Type; AZU
bouwjaar; 1960, Datum eerste toelating 30-06-1960
kleur; grijs
bijzonderheden;
(http://farm4.static.flickr.com/3530/3892338483_59986f2ec2.jpg)
Zo hoort een ribbelkap eend gespoten te worden, chapeau voor de eigenaar....al die mafkezen die bij de BMW-spuiter gaan kunnen hier een voorbeeld aan nemen ! In die tijd ging er nog geen blanke laklaag over en was de laklaag ook geen 3 mm dik !
(http://farm8.staticflickr.com/7326/13336095674_b429700ba0.jpg) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13336095674/)
113 (Kopie) (http://www.flickr.com/photos/citroenazu/13336095674/) by azu250 (http://www.flickr.com/people/citroenazu/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4359/37262675402_cf2d913721_b.jpg) (https://flic.kr/p/YLLXbJ)DSC_1045 (https://flic.kr/p/YLLXbJ) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Inmiddels vergevorderd met de "deelrestauratie". Wat eerst een simpel apk'tje moest zijn is toch even wat uit de klauwen gelopen. Bij garage 2cv Peter in Den Haag de vloer nieuw gemaakt met het puntlasapparaat. Echt geweldig! 8) :-*
Ook de tankbalk en de één na achterste balk (plaat) vervangen. Als je dan toch bezig bent...
Helaas viel het chassis toch wel erg tegen, ondanks dat er aan de buitenkant niets aan te zien was. Toen we het chassis op de zijkant zetten, hoorde je de roest vallen in het chassis. Foute boel dus en de bovenplaat maar opengeslepen. Het "hart" was op een flink aantal plaatsen volledig doorgeroest. :'( Dat had ik niet echt verwacht dus... en dat al na 58 jaar... ;D
Maar middels een puntgaaf donor chassis (beschikbaar gesteld door Peter, wat een 8)e gast) is ze bijna weer rijvaardig. Koets staat weer op het chassis, de geriviseerde 533 motor met bak zitten er ook al weer in dus wat rest is een schilderbeurt en het remsysteem afmaken... to be continued, volgende keer met foto's want telefoon ligt aan de lader...
Eerst een apk,tje dat komt mij wel bekend voor ja. Veel succes!
Goed bezig Hans!!!
Klaar en te koop.
https://encheres.catawiki.eu/kavels/24065057-citroen-azu-1960?utm_medium=affiliate&utm_source=coop&utm_content=Lesanciennes&utm_campaign=ClassicCars-FR
Interessante conversie 21pk met 2cv6 cilinders
Mijn eerste keer op Catawiki, ben benieuwd, vind het nogal spannend.
Ik hoop dat ze op deze manier wereldwijde aandacht krijgt.
In ieder geval ga ik mijn wagenpark wat inkrimpen en deze besteleend, hoe mooi en goed ze ook is, vind ik de minst interessante van de drie..
Ik hou jullie op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen m.b.t. de verkoop!
Hou ons op de hoogte. Ook wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Op een minimale prijs gezet of vrij bieden en hoogste mag zich eigenaar noemen?
Fraai is hij zeker geworden :)
Thanx.
Wel een minimumprijs ingesteld natuurlijk. Ligt niet zo hoog gezien de kwaliteit ;)
Succes met de verkoop Hans!
En uitgezwaaid?
Nee, nog niet. Zit nog steeds te bedenken wat er mis mee is, de advertentie bedoel ik dan. Of is er iets mis met de wagen wat ik niet zie? Wieldoppen? Motorkapstripje? ;D