News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Bertje Beige

#271
AR / Re: AR-39-92
June 30, 2013, 09:50:26 AM
Bedankt Siemen, ben er zelf ook wel tevreden mee :D

Nou ga ik binnenkort het chassis in de kleur zetten, maar ik snap iets niet; de bovenkant van het chassis is in de cabine en daar waar de techniek woont blauw (geweest :P), dus de koets zal in de fabriek op het chassis gespoten zijn, maar daar waar het reservewiel en de tank wonen is de koets ook blauw, maar daar is het chassis niet blauw. En de steunbalken onder de laadbak zijn ook ooit blauw geweest? Nu alleen nog maar vliegroest, wil ze t.z.t. weer blauw maken, dit hoort toch zo?
#272
AR / Re: AR-39-92
June 17, 2013, 20:11:18 PM
Eng Bo, het potje is al los, maar aan de onderkant van het potje blijft een ijzeren rand zitten en ik vraag me af of die ook nog los kan van het glas, het lijkt met een schroefdraad gemonteerd te zitten, vandaar! ::)
Uiteraard word het hele chassis nog behandeld met RX ;)
#273
AR / Re: AR-39-92
June 17, 2013, 19:42:54 PM
Heb nu het chassis bijna kaal, weinig laswerk, 3 kleine gaatje's in de bovenplaat en de motor onderplaat is ingescheurd en zit niet lekker vast.
Daar waar de koets vast zit op het chassis, en dan met name bij het bestelgedeelte, is de felsrand rondom de gaten nogal krom, kan dit zo blijven? De auto heeft ooit iets van een ongelukje meegemaakt, maar ik twijfel of dat de oorzaak is, dat tikje is rechts geweest, maar op de linker kant van het chassis is bij het bestelgedeelte de felsrand bij de gaten ook wat krom.
En op de hoofdremcilinder zit een glazen potje, en onder dat glazen potje zit een ijzeren ring, is die ook te demonteren?

Wat de rest van de auto betreft, de motor is schoongemaakt en opgeverfd, niet uit elkaar geweest, wel doorgespoeld! De bekleding is vervangen door gebruikte (blauwe) hoezen met daaronder 2CV6 matje's, uiteraard wel nieuwe rubbers. de stoelframe's zijn alleen schoongemaakt.
#274
Spots / bestellers in Fr.
May 26, 2013, 09:09:31 AM
Ik was in de week van Hemelvaart met een maat in de Charente en daar staat bij een Citroendealer een post250 weg te roesten :-[
5 Jaar geleden heeft een Nederlander al gevraagd of die te koop was, het antwoord is duidelijk.
In een verlaten boerderij hebben we een AZU serie B gevonden die van de Ponts et chaussees is geweest. Uiteraard met werk, maar de auto staat droog :) de motor is los!
Deze bijzondere auto verdient het om gered te worden (ik heb er tenminste nog nooit 1 in het echt gezien) maar ik heb al genoeg auto's.
Ook ben ik de Franse taal niet machtig zodat ik niet uit kan gaan zoeken van wie die AZU is.
Als er mensen de exacte locatie willen weten dan vertel ik dat uiteraard graag (via pm)  ;D

Plaatje's: http://www.mijnalbum.nl/Album=LGDA47ZR
#275
BE / Re: Opknappen oude besteleend
April 30, 2013, 07:47:59 AM
Het valt mij mee dat het gewicht na het verzinken maar 10/15% is toegenomen.
Je hebt RX 5 op een ontroest oppervlak aangebracht, komt dat goed?
Dat produkt hoort op een (licht) aangeroest oppervlak aangebracht te woren.
Maar het resultaat ziet er wel goed uit hoor :)
#276
AM / Re: AM-06-51
April 25, 2013, 20:33:54 PM
Dat zijn goede berichten Marco, ben je komende zondag ook nog bij de EEEC rit?
#277
BE / Re: Opknappen oude besteleend
April 20, 2013, 08:00:31 AM
Het ziet er prachtig uit en nooit meer roesten is ook wel lekker, maar hoeveel word je Eend nu zwaarder? :-\
#278
AR / Re: AR-39-92
March 05, 2013, 19:28:18 PM
Ik heb vandaag mijn (doffe :() AZU koplampen eens goed bekeken, de reflectors zijn identiek aan wat er ook in modernere Eenden zit, alleen mist het gat voor het stadslichtje nog.

Overigens is het wel apart dat er op de glazen in een rondje NL staat, bij de moderne glazen staat op dezelfe plaats Cibie.

Ik heb wel goede reflectoren liggen van modererne Eenden, en ik verwacht dat het me wel gaat lukken om de 6 volt lamp er in te laten passen, maar ik blijf natuurlijk zitten met het gat van het stadslichtje; als ik dat met een (wit/grijs) dopje afsluit, is dat dan APK waardig?
#279
AR / Re: AR-39-92
February 18, 2013, 06:48:16 AM
O.K. merci :)
#280
AR / Re: AR-39-92
February 17, 2013, 08:46:48 AM
Even een vraagje; ik heb de klemmetje's waarmee de olieleidingen vast zitten naast de cilinders losgehad en het kunststof wat daar tussen zat was helemaal verpulverd, wat kan ik daar nu het beste voor gebruiken?
Dacht zelf aan een stuk binnenband van een fiets, of zijn er betere optie's?
#281
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
February 07, 2013, 17:01:44 PM
Het Letteratelier? http://www.letteratelier.com/ dat is een prima adres, hebben ook leuke citroen stickers.
#282
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
February 06, 2013, 17:41:52 PM
Hij is mooi geworden Geert :) :)
#283
Carrosserie / Re: Kleurcode voor AZU 1960
February 06, 2013, 17:40:21 PM
Bleu neve (ac 609 ;)) is tegelijk gekomen met de gladde motorkap op de bestelEenden.
Ben ik nou de enige die geen fot ziet van de AZU van de topicstarter? ::)
#284
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
January 28, 2013, 17:48:26 PM
Ik zou zelf denken dat de pomp ergens rechts van de snelheidsmeter zou moeten zitten, maar als je daar geen gat hebt........ :-\
Wel zie ik dat dit weer een mooie besteller word :), en wat de olievulpijp betreft, ik heb hier nu een Eend staan waarvan ik bij draaiende motor aan de peilstok kon voelen dat de vulpijp niet goed meer werkte, toen heb ik een oude vulpijp van zolder gehaald, een nachtje in de petroleum laten weken, gemonteerd, en nu is er weer een beetje onderdruk in het carter ;)
Dit is niet de officiele manier, ik weet het......
De kitcarboer uit Zutphen levert ook revisisets voor de vulpijpen, maar ze zijn nog een sluitklem aan het ontwikkelen!
#285
BE / Re: BE-71-54
January 21, 2013, 22:59:34 PM
Sorry heren, het was niet mijn intentie om zout op slakken te leggen hoor, en zoals ik ook gezegd heb, het is een prachtige 250.
Het is duidelijk te zien dat hier veel werk in is gestoken, en daarvoor neem ik mijn petje af, alleen vind ik een paar details jammer.

Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij zelf mooi vind, het is tenslotte hun eigen auto.
Ook mijn AZU zal niet helemaal fabrieks origineel worden, en dat hoort idd. nou eenmaal bij de historie....