Type; AU
bouwjaar; 1954
kleur; grijs;
(http://farm3.static.flickr.com/2403/2355170585_f22bc8f996.jpg)
Gekocht in 1993....in Brabant, afkomstig uit Marseille....wilde hem verkopen vorig jaar, maar er was geen chassisnummer te vinden...geen carte grise....dus ik heb hem nog....afgezien van de voetenbak superhard en dat voor een 55 jaar oude besteleend...hou hem maar, zie wel hoe ik aan een kenteken kom....neem hem wel mee naar mijn nederzetting in Frankrijk, bij de Prefecture vragen of het kenteken nog bekend is....hebben is hebben, kopen is de kunst !
Quote from: mctommi on September 20, 2009, 09:27:41 AM
hebben is hebben, kopen is de kunst !
en verkopen kan altijd nog!!
Gaaf ding..
Deze AU heeft 10 jaar bij mij op de eerste verdieping gestaan zij aan zij met een "gewone" 2CV. Dat stond dusdanig krap dat je eigenlijk niet een de achterkant kon komen, tenzij je er overheen klom. Dus die achterkant heb ik al die jaren nauwelijks bekeken. Omdat er 8 auto's voor een hoop euro's in de stalling stonden moesten er op een bepaald moment een hoop auto's weg. Een aantal gesloopt en een aantal verkocht. Ook die 2CV 1954 berline. Aangezien die achteraan stond moesten allebei de 54'ers naar beneden (per heftruck). Pas toen kon ik die AU weer eens goed bekijken en was ik "aangenaam verrast" hoe gaaf de binnenbak is. Zeker voor een 2CV van ruim 50 jaar oud. Toen kreeg ik albedenkingen of ik er wel vanaf wilde. Later bleek het verkopen lastig vanwege het onvindbare chassisnummer en geen Carte Grise. Dus toen heb ik het maar zo gelaten. Over de voetenbak zat een plaat overzetblik, die heb ik eraf gehaald om het chassisnummer te zoeken, bleek dat het eronder helemaal niet zo rot is, dat was ook een pluspunt. En bovendien is het mijn enige ribbelkapbesteleend en dat zijn toch wel de allerleukste, voor ribbeltjes, achter ribbeltjes, heeeeerrrrrrlijk ;)
En niet vergeten; ben besmet geraakt door een modelletje van Norev van een ribbelkapbesteleend. Dat kreeg ik cadeau toen ik voor mijn 5e verjaardag een draagbare platenspeler kreeg ! 39 jaar geleden en het zal wel nooit meer goed komen. Het modelletje heb ik uiteraard in de vitrine :)
Even een plaatje van hoe hij er tien jaar lang bij heeft gestaan !
(http://www.tomschulte.nl/images/autopics/AU54_boven.jpg)
Nu staat hij gewoon beneden op de betonvloer...
Mijn website is even uit de lucht vandaar dat de foto weg is, er wordt aan gewerkt de site weer in de lucht te krijgen (nieuwe webhost).
Zo, toen was het nog/weer aardig leeg in de catacomben :-)
Quote from: CitroenAZU on October 08, 2009, 23:43:36 PM
Zo, toen was het nog/weer aardig leeg in de catacomben :-)
Was 2 jaar terug (plusminus) tijdens de "uitverkoop". Was lekker ruim beneden, heb ervan genoten. Helaas kwamen er een jaar later 4 CX-en en een AK400 naar huis uit de stalling, het staat nu dus weer nokkievol.
Heb nog 2 CX-en te koop, dus ik hoop OOIT weer een beetje ruimte te hebben tussen de auto's beneden ! Maar het valt niet mee wat te verkopen in deze tijd van "crisis" :(
Zijn er nog liefhebbers voor deze AU ? Te koop voor een goed bod !
Een goed bod gaat makkelijker met een prijsindicatie.
Is het chassisnummer overigens al gevonden, anders kan de AU enkel dienen als sierstuk in de garage...wat overigens niet mistaat;)
Waarschijnlijk heeft er nooit een ingeslagen chassisnummer in gestaan.
Heb het chassis van mijn 52er berline eens even goed bekeken en daar stond ook niks in van een chassisnummer.
Hopelijk zitten de aluminium plaatjes op de balk van de handrembevestiging nog wel op het chassis geschroeft...dat bied weer de nodige kansen om homologatiepapieren bij Citroen NL aan te vragen.
Ja die plaatjes zitten er gewoon op. Ook heb ik iets gevonden wat eventueel een ingeslagen chassisnummer geweest zou kunnen zijn.....zie foto.
(http://www.tomschulte.nl/images/AU_sjakie.jpg)
Mijn website is even uit de lucht vandaar dat de foto weg is, er wordt aan gewerkt de site weer in de lucht te krijgen (nieuwe webhost).
dat zou m moeten zijn. het is in ieder geval op de goede plek. maar kan je er nog wat mee?
zou je hem door de rdw kunnen laten schouwen ??
zodat je straks zekerheid heb er nog de weg mee op te kunnen
gr gerard
Als ik hem niet verkoop dan gaat hij toch mee terug naar Frankrijk, dus laat de RDW maar zitten :P
ah kijk aan....de plaatjes zijn naar mijn weten voldoende om de AU weer op nederlands kenteken te krijgen.
Destijds ook gehad met een ribbelkap eend. Kortom nu de homologatiepapieren nog.
En hoe kom je daaraan ? Citroën France of Nederland ?
Citroen NL.
Bij Tom Molleman kun je een homologatieverklaring krijgen.
Meestal ligt ie daags na je mail al op de mat!
Verder bestaat er een schrijven van CNL dat er in een aantla jaren geen chassisnr is ingeslagen in het chassis en het voertuig alleen voorzien is van alu plaatjes. OOk bij dhr. Molleman te verkrijgen...
ik heb er goede ervaring mee 8)
Volgens mij heeft Molleman hier een dagtaak aan;)
Ik heb er ook goede ervaringen mee en was inderdaad zeer snel via de post binnen.
Kostenloos ?
Zeker! Dat is nog eens service van Citroën niewaar?
Toe maar.....als je in Frankrijk een Hollandse auto wilt invoeren moet je voor zoiets gewoon dokken bij Citroën France !
Maar nog één vraag; waar kan ik naamgenoot Molleman bereiken ?
Ik kan zijn adres niet meer vinden.
t.molleman@citroen.com
tom.molleman@citroen.com
of .nl een van de 4 is juist in elk geval....
succes!
Iene, miene, mutte
Tien pond grutten
Tien pond kaas
Iene miene mutte is de baas ;D
binnenkort dus weer een AU met papieren;)
[spelbrekermodus]Niet meer dus (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Geen_invoerkeuring_meer_zonder_deel+_1.htm) >:( [/spelbrekermodus]
Zijn papieren van CNL niet als vervangend aan te merken?
...gewoon de papieren bij CNL aanvragen, altijd leuk voor de heb;)
Quote from: engbokho on August 12, 2010, 20:35:55 PM
[spelbrekermodus]Niet meer dus (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Geen_invoerkeuring_meer_zonder_deel+_1.htm) >:( [/spelbrekermodus]
Toch hebben die Amsterdammers wel gevoel voor humor :P
Maar het verbaast me niet, want dit heb ik jaren terug al te horen gekregen van de RDW. Vandaar dat ik verbaasd was over dat verhaal van die homologatie-verklaring.
Ruim 15 jaar terug heb ik een AMI6 Break ingevoerd zonder papieren, die moest ik invoeren alsof hij van buiten de EU kwam en dus eerst langs de douane en een bescheiden bedrag aan belasting aftikken. Ach ik maak me niet druk, ik ga in F wel een keer langs de Préfecture met mijn verhaal, kijken wat ze daar zeggen. Ga ik toch eerst een carte grise zien te scoren. Dan kan ik hem altijd nog terug mee naar NL nemen om hier te verkopen, hehehe.
Ik heb ook altijd met papiertjes van het Stadionplein m'n Baladurettes de weg op gekregen. Las het berichtje (hierboven) van de RDW pas gisteren.
Zou het dus gewoon nog via het Stadionplein proberen!
(Amsterdammer baalt trouwens, Trax is voor m'n neus verkocht, net te laat grrr)
...wie niet waagt...:)
Zou leuk zijn als het toch op één of andere manier lukt de AU op NL kenteken te krijgen. En ja een carte gris van andere AU is ook weer zoiets...leuker als de AU met het juiste bouwjaar op kenteken staat vermeld.
Als het zover is kom ik je AU wel in real bewonderen...want zo'n AU staat toch wel erg leuk naast zijn grote zus de HY ;D
Carte grise van een andere AU zal wel niet voor het oprapen liggen vrees ik. Heb er nog één van een 59-er AZU met plaatje (zelfs met chassis). Kan ik ook gaan gebruiken als het niet anders kan. Maar voorlopig heb ik dus een leuke PLANTENBAK, als ik het goed begrijp.......
(http://www.tomschulte.nl/images/plantenbak1.jpg)
(http://www.tomschulte.nl/images/plantenbak2.jpg)
Mijn website is even uit de lucht vandaar dat de foto weg is, er wordt aan gewerkt de site weer in de lucht te krijgen (nieuwe webhost).
wat er ook gebeurt gooi dit nooit weg !!!! er zijn altijd wel mogelijkheden ,
dit was toch het model waar ik zelfs voor naar frankrijk wilde rijden
gr gerard
Weggooien ??? Weet je wat het gekost heeft ?
Nee, ik maak me niet zo druk over die carte grise dan wel een kenteken. Ik heb hem al 17 jaar en ik kijk er vrijwel dagelijks met veel plezier naar. Bovendien is de AU "knalhard" op de aansluiting voetenbak/bodemplaten na. Binnenschermen achter en vloer zijn helemaal strak. Kom er maar eens om, normaal is dat helemaal uitgewoond bij een besteleend van die leeftijd.
Ik ga eerst in Frankrijk weleens informeren. Ik heb eens een 60-er AZU gekregen die ook geen papieren meer had en toen ging de eigenaar naar de Préfecture, betaalde een bedrag en kreeg een nieuwe Carte Grise. Dat was dan natuurlijk wel de oorspronkelijke eigenaar, maar toch. Ga gewoon informeren, zal wat foto's meenemen ook van het typeplaatje.
Als jochie kreeg ik voor mijn 5e verjaardag een Teppaz draagbare platenspeler, daarbij kreeg ik een Norev A(Z)U-tje met Teppaz reclame erop. En dat was dus het zaadje van de Citroën-hobby. De Norev heb ik uiteraard nog, al zijn de koplampjes er vanaf.
Van 1986 tot 1993 heb ik in Frankrijk gespeurd naar zo'n eend, maar er waren slechts rotte exemplaren in weilanden voorhanden. Uiteindelijk vond ik deze AU in Steenbergen, net aan de overkant van het water hier. De verkoper wist niet wat hij verkocht, stond als een AZU van 1959 in de Telegraaf. Werd gek toen ik ontdekte dat het een AU was.
Hij hoeft niet persé weg, maar ik moet de nodige auto's uitverkopen, heb er teveel.
(http://www.tomschulte.nl/images/Teppaz.jpg)
P.S. Die platenspeler op mijn 5e verjaardag was uiteindelijk ook het zaadje voor de gigantische verzameling platenspelers, bandrecorders, cassettespelers, tuner, versterker, combi's en luidsprekers die ik inmiddels in mijn bezit heb. Plus de bijbehorende LP's, cassettebandjes en bandrecorderbanden.
Geweldig verhaal tom!
Zo is mijn eendenhobby begonnen door een boek van jan de lange in de biobliotheek.....na het 3 keer verlengt te hebben wist ik het zeker het moest een eend worden..en van het één(d) kwam het ander...
Hou ons op de hoogte van de vorderingen met betrekking tot de carte gris. ondanks dat het een genot is om naar te kijken zou het wel leuk zijn de AU weer op de wegen te kunnen bewonderen....misschien wel op de 12e besteleendenmeeting volgend jaar?;)
Succes
Vandaag met de AZU uit 1957 naar de RDW geweest. Geen carte gris aanwezig, alleen het homologatiebewijs en een aankoopbon. Keurig netjes een identiteitsonderzoek gehad ivm start restauratie. Netjes alles verzegeld dmv loodjes en dossier aangemaakt. Tot zover dus helemaal geen probeem gehad dat er geen papieren bij waren.
Straks nieuw chassistje eronder en dan word het nummertje erin gehakt door de RDW meneer.
Quote from: azurblade on August 18, 2010, 09:29:39 AM
Geweldig verhaal tom!
Zo is mijn eendenhobby begonnen door een boek van jan de lange in de biobliotheek.....na het 3 keer verlengt te hebben wist ik het zeker het moest een eend worden..en van het één(d) kwam het ander...
Er is nog een periode geweest (tienerjaren) dat ik een VW Buggy wilde gaan bouwen, maar later kwam er een gezin bij ons in de straat wonen met 5 zoons waarvan er twee met eenden bezig waren. Pas daardoor is de interesse in besteleenden weer terug gekomen en werd de eerste auto een AK400 geworden. Daarna volgden er vele bestel en gewone eenden.
Quote from: Daniël on August 18, 2010, 17:26:59 PM
Vandaag met de AZU uit 1957 naar de RDW geweest. Geen carte gris aanwezig, alleen het homologatiebewijs en een aankoopbon. Keurig netjes een identiteitsonderzoek gehad ivm start restauratie. Netjes alles verzegeld dmv loodjes en dossier aangemaakt. Tot zover dus helemaal geen probeem gehad dat er geen papieren bij waren.
Straks nieuw chassistje eronder en dan word het nummertje erin gehakt door de RDW meneer.
Klinkt bemoedigend voor mijn AU, maar wat bedoel je met het verzegelen van e.e.a d.m.v. loodjes ?
Misschien is het wel een goed idee om mijn AU rijdend te maken zonder complete restauratie en dan eerst zien dat ik er een NL-kenteken op krijg, dan kan ik hem daarna miscchien verkopen hier in NL.
Heel lang geleden (in 1985) was ik op de wereldmeeting in Cheltenham, daar reed zo'n zeer zeldzame pick-up AZU rond, in Engeland gebouwd. De carrossrie was geheel ongerestaureerd maar het hele onderstel en de techniek waren wel gerestaureerd. Ben wel benieuwd hoe de auto er nu uit ziet.
...is het verzegelen niet enkel om gesjoemel met het chassis te voorkomen?
Heb me ook eens laten vertellen dat je ook al na het onderzoek een kenteken kan aanvragen en in een later stadium bij ieder willekeurig APK-station laten keuren...hoe het één en ander zit is me niet duidelijk maar mogelijk eens vraag uitzetten bij RDW.
..werk aan de winkel uh...AU..:)
Een schouwing bij de RDW en homologatiepapieren zijn al genoeg om de AU in de toekomst legaal door de RDW keuring heen te krijgen.
Tom je kan zelfs met de auto op een trailer naar de RDW, de auto hoeft niet eens (meer) te rijden voor de keuring...
Ze willen de auto alleen zien, en kijken naar een evt nummer en that's it.
Het uitgebreide keuren van vroeger is verleden tijd.
Ben met mijn AZU B ook naar de RDW geweest op een trailer.
Er mankeerde van alles aan, maar de wagen werd toch geschouwd, en ik kreeg een NL kenteken.
Nu wordt hij gerestaureerd, en daarna kan ik naar elk willekeurig APK keuringsstation .
Indien tijdens de restauratie zou blijken dat een Chassis wissel nodig zou zijn geweest , komt de RDW bij je aan huis e.e.a. voor een tweede schouw .
De RDW blijft me verbazen.......ze veranderen hun eisen steeds weer. Voorheen was het zo dat je een auto slechts ter keuring kon aanbieden als hij rijvaardig was en APK-waardig. Uit jullie ervaringen blijkt nu dat je een auto zelfs niet rijdend op een trailer naar een RDW-station kan brengen.
Zal eens te rade gaan bij een dorpsgenoot die naast Citroën-liefhebber en verzamelaar OOK RDW keurmeester is voor zowel keuringen in Zwijndrecht als steekproef keurmeester in ZW-Nederland.
Was blij verrast toen ik mijn in Frankrijk gekochte CX Diesel van 1979 ter keuring aanbood bij het RDW-keurstation in Zwijndrecht en uitgerekend hij de keurmeester was. Al pratend bleek dat ik de auto daar in Frankrijk voor zijn neus had weggekaapt, hij zou een paar dagen nadat ik de auto was gaan bekijken ook komen kijken, maar ik had gelijk betaald en de CX mee naar mijn franse huis genomen toen. No hard feelings, maar wel weer een bewijs dat het een kleine wereld is onder ons Citrofielen.
Zal nog eens na gaan denken wat wijsheid is wat betreft mijn geliefde AU.
ja raar is dat.
ik heb pas gebelt voor om keuring naar 4 persoons.
en dan word mij verteld dat hij apk klaar moet zijn enz. :-\ :o ??? ??? ???
die keur meester heet toch niet toevallig Leo???
Quote from: björn on August 20, 2010, 12:33:38 PM
die keur meester heet toch niet toevallig Leo???
Nee de keurmeester heet Piet. Leo ken ik wel van naam, woont die niet ergens in Maassluis of die kant ergens ???
Leo woont in HVH maar is keurmees af hoorde ik...
Ja Tom, ik denk dat aanbieden voor kentekenkeuring het handigste is. Gewoon toch proberen met die Homologatieverklaring.
Met Nederlands kenteken is zo'n auto bij verkoop een stuk interessanter en levert ie meer op.
Bijkomend voordeel; weer een kenteken in het register erbij. Er zijn al zo weinig AU's... ;-)
Tsja, jammer dat ik het op het moment te druk heb met andere dingen, probeer maar eens 450 vierkante meter leeg te krijgen om het pand te verkopen. In bijna 2 maanden tijd pas één auto verkocht en een paar losse dingetjes :-(
Weet al met al het email adres niet van naamgenoot Molleman bij Citroën Nederland.......
Was het emailadres van de heer molleman overigens niet al eerder in dit topic vermeld?
De homologatiepapieren is denk ik de eerste stap om de AU op kenteken te krijgen.
Daarna een retourtje RDW en kenteken scoren.
Succes
ik weet dat er nog een onbekende au in nederland zwerft.
ik lees net dat hij is verkocht aan iemand die in de achterhoek woond.
het is een au zonder chassis, die is gebruikt voor een echt replica van een barbot
Wat een barbaar!!!
:D dat kun je vinden maar een goede replica van een barbot vind ik het wel waard
...was overigens geen originele AU uit 53. Geloof fat het een 56er was met papieren van een AU uit dat jaartal.
Ben benieuwd wat degene er van maakt uit de achterhoek....AZU op 2cv6 chassis? hmss maar tot zover off topic:):P
nog even off-topic; is het niet makkelijker om een az te gebruiken voor een barbot replica?
geloof dat de beste man nu inderdaad een az chassis gebruikt voor de barbot met een gekortwiekte azkoets;)
... maar buiten dat hoe loopt het af voor dit mooie werkpaardje uit 1954. hopelijk kan ze met het nodige papierwerk weer de nederlandse baan op:)
Hou ons op de hoogte van de vorderingen, succes.
tom, was het nog gelukt met het mail adres van de beste meneer molleman?
even gegoogled maar bar weinig over en van te vinden:S
Quote from: azurblade on September 02, 2010, 19:46:54 PM
tom, was het nog gelukt met het mail adres van de beste meneer molleman?
even gegoogled maar bar weinig over en van te vinden:S
Dhr Molleman kan je het beste schrijven. Ik heb de homologatiepapieren pas gekregen na veel moeite. Als je belt kom je bij een callcenter terecht die de schone taak heeft om lastige vragen te vermijden.....
Citroen Nederland BV
T.a.v. dhr. A.M. Molleman
Postbus 75895
1070 AW Amsterdam.
Dhr. Molleman is de enige die die papieren kan afgeven en het is een erg aardige man heb ik gemerkt....
En nu nog een stukje offtopic.... De hierboven beschreven Barbot is mijn project. De AU was echt van 53 of 54 (nog extra navraag bij EEEC gedaan) maar het chassis was van een A die ze eronder geprakt hadden.... De body heb ik verkocht omdat ik dacht (!) dat ik deze niet nodig had maar nu blijkt dat de laadvloer en de onderliggende steunbalken toch in de Barbot horen (A plaatwerk past namelijk niet). Toch ben ik blij dat de nieuwe eigenaar de body weer netjes in orde gaat maken (hij kan het wel....)
Na de Barbot zal er trouwens nog wel een AU of een HZ/HY bijkomen.... Er hoort per slot van rekening toch een even oude servicewagen bij ::)
Ik weet een azu van 1954 te staan. Hangt helaas wel een prijskaartje aan en daarom denk ik niet interessant voor je ombouw naar barbot.
Zo met deze adresgegevens van de heer molleman lijkt het te moeten gaan lukken:)
Quote from: azurblade on September 18, 2010, 19:42:17 PM
Ik weet een azu van 1954 te staan. Hangt helaas wel een prijskaartje aan en daarom denk ik niet interessant voor je ombouw naar barbot.
Zo met deze adresgegevens van de heer molleman lijkt het te moeten gaan lukken:)
Nou helaas.....................NIET dus !
Heb de Heer Molleman gebeld, maar deze reageerde behoorlijk terughoudend. Hij zei dat hij eerst wilde weten wat voor informatie de RDW nodig zou hebben, dan kon hij eventueel wat voor me kunnen doen. Maar dat is wel vreemd, want ik heb hier begrepen dat de Heer Molleman vaker homologatieverklaringen heeft afgegeven t.b.v. de RDW keuring, dus zou hij wel degelijk precies moeten weten hoe of wat.
Vervolgens vroeg hij of de auto al rijdend was, nee dus.
En hij adviseerde me langs een Citroën-garage in de buurt te gaan om de auto te laten zien, dan konden zij de info doorgeven aan hem en dan zou hij misschien wat kunnen doen.
Al met al heb ik er niet erg veel vertrouwen in. Denk dat ik volgend jaar maar eens ga buurten bij de sous-préfecture in Frankrijk. Gewoon uitleggen hoe e.e.a. gelopen is en dan kijken wat ze me te vertellen hebben. Heb helaas nooit om een aankoopnota gevraagd omdat de verkoper hier in NL (in 1993) de carte grise voor me zou proberen te achterhalen.
Bovendien was het in die tijd gewoon mogelijk een auto zonder papieren op kenteken te krijgen, dit is me in die jaren met mijn AMI6 Break ook gelukt; invoeren als auto van buiten de EU bij de douane, invoerrechten betalen en met die paperassen ter RDW-keuring, fluitje van een cent.
Vandaar dat ik me nooit erg druk heb gemaakt over het ontbreken van een carte grise, helaas is dat anno 2010 wel een struikelblok.
Altijd weer die veranderende regels van de RDW.....MAL word je van die lui >:(
QuoteQuote from: AZL57 on February 26, 2011, 05:33:15 PM
Hij lijkt een beetje op de PO-bumpers van de voorkant. Maar ik geloof dat de "echte" azu PO bumpers een soort U-profiel hebben die op de achterbeugels worden gelast. Maar wie weet is die van jou ook een soort protoype ?
Stuur eens een mail naar de franse Poste wie weet krijg je een reactie
Prototype zal het niet zijn, mijn AU is een late, van eind 1954, toen er al AZU's waren.
Als je goed kijkt, zie je dat er achteronder een plaat op zit gelast en geen onderbalkje meer, dus daar is wel het nodige aan veranderd in de loop van zijn leven.
Als ik de verkoper van 18 jaar geleden moet geloven stond de AU al vanaf begin zeventiger jaren stil, dus is er maar ruim 15 jaar mee gereden, dat verklaart gelijk de goede staat van de eend, al heeft hij wat nare carroserie beschadigingen.
En hier weer verder ....;)
Zie ik ook popnagels tom bij het balkje aan de onderzijde? Dan is de achterzijde mogelijk eens gerepareerd en voorzien van zelfmade bumper. Of dit is zoals eerder vermeld een prototype AU van de la poste om de hoge heren te overtuigen :)
En hier weer verder ....;)
Zie ik ook popnagels tom bij het balkje aan de onderzijde? Dan is de achterzijde mogelijk eens gerepareerd en voorzien van zelfmade bumper. Of dit is zoals eerder vermeld een prototype AU van de la poste om de hoge heren te overtuigen :)
[/quote]
Onderbalkje ontbreekt ook, zal wel rot geweest zijn....inderdaad een gepopt paneeltje erop !
Kijk..wel een latere uitvoering..begin zestig maar zonder de ramen in de achterbak:
http://www.leboncoin.fr/collection/149724057.htm?ca=17_s
Quote from: azurblade on March 03, 2011, 07:45:36 AM
Kijk..wel een latere uitvoering..begin zestig maar zonder de ramen in de achterbak:
http://www.leboncoin.fr/collection/149724057.htm?ca=17_s
Interessant ! De mijne is denk ik een jaartje jonger, zelfde autootje, maar dan wel geheel van binnen en buiten geel (AC311). En of ze toen per definitie het ovale ruitje van de achterdeuren in de zijkant zetten weet ik niet.
Quote from: RCUPPER on May 22, 2014, 20:50:55 PM
Type; AU
bouwjaar; 1954, 30-06-1954
Kleur; grijs
bijzonderheden; Ex-PTT, in oude luister hersteld. 375cc 9pk.
(https://farm5.staticflickr.com/4471/37036195240_eda0012c0d_b.jpg) (https://flic.kr/p/YqLbwm)DSC_1308 (https://flic.kr/p/YqLbwm) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
And the story continues here.. al weer 4 jaar na veel restaureren van een soms vergeten zolderobject naar een onmiskenbaar verzamelobject gegaan.
Goh wat mis ik de reactie van mijn vriend Tommie toch op momenten als deze ;D
En het antwoord op het verhaal waar het hier destijds allemaal om ging, gevonden in het topic van de (nog vermiste) EDF eend;
Quote from: RCUPPER on December 12, 2015, 08:34:33 AM
Je zou naar de prefecture kunnen gaan in Brive. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets te vinden zijn (indien je betaalt en heel lang wachten kan door de bureaucratie). Zo stuurde McTommi mij destijds naar Marseille voor de papiertjes van de AU.. Een simpel e-mailtje naar het conservatoire is voldoende om een homologatie verklaring te kunnen verkrijgen, scheelt je een reis naar de Dordogne en je weet meteen dat je goed zit.
Wat mee te nemen naar RDW:
- Verklaring Conservatoire (zij geven ook het type aan welke de RDW hoogstwaarschijnlijk zal overnemen)
- Verkoopsovereenkomst waaruit blijkt dat jij de wettige eigenaar bent.
- Uitgebreid verslag van je restauratie/opknapwerk (een VIN-onderzoek is bijgevolg niet nodig, indien je verhaal klopt)
Raadzaam is om in geval van de RDW ter plaatse aan de balie je vragen te gaan stellen, iedere RDW-vestiging volgt andere huisregels waardoor de antwoorden van het centrale call center kant noch wal raken.
Of het nog klopt in het huidige PSA, en dus vooral Peugeot, tijdperk is maar de vraag. Maar laat ik jullie onderstaande bijbrengen:
In de confrontatie tussen stromend water en de steen wint het water altijd; niet door kracht, maar door volharding.Veel succes!!