Hoi,
Ik ga binnenkort een jaren '60 AZU kopen. Het is een oude EDF (Électricité de France) AZU uit Frankrijk. Hij staat in Nederland, maar nog op Frans kenteken. Er moet nog van alles aan gebeuren, maar het is mijn doel om hem voor de zomer op de weg te hebben. De EDF bumpers zitten er nog op, maar verder geen logo's meer en hij is overgeschilderd. Ik wil hem weer als EDF uitvoering maken. Heeft iemand misschien informatie (foto's) over EDF eenden? Het is erg lastig om er wat over te vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de juiste kleur en logo, hij is van rond 1965. Hier een paar foto's:
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000635.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000812.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000800.jpg)
Zodra ik hem heb opgehaald zal ik betere foto's plaatsen.
Leuk zeg dat je em weer in EDF stijl wil gaan maken, top! Zal binnekort eens zoeken naar afbeeldingen.
Mooi project!
Volgens mij is de kleur AC 615 gebruikt tussen 1965 en 1978.
Hier zijn foto's die ik vond van een EDF AZU
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/087.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/citroen2cvfourgonettebijf1.jpg)
En hier nog een HY maar die kleur is anders
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/hymetedflogo.jpg)
Mijn azu heeft van binnen ook een paar andere kleuren, zit daar wel de goede bij?
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000801.jpg)
trek de bekleding in het handschoene vakje ff weg en je ziet de juiste kleur
heb je niet een rond alu plaatje op het schutbord met ac... ofzo???
Quote from: björn on January 21, 2010, 20:07:44 PM
trek de bekleding in het handschoene vakje ff weg en je ziet de juiste kleur
heb je niet een rond alu plaatje op het schutbord met ac... ofzo???
Of schroef het dashbordpaneeltje eraf, daaronder vind je zeker de originele -niet verbleekte- kleur.
Ik kan helaas het kleurnummer niet vinden in de lijst die ik heb. Posteenden zijn AC311 met AC611(blauwe accenten) dàt weet ik uit mijn hoofd, maar EDF/GDF.....geen idee.
Ik kan me een EDF/GDFAZU op de sloop herrineren met een tachograaf erin. Heb "spijt" dat ik die er niet uit heb gehaald. Was erg apart !
Zal zoeken naar plaatjes van EDF/GDF AZU's maar ik heb er zeer weinig als ik me de laatste 25 jaar goed herinner........ :-(
Er zit geen kleurnummerplaatje meer op geloof ik, maar ik denk inderdaad dat originele kleur nog wel is terug te vinden ergens.
Ik zit met een dilema: Er zitten geen motor en bak meer in. Zal ik er weer een 18pk blok erin zetten of ombouwen naar modern blok en techniek?
licht aan hoe veel en hoe ver je wilt rijden
voor dagelijks gebruik zeg ik modern
Quote from: Francois on January 22, 2010, 01:44:14 AM
Er zit geen kleurnummerplaatje meer op geloof ik, maar ik denk inderdaad dat originele kleur nog wel is terug te vinden ergens.
Ik zit met een dilema: Er zitten geen motor en bak meer in. Zal ik er weer een 18pk blok erin zetten of ombouwen naar modern blok en techniek?
Beetje gemiste kans als je in een besteleend van dik 40 jaar oud moderne techniek gaat inbouwen (hangende pedalen ???)
Heb zelf een 250 van 1977 met een Dyane6 motor en schijfremmen. Maar dat heb ik er 20 jaar geleden in gezet. Anno 2010 zou ik dat niet meer doen.
Binnenkort gaat er weer 435CC in, want ik heb inmiddels geen "viertje" meer.
Gewoon een 18 of 21 pktje er in schroeven (als het tenminste een tweede of derde auto is).Wel zo makkelijk en rijd en klinkt erg fijn. Rij nu sinds een paar maanden weer zeer regelmatig met 18 pk en gaat erg goed zo lang ik niet wil inhalen of de afsluitdijk over moet. ;D
Een 18pk'tje is natuurlijk wel het leukst, maar ik wil er wel dagelijks mee rijden en ook regelmatig langere afstanden (over de snelweg). Ik kan de complete 6-techniek van een latere azu overnemen dus misschien doe ik dat..
Kijk even bij de 66-VT-34 voor de constructie van de imperiaal.
Bedankt, Bosuit.
Francois, ik ben nog even verder gaan zoeken.
Het is een erg leuk project, zeker in Nederland.
Er blijkt in Frankrijk een club te zijn:
Retro automobile club des electriciens et Gaziers de France.
http://www.picsearch.com/info.cgi?q=Citroën%202cv%20edf&id=swVhMSbjpz8e-M2X_O_WQzQrK7EUGQeBEdrKvB-BUMA
Ik weet niet hoe jouw Frans is maar wellicht dat hier veel info te krijgen is.
succes!
Dat is leuk ! Is er ook een club voor ex-postauto's ???
P.S. de link werkt niet :( Deze misschien beter; http://pagesperso-orange.fr/rac.egf/ (http://pagesperso-orange.fr/rac.egf/) Maar volgens mij is het een klassieke autoclub van electriciëns en gasfitters en gaat het niet om EDF/GDF klassiekers, aan de foto's te oordelen.....
Ja daar kwam ik ook achter. Ik vond wel het volgende forum http://les-camions-citroen.easyforum.fr/forum.htm wellicht kunnen ze mij daar helpen aan foto's of het logo, etc.
Morgen ga ik de azu ophalen uit de loods! Dan zal ik meteen wat beter foto's maken en hier plaatsen.
Quote from: Francois on January 23, 2010, 14:51:25 PM
Een 18pk'tje is natuurlijk wel het leukst, maar ik wil er wel dagelijks mee rijden en ook regelmatig langere afstanden (over de snelweg). Ik kan de complete 6-techniek van een latere azu overnemen dus misschien doe ik dat..
AZU heeft nooit 6-techniek gehad hoor ;-)
@ mctommi: eh ja foutje ;D
Vandaag heb ik de azu opgehaald uit de loods. Op weg er naartoe klapte op de snelweg de voorruit van mijn visa :( dus de rest van de reis moesten we vervolgen zonder voorruit, koud! Gelukkig is alles goed gegaan verder en staat de azu nu in zijn nieuwe onderkomen. Hier wat foto's:
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000972.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000973.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000983.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000985.jpg)
PS. dat ben ik trouwens niet op die foto's :)
Ziet er goed uit op de foto's.
Veel succes ermee.
Mooie gele club op de eerste foto?
Mooie oprijwagen heeft Jan Kramer tegenwoordig !
Rond 15 jaar terug huurden we zijn karretje altijd, de "eendulance" :-)
Vandaag begonnen aan de AZU, kit etc. verwijderen en kijken wat er allemaal moet gebeuren. Ook het kleurnummer gevonden, bleek inderdaad AC 615 te zijn. Ik heb een foto bewerkt om te kijken hoe het er dan uitziet:
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000997.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/VanEDF2naarAC615.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000993.jpg)
Veel te koud om in een onverwarmde garage/buiten te werken, misschien verstandig om een kacheltje neer te zetten :)
Gaaf die "makeover".
welke ik zie hem niet :-\
Effe een beetje knippen en plakken: http://s262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/
en dan die meest rechtse denk ik.
Quote from: björn on January 30, 2010, 22:36:13 PM
welke ik zie hem niet :-\
Die digitale makeover bedoel ik. Photoshop of zo.
Quote from: bosuit on January 31, 2010, 12:18:31 PM
Quote from: björn on January 30, 2010, 22:36:13 PM
welke ik zie hem niet :-\
Die digitale makeover bedoel ik. Photoshop of zo.
Ja, maar Bjorn en ik zagen alleen een rood kruisje. En op bucket zie je alleen het kleine plaatje, de grote doet het niet.
ik denk dat mijn software het niet begrijpt ;D
ik kan hem op fotbucket ook alleen in het klein zien en niet groot
Vind het een leuke auto!
veel plezier en sucses ermee.
Leuk, succes!
Weet iemand wat voor knipperlichtschakelaar er in mijn azu (1969) hoort? Er steken rechts van het dashboard 2 kabeltjes uit, maar die zijn denk ik voor de ruitenwissers? En waarvoor is het zwarte knopje rechts naast de teller?
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1000800.jpg)
Hoi Francois,
Jouw wagen hoort een clignoteurschakelaar aan de stuurkolom te hebben, je kunt op je foto nog zien waar die aangeklikt hoort te zitten.
tegenover je verlichtingsschakelaar.
In 69 was die grijs.
Het zwarte knopje links naast je teller is voor parkeerlicht.
hoop dat je het snapt.
groet,
Jorn
Hoi, bedankt voor de info. Nu vraag ik me nog af waar het rechter zwarte knopje voor is.
Vandaag hard gewerkt met mijn broer. De koets is eraf. Nu kan ik het chassis onder handen nemen. Van het chassis is de bovenplaat bij de voetenbak slecht omdat daar een bodemplaat overheen was gezet. Verder is het chassis op een paar plekjes na nog erg hard. Ik wil nu de draag armen los halen. Welke maat zijn de bouten waar ze mee vast zitten? Sleutel 17 leek te ruim, maar 16 is weer te krap. Een paar bouten zijn al los gekomen maar de rest wil niet.
De huidige stand van zaken:
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010059.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010071.jpg)
Goed werk Francois!
Je chassis ziet er inderdaad goed uit. Zeker de moeite waard om weer te gebruiken.
Dop 17 is de mat van je draagarmbouten, als je dop te ruim is kan het zijn dat je een andere dop moet proberen( soms wil een ander merk nog net pakken)
Met een luchtratel willen ze vaak wel gaan, moet je alleen wel hebben natuurlijk.
Ik heb er ook wel eens een moer op gelast, hielp ook
Knopje rechts op je dashboard is voor je ruitenwissers!
groet,
Jorn
Het is wel aan te raden de bouten van de assen te laten schrikken door er een flinke mep met een hamer op te geven. Ze zitten immers al hééél lang vast.
Vooral geen ring- of steeksleutel gebruiken, want dan is het zeskantje zó rond en dan wordt het lastig.
Als het echt erg vast zit is heet stoken aan te raden.
ze zijn los! ik heb er een paar flinke klappen op gegeven en een nacht kruip olie in laten werken. Vannochtend met z'n 2en goed los gekregen mbv een kruissleutel. Nu wil ik de veerpotten nog eraf hebben, is daar nog een speciale sleutel voor?
Gisteren hebben we het chassis gelast. Nu nog in de menie zetten, aflakken en tectyleren en dan kan ik langzamerhand beginnen met opbouwen van het chassis. Horen de stoeltjes nog een vergrendeling te hebben of zitten ze alleen met die haakjes in de bodem. Achter de inhaakgaten in de bodemplaat zitten namelijk 2 schroefgaten, ik vermoed voor een vergrendeling(?).
ja daar horen 2 uprofieltjes te zitten waar de buis van het stoel frame in valt en dan geborgt word met een pin boven op
mischien dat er iemand een foto heeft
bij de eeec zijn ze tekoop
Veerpotten zitten vast met steeksleutel 46. Liefst een zo plat mogelijke. Ik heb mijne laten affrezen aan 2 kanten. Ook hier weer veel kruipolie en geduld. Werkt het niet even een tikje met een scherpe beitel en ze zijn eraf. je habt dan wel nieuwe moeren nodig maar die zijn niet zo duur ;D
hier uit eigen stal een foto van de klemetjes
(http://i52.photobucket.com/albums/g35/bjorn2cv/Afb0006.jpg)
Bedankt! Dat is wel heel eenvoudig :)
Het schiet al aardig op. Het chassis is klaar en zit weer in elkaar. Ik moet nog wel nieuwe remleidingen maken en monteren. Nu kan het laswerk aan de koets beginnen. Inmiddels heb ik nieuw plaatwerk voor de bodem, voetenbak en achterbalk. Zo is het chassis nu:
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010165.jpg)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010166.jpg)
Ik heb eindelijk een (goede) foto gevonden van een andere EDF AZU! Zo zou mijne dus ook moeten worden:
(http://images.forum-auto.com/mesimages/258846/IMG_1158.jpg)
Mooi plaatje. Super dat ie weer helemaal origineel wordt!
In de laatste Citro expert staat een artikel over het eendenmuseum van de heer Groen. Volgens dit artikel heeft hij een EDF eend in zijn collectie. Misschien een bezoekje waard.
mischien leuk om een keer met een boel bestelers te doen?????? ;)
Quote from: björn on April 15, 2010, 12:50:48 PM
mischien leuk om een keer met een boel bestelers te doen?????? ;)
Dan graag na de besteleendmeeting, want voordien is de onze zeker nog niet klaar. :P
Top idee! Ik neem contact op met Edwin Groen.
Quote from: bosuit on April 15, 2010, 15:12:28 PM
Top idee! Ik neem contact op met Edwin Groen.
Die van Edwin is een AK (350) eind zestiger jaren, twee kleuren blauw met een wit dak, dus toch weer heel anders.
Ben een paar weken geleden bij Edwin geweest samen met de ds-club.
Heb hem gezegd dat hij bij een volgend bezoek mij moet controleren op schroevendraaiers. Zoveel mooie spulletjes heeft hij. :P :D
ok bosuit
hout ons maar op de hoogte en dan kunnen we en datum prikken
Ha, dat lijkt mij ook wel leuk! Inderdaad wel graag na de zomervakantie, want daarvoor is mijne nog niet af. :)
Ben weer druk bezig met de azu. De koets is nu aan de beurt, het schiet al aardig op..
Weet iemand of die stootrubbers in de wielkasten achter verplicht/nodig zijn?? Anders laat ik ze weg, want ze zijn toch los geroest.
Verder ben ik nog op zoek naar een linker (en evt. rechter) zijpaneel voor achter met smalle ribbel. Wie kan mij daar aan helpen?
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010327.jpg)
François, Walter Rijkers wwarijkers@home.nl (http://wwarijkers@home.nl) uit Uden heeft goede reparatiedelen voor de aanslagsteunen.
Ik zou die nooit weglaten, want wat gebeurt er dan, als je een keer een zwaardere lading erin hebt en een kuil of hobbel tegenkomt? Ik vermoed chassischade.
Mogelijk is het zelfs een APK-afkeurpunt.
Hieronder een foto met de nieuwe steun van Walter op onze AK400.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JPHQNC6M.jpg)
Quote from: Francois on May 14, 2010, 22:06:04 PM
Ben weer druk bezig met de azu. De koets is nu aan de beurt, het schiet al aardig op..
Weet iemand of die stootrubbers in de wielkasten achter verplicht/nodig zijn?? Anders laat ik ze weg, want ze zijn toch los geroest.
Verder ben ik nog op zoek naar een linker (en evt. rechter) zijpaneel voor achter met smalle ribbel. Wie kan mij daar aan helpen?
Ik zou die stootrubbers ook niet weglaten , en idd de RDW zal dat waarschijnlijk ook niet toestaan!!
Voor de zijpanelen : Ik stuur je een PM want dat mag ik waarschijnlijk niet op het forum zetten!
hier een NOS rechter
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/78076966.htm?ca=17_s
Ik ben inmiddels bijna in de opbouw-fase. Er zijn nog een aantal dingen onduidelijk voor mij:
-Waar hoort de uitlaat te zitten? Nu heb ik een uitlaat van een normale eend, dus aan de bestuurderskant, maar hij komt dan uit onder het reservewiel, is dat normaal? En het achterste bevestigingsrubber hangt dan in het luchtledige...
-Wat voor ruitensproeier(pompje) hoort erin? Op het dashboard is volgens mij geen plek voor zo'n handpompje. Of is het een voetpompje zoals bij een acadiane?
-En heeft er iemand ervaring met dot5 remvloeistof. Ik heb een trommelbak en vernieuw het complete remsysteem. Dan zou er dus dot5 in kunnen, ik heb gehoord dat dat beter zou zijn dan dot4, zeker als de wagen 's winters een tijd stil staat?
-Heeft iemand misschien een 6v electrisch schema voor me (azu van 1968)? Ik bouw om maar 12v maar weet niet helemaal hoe ik alles moet aansluiten. Bijv. de spanningsregelaar; de 6v heeft 4 kabels eraan ,(DYN, EXC, BAT en nog een) en de 12v maar 3 (EX, - en +) !?
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010364.jpg)
12 volt
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010362.jpg)
6volt
Als je "moderne" techniek erin hebt gehangen, doe jezelf (en toekomstige eigenaren en/of monteurs)een plezier en vervang de draadboom ook door die van een "moderne" (2cv special)eend. Dan werkt het tenminste allemaal zonder dat je moet gaan lopen knippen en plakken en dan heb je gelijk de goede aansluitingen voor het kleine dashbord!
(en kan je, omdat de aansluitingen er dan toch al zijn zijn op een klein extra paneeltje richtingaanwijzer/grootlicht/alarmlicht en remvloeistofpeil lampjes plaatsen)
De kleine draadboom "naar achteren" kan je gewoon laten zitten.
Naar mijn mening is de 6v gelijkstroom draadboom zonder zekeringen niet geschikt om fatsoenlijk om te bouwen naar 12v wisselstroom.
Ruitensproeierpomp "hoort" op een klein blikje te zitten dat je naast het dashbord hangt.
De uitlaat van een oud type eend eindigt onder de versnellingsbak, dus nu zal je een nieuw steuntje moeten maken voor het achterste ophangrubber, en ja hij stopt onder het reservewiel.
Let op dat je het korte laatste bochtje koopt en niet de langere van een acadiane...
maar het voordeel van de lange bocht is,dat hij iets buiten de koets komt en daar door minder zuregas op je plaat werk komt en hij minder hard rot
Okee bedankt voor de reacties!
Ik heb nog een kabelboom liggen van een AZU B, die zou ik er dan in kunnen zetten, dat is inderdaad makkelijker met aansluiten.
Zijn nieuwe verblijfplaats :)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010428bewerkt.jpg)
die schuur of de tuin ???
ik zou voor de schuur gaan :D
Hij komt in een schuurtje te staan, maar het is alleen om hem af te maken, daarna komt ie bij mij thuis te staan (ik heb geen garage).
Mooi, maar hij lijkt niet meer erg Bleu EDF? :P
Klopt, hij is van binnen nog wel deels bleu edf (ac 615), maar de buitenkant is ooit overgeschilderd in de latere edf kleur, die donkerder is. Het is wel de bedoeling dat ie van buiten ook weer de originele kleur krijgt.
Gisteren voor het eerst gereden met de azu! Er moet nog wel het een en ander gebeuren aan de remmen en koppeling, maar het belangrijkste is dat hij het doet!
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010536.jpg)
das mooi want het zo september ;)
Ik ben nog steeds op zoek naar stoelvergrendelingen voor de azu. Bjorn zei al eens dat ze die bij de EEEC hebben, maar daar ben ik geen lid van. Heeft iemand er nog 2 misschien? Het gaat dus om deze:
(http://i52.photobucket.com/albums/g35/bjorn2cv/Afb0006.jpg)
Ik kan ze evt ook wel namaken, maar heb toch liever de originele!
gewoon nar het magazijn gaan zaterdag.
komt altijd goed als je maar ff lief kijkt en babeld ;D
ze zijn altijd de eerste zaterdag van de maand open.
en anders iemand hier vragen die gaat of op 2cv.nl die wel lid is
Quote from: björn on September 01, 2010, 19:49:49 PM
gewoon nar het magazijn gaan zaterdag.
komt altijd goed als je maar ff lief kijkt en babeld ;D
ze zijn altijd de eerste zaterdag van de maand open.
en anders iemand hier vragen die gaat of op 2cv.nl die wel lid is
Huh, vragen ze daar niet meer om le lidmaatschapskaart dan ? Da's hier nieuw ;-)
Ik heb die dingen zeker, maar ik zou niet weten waar, dat soort kleine onderdelen verdwijnen altijd tussen de meuk en zijn dan niet terug te vinden, heb zat besteleenden gesloopt de afgelopen 26 jaar :-(
Vandaag ben ik naar de RDW geweest om de AZU in te voeren. Alles was in orde, nu wachten op de papieren en hopen dat ik op tijd ben voor de besteleendenmeeting!
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010633.jpg)
De deursloten zijn kapot dus dan maar een goedkoop stuur-en-stoel-slot :)
(http://i262.photobucket.com/albums/ii115/francoisduquesnoy/Citroen/azu/P1010635.jpg)
Als je nou een heel klein schroevendraaiertje meeneemt en wat wd40 dan maak ik je deurslot op de meeting (als je het red tenminste)
Ah...goed zo! Ik ben benieuwd, zou leuk zijn als je het red.
In principe heb je met 1 week de papieren dus dat moet goedkomen denk ik!
Heb je nog meer foto's ??
Quote from: engbokho on September 15, 2010, 22:22:28 PM
Als je nou een heel klein schroevendraaiertje meeneemt en wat wd40 dan maak ik je deurslot op de meeting (als je het red tenminste)
Bedankt voor t aanbod, maar heb ze al weten te repareren!
BE-68-28!
ze hebben alleen het type verkeerd ingevuld...
Quote from: CitroenAZU on September 20, 2010, 21:48:43 PM
BE-68-28!
ze hebben alleen het type verkeerd ingevuld...
Volgens mij weten ze er bij de RDW geen raad mee . Mijn AZU B staat als AK geregistreerd. De keurmeester kon geen AZU in het computerbestand vinden. ???
Die van jou is een 250, en die staat er wel in ;-)
Maar jammer dat ze zomaar wat doen daar...
Hee! Wat leuk, ik wist t zelf nog niet eens. Waar heb je dat gevonden? De papieren moeten nog binnenkomen! Wel mooi kenteken, het bouwjaar staat erin :)
www.rdw.nl daar kun je een beetje zoeken...
Ok, kan je daar de nieuwe kentekens zien?
Klopt t trouwens dat ik de enige azu uit '68 heb in nederland (voor zover bekend)?
Ja, dat klopt!
nog een vraagje:
voor de apk mag ik geen gedeelde plaat hebben achter, is het goed als ik de plaat links of rechts van de kentekenplaatverlichting zet? Of moet ik dan aan beide kanten verlichting hebben?
Mag beiden.
Je kunt ook na de APK een plaat laten maken met een spatie zodat de originele kentekenplaatverlichting er weer op kan.
Ja ik ben sowieso van plan er na de apk een plaat met spatie op te zetten. Maar kan ik de verlichting in het midden laten zitten als ik de plaat er naast zet voor de apk? of moet de plaat in het midden?
ik heb zelfs en in 2e geknipte plaat waar mijn keur meester niet moielijk over doet.
het orgineel zecht hij zelf ook.
zelf ook eend rijder ;D
Ik wilde ook graag een "gescheiden" kentekenplaat met de verlichting in het midden hebben. Informatie bij de RDW leerde dat het niet is toegestaan een - originele - plaat in twee stukken te knippen. Voorts is het niet mogelijk om bij de erkende kentekenplatenleverancier een - gewaarmerkte - plaat met een spatie te laten maken. Uiteraard is het mogelijk om een plaat met een spatie te laten maken, maar dan zit er geen keurmerk op. Wanneer je in een steekproef valt, en je hebt pech met de RDW-keurmeester, dan wordt-ie daarop afgekeurd.
Vaak maakt de eigen keurmeester - al of niet een eendenliefhebber - er geen problemen over, maar bij een steekproef loopt hij een risico.
Mocht je toch een illegale plaat monteren, zorg dan dat je een van een waarmerk voorziene plaat bij je hebt. Mocht je in een steekproef vallen, dan kun je hem voordat de RDW-pipo arriveert, snel omwisselen.
Tot zover dit "betweterige" berichtje.
Waarom maak je het niet "origineel" nederlands met twee van die lampjes links en rechts, ziet er ook erg fraai uit...
Quote from: CitroenAZU on September 20, 2010, 22:16:30 PM
Die van jou is een 250, en die staat er wel in ;-)
Maar jammer dat ze zomaar wat doen daar...
Ik weet niet waar jij dat ziet, maar de 7-VGZ-39 staat als AK geregistreerd.
Ze konden geen 250 vinden in hun bestand!
Quote from: engbokho on September 21, 2010, 15:43:05 PM
Waarom maak je het niet "origineel" nederlands met twee van die lampjes links en rechts, ziet er ook erg fraai uit...
Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan. Staat prima!
ik bedoel ook orgineel frans.
als jij een lose hele plaat achter in lecht vind ik het best.
ooh en ik heb ook gewoon 250 op het keteken staan.
het is ook zoon lekker zooitje bij onze overheid :P
Inderdaad lekker geknoei daar bij de RDW, verkeerde type invullen, ongelofelijk.
Ze hebben de auto toch ook gewogen? Een AZU weegt 535 volgens mijn documentatie en een AK 640, en is langer, andere motor en chassis, koets, enzovoort.
Zijn die 95 kilo dan bij de RDW verdwenen? :D
Maar als ze uit 1968 is dan krijg je toch een historisch kenteken met BE vooraan?
Sinds vandaag heeft de azu apk!!!!! Dat betekent dat ik er bij ben op de meeting. Ik kom denk ik zaterdag.
Gisteren ook al poging gedaan om naar de apk te gaan, maar toen waren de remmen vastgelopen :s
Dit bleek gelukkig makkelijk op te lossen door de pin van het rempedaal wat korter te zetten.
Quote from: bosuit on April 15, 2010, 15:12:28 PM
Top idee! Ik neem contact op met Edwin Groen.
Hoe staat het met de plannen om het 'museum' van Edwin Groen te bezoeken?