedeelde plaat hebben achter, is het goed als ik de plaat links of rechts van de kentekenplaatverlichting zet? Of moet ik dan aan beide kanten verlichting hebben?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Mag beiden.
Je kunt ook na de APK een plaat laten maken met een spatie zodat de originele kentekenplaatverlichting er weer op kan.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

Ja ik ben sowieso van plan er na de apk een plaat met spatie op te zetten. Maar kan ik de verlichting in het midden laten zitten als ik de plaat er naast zet voor de apk? of moet de plaat in het midden?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

ik heb zelfs en in 2e geknipte plaat waar mijn keur meester niet moielijk over doet.
het orgineel zecht hij zelf ook.
zelf ook eend rijder ;D

Burtoni

Ik wilde ook graag een "gescheiden" kentekenplaat met de verlichting in het midden hebben. Informatie bij de RDW leerde dat het niet is toegestaan een - originele - plaat in twee stukken te knippen. Voorts is het niet mogelijk om bij de erkende kentekenplatenleverancier een - gewaarmerkte - plaat met een spatie te laten maken. Uiteraard is het mogelijk om een plaat met een spatie te laten maken, maar dan zit er geen keurmerk op. Wanneer je in een steekproef valt, en je hebt pech met de RDW-keurmeester, dan wordt-ie daarop afgekeurd.
Vaak maakt de eigen keurmeester - al of niet een eendenliefhebber - er geen problemen over, maar bij een steekproef loopt hij een risico.
Mocht je toch een illegale plaat monteren, zorg dan dat je een van een waarmerk voorziene plaat bij je hebt. Mocht je in een steekproef vallen, dan kun je hem voordat de RDW-pipo arriveert, snel omwisselen.
Tot zover dit "betweterige" berichtje.

engbokho

Waarom maak je het niet "origineel" nederlands met twee van die lampjes links en rechts, ziet er ook erg fraai uit...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Quote from: CitroenAZU on September 20, 2010, 22:16:30 PM
Die van jou is een 250, en die staat er wel in ;-)

Maar jammer dat ze zomaar wat doen daar...

Ik weet niet waar jij dat ziet, maar de 7-VGZ-39 staat als AK geregistreerd.
Ze konden geen 250 vinden in hun bestand!
't is een kwestie van geduld........

Burtoni

Quote from: engbokho on September 21, 2010, 15:43:05 PM
Waarom maak je het niet "origineel" nederlands met twee van die lampjes links en rechts, ziet er ook erg fraai uit...
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan. Staat prima!

björn

ik bedoel ook orgineel frans.
als jij een lose hele plaat achter in lecht vind ik het best.

ooh en ik heb ook gewoon 250 op het keteken staan.
het is ook zoon lekker zooitje bij onze overheid :P

Hans 250

Inderdaad lekker geknoei daar bij de RDW, verkeerde type invullen, ongelofelijk.
Ze hebben de auto toch ook gewogen? Een AZU weegt 535 volgens mijn documentatie en een AK 640, en is langer, andere motor en chassis, koets, enzovoort.
Zijn die 95 kilo dan bij de RDW verdwenen? :D
Maar als ze uit 1968 is dan krijg je toch een historisch kenteken met BE vooraan?

AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: