Type; AZU
bouwjaar; 1960, Datum eerste toelating 09-03-1960
kleur;
bijzonderheden;
(http://farm9.staticflickr.com/8488/8178330786_73bef2ce37.jpg) (http://www.flickr.com/photos/besteleendregister/8178330786/)
BE-68-96 (http://www.flickr.com/photos/besteleendregister/8178330786/) by Besteleendregister (http://www.flickr.com/people/besteleendregister/), on Flickr
Schuurvondst ?
Schuurvondst in NL, kriebel de kriebel hier.
Quote from: azurblade on November 12, 2012, 15:32:18 PM
Schuurvondst in NL, kriebel de kriebel hier.
Schrijf net iets dergelijks onder het topic, te koop op LBC/MP, hehehehe......... misschien kan je de AMI8 koets en co inruilen ?
Als dat zou kunnen ga ik direct die kant op en nog even bakkie doen bij Siemen!
Quote from: azurblade on November 12, 2012, 16:34:34 PM
Als dat zou kunnen ga ik direct die kant op en nog even bakkie doen bij Siemen!
Ach, waag er eens een emailtje aan ;)
Helaas Tom geen ruil mogelijk maar ondanks dat blijft hij naar alle waarschijnlijkheid in Friesland.
Wordt vervolgt.
Hmmmmmmmm...... zit er geen paspoort bij om over de Frieske grens te komen ?
Dat wel maar hij heeft een Friese eigenaar gevonden :)
De azu gaat binnenkort op stal waar ze flink onderhanden wordt genomen zodat ze weer rijvaardig wordt.
En dat horen wij graag............
Ik ga het volgen! :)
Quote from: azurblade on November 19, 2012, 15:37:06 PM
Dat wel maar hij heeft een Friese eigenaar gevonden :)
De azu gaat binnenkort op stal waar ze flink onderhanden wordt genomen zodat ze weer rijvaardig wordt.
Electrisch?
Zie topic "AZU gevraagd"..........
QuoteElectrisch?
Dat je dat uit 'flink onderhanden nemen' kon halen ;)
De bedoeling is inderdaad zoals ook in topic azu gevraagd is aangegeven dat dit ribbelazutje uiteindelijk elektrisch wordt.
Het idee ontstond toen ik een eend met een open dag de hoge school in reed. Paste maar net door de toegangsdeuren ;)
Na enkele jaren zocht de oud-docent weer contact en is de zoektocht naar een potentiele kanshebber gestart.
De basis is hard maar moet mogelijk vanwege de conversie wel aangepast worden. Mogelijk een verbeterde vering ala 2cv6 of ami.
Dit zijn details die later worden uitgewerkt. Eerst wordt de azu technisch weer op orde gebracht zodat ze weer op ''benzine'kracht rijden kan.
Wordt binnenkort vervolgt en hopelijk met wat leuke foto's tijdens het proces.
Hartstikke leuk om de jeugd technisch op orde te krijgen. Maar waarom moet een 12 pk motortje altijd wijken.
Laat de docent een 2cv6 nemen. In plaats van een te restaureren complete AZU volkomen te vernaggelen.
Even de vering veranderen, gaat tegenvallen. Pak een zes chassis met een koets erop en pak dat aan. Minder ingewikkeld en men kan zich concentreren op het techische gedeelte.
Dit vind ik dan.
Maar het is een vrij land en er is geen eend hetzelfde. En er zijn er natuurlijk zat. Dus waar maak ik me druk om. Ben zelf ook blij dat ik in mijn eendje zonder gordel, zonder apk, zonder wegenbelasting, zonder snelheid me even onbespied en geregeld voel.
Maak er iets moois van !!!!
Precies Marco, zo ieder zijn ding en smaak.
Hij wordt nu zoveel mogelijk weer in originele staat terug gebracht met de originele stoeltjes.
Waren vervangen door een 2cv special achterbank :'(
Hij staat in de garage met de benen van de grond :)
Om hem origineel te krijgen zijn er nog wat dingen nodig zoals stoeltjes, deursloten, contactslot, koplampblakers, achterdeurtjes, etc.
Mocht je nog wat op zolder hebben liggen doe maar een PBtje.
Daarnaast zijn de rubbers voorraamframe en achterdeurtjes verteert. Wie weet of het voorrraamrubber gelijk is aan de latere 2cv6 types en hoe de rubbers achter nu werkelijk zitten?
Foto's ???
Voorraamrubber is gelijk aan een modern rubber.
Heeft het wagentje ovale of vierkante ramen achter?
Maar sommige modellen hebben een "opliggend" voorruitrubber.
De deurrubbers voor de achterdeurtjes zijn nog te krijgen.
Dank mannen.
Er zitten achter vierkante ruitjes in. Zijn de achterrubbers nog bij de reguliere handel te krijgen?
Iemand duidelijke foto's van ramen met opliggende rubbers?
Afgelopen week de Azu in levende lijve mogen aanschouwen :)
De meeste onderdelen zijn nu in stock en komende weken komt er nieuwe bodem in. Daarna volgt de achterbalk.
De achterrubbers van de achterdeuren en zijramen heb ik nog niet eerder gezien.
De raampjes hangen er als het ware voor waarbij de ramen groter zijn de raamsponningen. Vast een stukje huisvlijt van een franse carroserier. Zoiets als onderstaande maar net even iets anders. Dus die worden speciaal gemaakt.
(http://www.tourmaster.nl/upload/producten_product_afbeelding_420.jpg)
Het azutje staat inmiddels aardig uitgekleed bij de plaatwerker.
De gepopte bodemplaat die de fransen bijzonder goed vast hadden gezet is eruit.
Inmiddels voorzien van twee nieuwe bodemplaten en deel van de voetenbak.
Het schutbord ter hoogte van het dashboardplankje is gerepareerd.
De achter- en zijraamrubbers zijn opnieuw gemaakt. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Na de laswerkzaamheden gaat de techniek in de rivisie en volgt de apk.
Deze azu wordt zowaar weer een mooiert!
Vorige week even wezen buurten en het wordt mooi. Aangezien er delen vervangen moesten worden is besloten de hele auto in de originele kleur te spuiten. Techniek is aangepakt en weer in orde. Deze week wordt hij door de spuiter in de kleur gezet en volgt de afbouw.
Volgende keer zal ik mijn camera niet vergeten ;)
Originele kleur?
AC132 gris ?
Quote from: azurblade on September 05, 2013, 11:16:37 AM
Volgende keer zal ik mijn camera niet vergeten ;)
Heb je geen klepijzer met een pisgaatje dan ? Quote van een vriend die niet van mobilefoontjes houdt :P
Weet zo niet welke kleurcode het wordt maar is grijs met vleugeje groenig erin.
Heb wel zo'n klepijzer met pisgaatje maar als ik aan het kleppen ben zonder klepijzer vergeet ik het ook wel eens ;)
Heeft even geduurd maar hij is klaar en wordt regelmatig bereden door de eigenaar :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-PBHHB8NX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JQRF6RZA.jpg)
Leuke auto!
Maar eeeh wat staat ie hoog op z'n poten voor ???
gaaf wagentje geworden man :)
QuoteMaar eeeh wat staat ie hoog op z'n poten voor
Dat vond ik ook dus hij gaat voor nog wat naar beneden :)
heb je nog een leuk plaatje van het interieur? :)
Besteleenden moeten met hun kont omhoog ! Als ze leeg zijn dan........
Het azutje wordt regelmatig gebruikt en de wagenhoogte is inmiddels aangepast :)
Met een gereviseerde dynamo en spanningsregelaar laad hij nu ook weer prima bij.
Alleen heeft de eigenaar last van een niet op toeren komende motor. Vermogen valt weg en zelfs helemaal uit. Enkel met de shoke open is soms nog te rijden. Verdenk de ontsteking of zit ik in de verkeerde hoek? Binnenkort eens naar kijken en oplossen zodat hij weer kan rondrijden :)
Als het met geopende choke beter word, zou ik het niet in de ontsteking zoeken, maar in het brandstofgebeuren ;)
Daar ga ik als eerste naar kijken. Scheen ook te ploffen in de uitlaat vandaar dat ik in de onstekingshoek Zat.
Wordt vervolgt
Soms ... wil het simpel (helemaal !) schoonmaken van de carburateur nog wel eens helpen ...
Zal inderdaad in de "brandstof-hoek" zitten; het "choken" heeft geen enkele invloed op de "ontsteking".
Heb de auto het afgelopen weekend bekeken op het EEEC weekend. Eigenaar was wat onzeker over de betrouwbaarheid van het wagentje (was op een aanhanger gekomen) maar heeft het hele weekend foutloos gereden.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TU8XBVU-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LKWB3H4-D.jpg)
Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes, maar het is een leuke AZU
We hebben daar gelijk maar een mini besteleendenmeeting gedaan ;D
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DQ4IGG4-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVJADIMJ-D.jpg)
Hee, ik zie nu pas dat de AE-79-69 niet eens in het register staat :(
Volgens het kenteken zou het een AZU-l moeten zijn uit 1959? :o
Mooie foto's.
Het benzineprobleem lijkt na dit weekend opgelost :)
De eigenaar had de leidingen nog eens doorgeblazen en het originele filter in de benzinetank schoongemaakt.
Dat laatste is meestal het probleem idd.
Quote from: RCUPPER on September 03, 2015, 22:11:24 PM
Volgens het kenteken zou het een AZU-l moeten zijn uit 1959? :o
Klopt als een bus, daar kan ik je allllles over vertellen ! Ik heb nog delen van die AZU-L in bezit gehad en heb er ook nog foto's van. Die was me ROT ! Krantenpapier met plamuur erover en zo :) Dat was 30 jaar geleden !
Volgens mij zit het verlaagde deel waar de achter passagiers evt. hun voeten kunnen plaatsen, nog wel in deze auto!
Heeft wel raampjes in de bak maar kan me niet herinneren dat er een bak in de laadbak zat voor de voeten van de achterpassagiers.
Of is die afgedekt bijna niet te zien in de ribbellaadvloer.
Ah, dankjewel. Ik moet nog even wennen aan het systeem.
Geeft niets, veel plezier hier!