News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Valérie

#181
B / Re: 77-BX-ZT
November 07, 2012, 23:53:44 PM
Moet me wel héél sterk vergissen maar rijd zelf het (oudere) zusje van deez' voiture ...
En da's een AZU 250 ...
Gezien het eerste bericht in dit topic was dat destijds al bekend maar is de huidige eigenaar ergens de draad kwijtgeraakt ... :D
( ... hoor ik daar iemand(en) (glim-)lachen ... ?)
#182
R / Re: 72-97-RB
November 06, 2012, 23:14:15 PM
Hey Remco
Soyez le bienvenue en véél succes met de restauratie !
#183
Zal nog een hele kunst zijn dat ding op z'n plek te houden als je eens een noodstop moet maken ...  :-\
#184
BE / Re: BE-74-06
October 29, 2012, 23:23:07 PM
Moet eerlijk bekennen: oorspronkelijk was "Vert Embrun" gepland ...
Maar dan had ze nóóit zo "gespetterd" zoals ze nu doet !
#185
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
October 23, 2012, 00:51:45 AM
... als een phoenix uit de as ... ! Je geniet alleen al als je de foto's ziet ! Is nu al, maar wordt straks heel erg kicken Geert !
#186
BE / Re: BE-74-06
October 23, 2012, 00:48:15 AM
Dank ! Dank ! En als er geen réden is om een blokje òm te gaan dan zóeken we er gewoon eent(d)je; ze heeft nú, na 20 jaar stilstaan, de smaak absoluut weer te pakken !
#187
BE / Re: chassisnummer
October 22, 2012, 01:16:34 AM
Na wat gepiel met zo'n foto-bewerkings-site op internet:







Ze heeft er intussen al bijna 1.500 km opzitten ...
Overigens wèl geinig dat het bouwjaar (19)74 in het nummerbord terug te vinden is.
#188
... en zou er nog het originele 4-blok in liggen ?   :D
#189
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
October 07, 2012, 22:46:14 PM
Heb even een spurtje getrokken in het nalezen van jouw vorderingen ... : am flabbergasted !! Dacht met Valérie al iets móóis op de weg te hebben gezet maar jij maakt er helemaal iets gewéldigs van ! Heb overigens een identieke situatie als jij meegemaakt: de restauratiewerkzaamheden aan Valérie vonden óók plaats onder/in een zelfgebouwde tent die het niet hield toen in een storm een paar zware takken van een overhangende oude esdoorn het begaven ... Hield er toen zelfs nog wat extra "uitdeukwerk" aan over ...
Oh ja: die kabel van de benzinemeter: heb die zelf naar boven getrokken en door het gootje rechts boven de bijrijder naar het motor-compartiment gevoerd. (Nèt zoals aan de chauffeurs-kant door het gootje de draden voor de achter-verlichting lopen.)
Als het goed is zit daar (in het "vooronder") in jouw kabelboom een aansluiting voor de draad die vanaf de benzinetank komt.
Overigens: m'n absolute complimenten voor jouw resultaat tot dusver !!! Dit wordt iets geweldigs !
En: nu je het uiterlijk in praktisch "nieuwstaat" hebt: vergeet óók vooral de onderkant niet ! Zorg dat roest geen kans meer heeft !
Bonne chance !
#190
Spots / Re: Gespot?
September 30, 2012, 23:29:49 PM
Quotedie achterlichten...
ach, 't is géén IKEA hè ... Dat krijg je als de gaatjes niet zijn vóór-geboord en er geen handleiding met plaatjes bij wordt geleverd ...  ;D
#191
Te Koop / Re: Te koop Michelin 135/15
September 28, 2012, 22:34:17 PM
héél voorzichtig beetpakken duzzz ! ze zouden eens breken ...  :D
#192
De besteleendmeeting / Re: 13e int. besteleendmeeting
September 21, 2012, 01:05:27 AM
Dè ultieme kans om "forummers" eens "live" te ontmoeten ...
Echter ...http://www.goodoldstuff.net/#Agenda ... gooit roet in het eten ...
Wens jullie allen vééééél plezier !
Gert
#193
V / Re: 2-VXJ-13
September 14, 2012, 01:03:22 AM
Wil ik ogenblikkelijk van je aannemen. 't Is gewoon zo dat wij inmiddels al weer bijna 4 jaar d' Eend als dagelijks vervoermiddel gebruiken. Gemiddeld 250/300 km per week (óók woon-werk), krijgt al die tijd enkel octaan 95 en rijdt nog steeds geweldig ! Overigens heeft óók onze HY (1981 met originele motor) de afgelopen 11 jaar géén problemen gehad met die octaan 95. Blijkt dus dat die - oorspronkelijk voor loodhoudende benzine bedoelde - motoren bèst uit de voeten kunnen met die schralere (nou ja ...) benzine. Bedenk óók dat het benzine-octaangehalte in de loop der jaren steeds hoger is geworden; van origine zijn véél eenden "begonnen" op benzine met een octaangehalte dat veel lager lag ! Zie: http://www.mgcarclub.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=375:loodvrije-benzine-klopt-dat&catid=1004:luchtfilters-en-benzinesysteem&Itemid=153 Dus een beetje jammer om jouw kilometers tè duur te maken ...
#194
BE / Re: chassisnummer
September 13, 2012, 00:51:41 AM
Even om MarcoAZU tóch te laten (grijns-)lachen: daags na ontvangst en plaatsen van de prachtige klassieke kentekenplaten een flinke rit. In Venray was een oldtimershow waar ik met onze band zou optreden. Jawel: zelfs on-aangemeld werd Valérie door het talrijke publiek geloodst en mocht temidden van allerlei antiek duur chroom en staal gaan staan pronken. Edoch, eenmaal geparkeerd, was de aanvankelijke lol er meteen een beetje af: Valérie leek leeg te bloeden. Een geweldige motorplas onder het vooronder. Beginnersfout: in mijn ijver had ik het oliefilter met zo'n mechanische klem flink vastgezet. En dusdoende een scheurtje in dat filter veroorzaakt. Met als gevolg dat de inmiddels flinkt verhitte olie daardoor het gehele motor-compartiment ongewild van een anti-roestlaag voorzag ... Tja, gelukkig hebben we ook nog de ANWB die een sleeptouwtje bij zich had ...
#195
V / Re: 2-VXJ-13
September 13, 2012, 00:28:55 AM
Hebben jullie aandelen in BP ??? Ben niet zo "merk-gebonden" en dat rijdt totnogtoe nog steeds prima !  8)