Type; AZU serie A
Bouwjaar; 1972
Kleur;
Bijzonderheden;
(https://live.staticflickr.com/65535/50189791391_c7db06671c_k.jpg) (https://flic.kr/p/2jt6NoT)FD4E6867-3012-43C6-AF62-490740D1C6A0 (https://flic.kr/p/2jt6NoT) by Dirk2cv (https://www.flickr.com/photos/77504891@N03/), on Flickr
Te koop op mp
https://link.marktplaats.nl/m1583938851?
(https://live.staticflickr.com/65535/50190049662_709e755a5a_k.jpg) (https://flic.kr/p/2jt88aQ)E5C55A86-5B68-4A46-99D0-E4FDAC9FE777 (https://flic.kr/p/2jt88aQ) by Dirk2cv (https://www.flickr.com/photos/77504891@N03/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/50189246868_3d95f33f78_k.jpg) (https://flic.kr/p/2jt41wy)20E56161-CCB2-4C3E-AC20-1CE01D7335DD (https://flic.kr/p/2jt41wy) by Dirk2cv (https://www.flickr.com/photos/77504891@N03/), on Flickr
Wat een cool ding, zeldzame uitvoering en kleur. Probeer straks een afspraak te maken met de eigenaar want op slechts 20 km van hier...
Daar krijg je een leuk klusje aan :)
Geweldige biedingen ook al van bijna 4 mile.
Lijkt me een stevige klus. Die blauwe in wormer lijkt me beter
Wat een super leuke. Ik had ooit in de jaren 80 ook zo'n DF-XX-XX. Was er nog wel een met smalle ribbel. Maar ook dit blauwe dashboard, 21pk motor en het Dyane stuur met opzetrubber.
Retezeldzaam dit!
Maf trouwens dat op het kenteken Azu-serie A staat, terwijl dit toch echt een B is. Zie het typeplaatje en de motor. (volgens mij had de Serie A altijd een 18pk en had alleen de B een 21 pk)
Quote from: azurblade on August 05, 2020, 17:06:43 PM
Die blauwe in wormer lijkt me beter
Van binnen zeker, maar deze is grappig omdat ie brede ribbels heeft maar nog net de oude motor (425/21pk, en 12 volt!)
Errug leuke 250 dit, vind ook de combinatie van dat prachtige jaune primevere in combi met bekleding en de Belgische details heel fraai. Brede ribbel, oude motor, nieuwe bak. Ultrazeldzaam.
Komt ook nog eens van de stomerij hier in mijn wijk in de jaren 70 en 80. Meneer Rouge de Rio hier op het forum kan zich de auto nog goed herinneren, heeft ooit nog een briefje achter de ruit gedaan. Hij meende zich ook te kunnen herinneren dat er Gerner Stomen op stond. Nu niet meer. En dan duikt ze op, 36 jaar later in Winsum, Groningen. Helemaal te gek.
Dat had de vriendelijke eigenaar ook. Hij wordt helemaal gekgezeurd over zijn oude eend. Overweldigende reacties. Maar wil een week wachten en dan de hoogste bieder laten komen. Is ook een keuze, maar ik weet hoe het vaak gaat met biedingen op mp...
Afwachten dus. Ik ga in ieder geval een serieuze poging doen deze Groningse/Belgische schone (nou ja, ook niet echt schoon) hier te houden, toch een klein stukje Gronings erfgoed...
Oke kwa kleur en uitvoering een zeldzaamheid. Eerste jaar met brede ribbels.
Probeer hem daar te houden Hans. Leuk om haar in deze patina te houden voor zover dat nog kan.
Nou dan succes en wij hopen met je mee..
Ik weet dat alles in de wereld draait om geld, maar de auto in de eigen regio houden om bij een liefhebber terecht te komen is ook belangrijk voor het lokaal rijdend erfgoed. Vaak een kwestie van gunnen..
@azurblade: Eh patina? Ding is aan een totaal restauratie toe, dat noem ik geen patina. Alles is zo'n beetje aan vervanging toe, maar dat mag ook na bijna 50 jaar.
@RCUPPER: Thanks! We gaan inderdaad op zoek naar de gunfactor, maar helaas het grote geld regeert.
In het echt valt het vast tegen ;D
Wellicht vinden de bieders dat ook en wordt hij alsnog jou gegund.
Reuze benieuwd.
Valt altijd tegen. Dat geeft niks.
Maar er is nog niks aan verknoeid en alle specifieke details zitten er nog op en aan. Dat is best bijzonder.
Meende ook nog een stukje van de dealersticker van Imex te zien, destijds grootste Citroëndealer van Noord-Nederland. Vaak geweest als kind om folders te halen daar en om me aan de auto te vergapen. allemaal nieuwe Troenen uit de jaren zeventig... 8)
Vandaag even langs geweest op de bonnefooi en aangebeld. We mochten de auto wel even zien en fotograferen dus dat was mooi. Bij deze wat foto's, zal ze even verdelen over een aantal posts:
nog drie
nog drie
Staat is matig, wel helemaal compleet. Chassis ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Koets is ook redelijk, rond de voorruit en motorkapscharnier ok, schutbord ok. Dorpels, bodemplaten en voetenbak moeten natuurlijk vervangen, binnenschermen ook gaar, net als de achterkant, vanaf de scharnieren van de achterdeuren tot onderbalk slecht. Laadvloer redelijk netjes, wel met het gebruikelijke laswerk in de hoeken achter. Bovenkant achter redelijk netjes nog. Wel gaten geboord in de bovenkant om daar een rek in te maken waar de kleding aan gehangen kon worden voor de stomerij. Boven het cabinedak dus ook boorgaten. Plaatwerk rondom slecht, op de banden- en tankklep na en de voordeuren. Motor zit vast, remmen ook.
Nadat ze in 1984 aan de kant gezet is, mocht ze nog enige jaren als landbouwvoertuig dienen totdat er uiteindelijk echt een tractor werd aangeschaft. Daarna in een hoekje van de schuur beland.
Auto gaat naar hoogste bieder, ongeacht of die liefhebber/Groninger of wat dan ook is.
Eerste eigenaar is overstelpt met mailtjes over de auto en had nooit verwacht dat er zo veel interesse zou zijn in het ding, zeker niet gezien de slechte staat. En de eerste eigenaar is niet echt een liefhebber. Dat maakt de gun factor lastig. Bovendien maakt het hem niet uit naar wie de auto gaat, of wat er mee gaat gebeuren. Hoorde al van een food-truck idee. Brrr. Klapbare zijkanten... :-X
Ik heb in ieder geval verteld dat het wel een zeldzame uitvoering is, en dat het mijns inziens jammer is als deze niet bij een echte die-hard liefhebber terecht komt, tenslotte mijn gegevens achtergelaten en hem bedankt voor zijn gastvrije onthaal op onze verrassingsaanval. Meer kan ik niet doen op het moment. Ja, 5000 euro betalen en meenemen. Maar dat wordt me net even te gek. Blijft over hopen en afwachten wat er volgende week op mp gebeurt.
Hoop werk maar zou inderdaad zonde zijn als er een broodtrommel wordt in foodtruckland.
Is dat geen aflopende zaak...biedingen in ieder geval niet. 5 mile al.
Bieders hebben vast hier gelezen dat hij zeldzaam is en haken nu af door de plaatjes ;D
Hopen maar.
Ik heb in ieder geval veel plezier beleefd aan mijn mp spot.
Bedankt Hans voor de uitvoerige presentatie.
Dat hebben we maar mooi meegepakt! :)
Je kan niet alles redden moet je maar denken.
Bieden en betalen begint allebei met een b, maar daar willen de overeenkomsten nog wel eens bij ophouden. Veel bieders is leuk, maar zoek 1 serieuze koper🤔
Dat is helemaal waar...
Zullen we je helpen met een crowdfunding-aktie ? :)
Kansen lijken vergroot. Heel wat biedingen al weg.
Tussen bieden, roepen en betalen zit nog heel veel verschil...
Zo kocht ik drie jaar geleden een van mijn Starlet,s aan de telefoon in 2 woorden. Liepen ze ook als gekken op te bieden. Stuurde de man een mail. Graag telefonisch contact. Vind ik prettiger
Wat een tof ding!
Dat ˝toffe ding ˝staat nog steeds tekoop.
Zal de verkoop dan toch niet zo goed lukken?
Hmmm...wellicht heb je toch nog geluk Hans!
Dat gaat goed komen :D alle bieders haken af. Prijs inmiddels wel wat opgehoogd
Krijgt de soap nog een vervolg...Hans de gelukkige of staat hij nog te koop?
Alle biedingen zijn verwijderd en hij staat nog steeds te koop.
https://link.marktplaats.nl/m1583938851?
Hans nieuwe ronde nieuwe kansen.
Weer op marktplaats. Nu voor 3500,-. Zou hij nu wel een eigenaar vinden
Ja gezien, ik zal er nog eens over nadenken. Het blijft een hele leuke auto alleen wel erg veel werk aan de koets. En de rest zal ook moeten gebeuren. En de eigenaar wil alleen serieus geld vangen, die eend heeft 'ie weinig mee. Jammer.
Even een updeet:
Auto is gelukkig beland bij een liefhebber. Die had eerder zijn DS in de stalling staan bij de oorspronkelijke eigenaar van de besteleend. Die heeft lang voordat de eend in de verkoop ging aangegeven als je de besteleend ooit wilt verkopen, bel me dan. Dat heeft de eigenaar niet gedaan tot de auto op Mp kwam. Henk, de huidige eigenaar, heeft toen contact opgenomen met de verkoper en hem herinnerd aan de "deal". Zo is de besteleend uiteindelijk toch bij hem terecht gekomen.
Ik kwam met de huidige eigenaar in contact op de BEM in 2022. Er kwamen een meneer op mij af, of beter gezegd op mijn oranje 250. We raakten aan de praat en ik merkte meteen zijn Groningse accent. Hij zei dat hij onlangs ook een AZU had gekocht en wilde die gaan restaureren. Snel had ik in de gaten dat het de stomerij besteleend was en hebben we telefoonnummers uitgewisseld. Inmiddels is de restauratie in volle gang en word ik regelmatig benaderd voor tips, trucs en koffie. Gaat helemaal goed komen met deze hele unieke bestel. Even kijken of ik Henk zo gek krijg zich hier te registreren en af en toe wat foto's te posten...
BEn erg benieuwd! Tof hoor.