News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Valérie

#196
Elektrisch / Re: ombouwen naar hybride
September 08, 2012, 23:33:05 PM
Björn
Informeer eens bij Jan Kramer-Eendenspul-Esbeek. Die is óók aan het uitzoeken hoe je een gasinstallatie in een Eend gefrommeld krijgt. Feit wat speelt: bij iedere "Jan-met-de-pet"-auto heb je te maken met koelwater. Water wordt heet en zorgt voor de noodzakelijke verhitting van de vergasser-unit. Probleem: een Eend is water-schuw ...
Hebben ze iets op bedacht: een lambda-sonde. Het "zou moeten kunnen". Maar MIJN kennis hierover schiet tekort ...
#197
V / Re: 2-VXJ-13
September 08, 2012, 23:17:20 PM
Geert,
Klopt. Voelde me al schuldig bij voorbaat. Moest - nà de eindeloze RDW-story - er tussendoor nog even een vakantie in zuid-Franrijk "doorheen jassen" en momenteel vergt mijn baas erg véél van mijn vrije tijd. Maar kómt ! Het "proefrit-stadium" met Valérie hebben we tussen de bedrijven door intussen een beetje gehad, na veel gepriegel werkt sinds enkele dagen de kilometerteller óók weer (had de oorspronkelijke kilometertellerkabel van de 4-motor gemonteerd terwijl er nu een 6-motor in ligt ... blijkt het aandrijftandwiel in de versnellingsbak een volle maat te verschillen ...) en kan met enige trots melden dat Valérie al een aantal Camions het nakijken heeft gegeven met - volgens mijn dashboardje - wel 95 kmh op de teller.. Het enige euvel wat nu nog speelt is een versleten (enkele) carburateur. Bij het optrekken in iedere versnelling moet er een beetje "ge-choke-d" worden om meer trekkracht te krijgen. Daarnaast neemt ze de tijd met het "op snelheid" komen. Maar ze "rijdt" niet; ze "zweeft". Waarschijnlijk doordat ik, bij het plaatsen van nieuwe trekstangen in de veerpotten, per ongeluk de voorste en achterste veren verwisseld heb. Resulteert uiteindelijk in een "hoogbenige" AZU die zich niet "lager" laat stellen. Daarnaast heb ik de binnenzijde van de koets geheel bekleed met als resultaat dat ze beduidend stiller is dan onze 2CV6. Ik "rijd" dus niet; ik "geniet".
Zal z.s.m. plaatjes schieten en ze posten.
Gert
#198
Nou Geert ... dié is dus foetsie !
#199
BE / Re: chassisnummer
July 27, 2012, 22:33:54 PM
The continuing story ... speciaal voor MarcoAZU ....
Nadat die éne (hele vriendelijke) meneer dat "vinkje" had gezet gebeurde er ... wederom niets. Ondanks zijn belofte dat ik binnen 48 uur teruggebeld zou worden geloofde ik daar na 4 dagen tóch maar niet meer in. En belde dus zèlf maar weer. Wéér een (eveneens héél vriendelijke) dame (en wederom "wederom héél wèlgemeende excuses ..." etc. etc.) ... afijn: gisteren heb ik dus uiteindelijk het kenteken ontvangen: "BE-74-06". Maarrrr ... de RDW zou de RDW niet zijn om óók dìt wèèr niet foutloos af te handelen. Zèlfs het overtypen van een paar cijfertjes en lettertjes is kennelijk dèrmate moeilijk dat Valérie, volgens haar huidige kentekenbewijs, in een vloek en een zucht zó maar 4 jaar ouder is geworden ...
Jawel. Wíj mogen niet "rommelen" met gegevens ... de RDW doet dat zonder blikken of blozen.
Dus nu heb ik een AZU uit 1970 ... i.p.v. 1974. Met een kentekenbewijs waarvan diverse technische gegevens "rammelen"...
Afijn: gisteren meteen platen besteld, vandaag gemonteerd en meteen de hele avond op pad. Morgen maar eens foto's maken. We blijven lachen !
Overigens MarcoAZU: Valérie heeft wel 3 spiegels ! Zal m'n best doen ! 
#200
P / Re: 13-PT-25
July 23, 2012, 23:39:13 PM
Op zich wel een leuk geheel.  :)
En "quite a history"! Maar kennelijk overleven enkel de kentekenplaten de geschiedenis van deez' oorspronkelijke AK 400. Zit er verder aan die kentekenplaten nog iets vast wat van het oorspronkelijke "vehicle" afkomt ? En, puur uit nieuwsgierigheid: hoe reageren onze landelijke veldwachters als ze jou eens aan zouden houden voor allerlei "papier-contrôle" ? Want het uiterlijk van dit fraaie geheel vertoont weinig overeenkomst meer met de auto die ooit bij Citröen van de band rolde ...
#201
V / Re: 2-VXJ-13
July 22, 2012, 23:19:02 PM
Ach ...
Heb geduld. Binnenkort volgen een paar "plaatjes" ...
#202
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
July 22, 2012, 23:14:42 PM
Hey Geert: spurtje aan het trekken ? Ziet er absoluut degelijk uit en mooi strak. Zie dat dat nieuwe tussenschot óók perfect past. Hoop wel dat jouw AZU niet zo "breed gegroeid" is als op de laatste foto ... kan 'ie het hek niet meer uit ...  :) Succes met het schuren ... en schuren ... en ...
(P.S.: je weet toch dat je die zwarte (transport-)lak  er wèl af moet schuren hè ? En komende week een beetje rustig aan: 28*C + een tuinkas + schuren gaan moeilijk samen ... )
#203
BE / Re: chassisnummer
July 22, 2012, 00:43:43 AM
Quotemaar ik baal van dit soort gezeur het haalt het peil van dit forum zo enorm omlaag
Oh   ???
QuoteIk denk dat de helft van de RDW medewerkers nu op een strand op Teneriffe ligt, die liggen niet wakker van jouw historisch plaatje.
Zou ik óók niet doen als ik lekker op het strand lag te bakken.  :) Maar gelukkig is de andere helft van de RDW nog aan het werk dus er blijft hoop !  ;D
#204
BE / Re: chassisnummer
July 20, 2012, 01:00:36 AM
Quote
Maarre......plaats eens wat foto's van de huidige staat hier, ben benieuwd !
Was ik al van plan maar als je het niet erg vind doe ik dat liever wanneer alles "d'rop en d'ran" zit. Dus óók de nummerplaten en de nieuwe (in "back-order") grill. Dat kenteken wordt langzamerhand een "never ending story". Heb 1 1/2 week geleden mijn blitse supermoderne kenteken "2-VXJ-13" teruggestuurd naar de RDW met het verzoek dit in te wisselen voor een "klassiek" kenteken. "Jawel meneer; komt voor elkaar meneer; nee meneer, voor u zijn hier geen kosten aan verbonden; jawel meneer, binnen enkele dagen .... " etc. etc. (was overigens een héél vriendelijke dame hoor ...) Ben nu dus al vanaf 22-06 in de slag met de RDW maar kan nog steeds geen (centi-)meter rijden ... Heb vandaag maar weer eens gebeld. "Sorry meneer, dit is helaas nog niet in behandeling genomen; ik zal nu een "vinkje" (???) zetten zodat e.e.a. nu zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld ... tja, héél vervelend ..." (ook deze keer héél vriendelijk, maar nu een "mannelijke" versie ...).
Ach ... "rijksambtenaren" hè ... Ze leven ontzèttend met je mee.
Behoeft dus geen nadere toelichting. Hooguit een héle hoop geduld ...










#205
BE / Re: chassisnummer
July 19, 2012, 00:25:01 AM
QuotePrimagaz?
Zou best kunnen; op de motorkap zat het embleem "airflam" en deez' voiture heeft inderdaad een gasfitter als eerste eigenaar gekend.
Quotejammer dat hij niet is terug gebracht in die look.
Er zitten, vanwege de slechte originele exemplaren, sowieso al àndere voor- en achterdeuren (waarin een vlak paneel voor het nummerbord) alsmede motorkap en spatborden op, dus is deze AZU bepaald niet "origineel" meer.
Quotevolgens mij ook de oude alu doppen. zijn schaars
Nee hoor; destijds (zoals op de foto's) zat de hele buitenkant onder de grijze klei. Onder deze vermomming kwamen héél glanzend verchroomde stalen wieldoppen vandaan ...
#206
BE / Re: chassisnummer
July 16, 2012, 22:54:53 PM
Kleine impressie uit het verleden ...
#207
BE / Re: chassisnummer
July 11, 2012, 00:28:38 AM
... nu nog even leren hoe ik foto's zódanig kan "verkleinen" dat ik ze hiér kan plaatsen ... ben soms een beetje "computer-analfabeet"  ::)
#208
BE / Re: chassisnummer
July 08, 2012, 23:06:05 PM
QuoteWat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Bij nadere bestudering van het kentekenbewijs ("2-VXJ-13") blijkt het volgende:
"massa rijklaar": 720 kg ; "massa ledig voertuig": 620 kg ; "maximale massa": 910 kg, "laadvermogen": 290 kg en "maximum te trekken massa indien aanhangwagen": 400 kg.
Voor zover mij bekend moet het zijn (verbeter me maar (!), ik citeer de "carte grise"): "laadvermogen": 250 kg (jaaaa, natúúrlijk, maar dát snappen ze bij de RDW niet, ondanks de originele brochure uit 1974 die bij mijn info-pakket zat); "massa ledig voertuig" (PAV): 570 kg; "maximale massa" (PTC): 910 kg en "maximaal trein-gewicht" (PTA): 1.310 kg. Heb dit nota bene netjes voor de RDW (in het Nederlands !) op papier gezet maar "lezen" kunnen ze blijkbaar óók niet. Kan iemand me advies geven of het zin heeft deze gegevens aan te vechten ? Of gewoon maar zó laten ... ? Nadelen ... ?
Gelukkig is als type "AZU B" vermeld, staat de "datum eerste toelating: 25-09-1974" er juist in en heeft mijn AZU "2 zitplaatsen".  ;D
Waarvan akte !
#209
BE / Re: chassisnummer
July 08, 2012, 00:18:48 AM
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... duzzz ...
Ondanks mijn constant herhaalde verzoek aan àlles en iedereen die bij de RDW-Venlo rondloopt/zit/hangt ten tijde van mijn 2 bezoeken aldaar om toch vooral te zorgen dat "Valérie" een "klassiek kenteken" krijgt en ondanks allerlei toezeggingen van de daar werkzame keurmeesters en zèlfs van de teamleider kreeg ik heden dit felbegeerde document thuisbezorgd.
Mensen: vooral NIET LACHEN.

"2-VXJ-13"

Ik word hier héél moe van ...


#210
Was kennelijk een héél lukratief aanbod, de advertentie is al weer verdwenen ...