News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
244 Guests, 0 Users

AK350 gevraagd

Started by kogel, June 20, 2012, 19:21:36 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Helaas Siemen, hij is al verkocht :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

tja, geweldig! driebalkengrilletje, chevronnetjes op de kap, wieldoppen! Helemaal mijn ding! :)

Hier zijn er niet zo veel van!

Is het achterkantje acceptabel? Heb je daar ook nog een foto van??

azurblade

Gave fondst zo in FR!
Was dit nu die ak waar die houten krik gebruikt werd?
Zo op de foto's lijkt die krik helemaal niet nodig en is hij aardig gaaf. Naar de rdw, nederlandse platen erop en rijden :)


mctommi

Inderdaad; dit is de AK van de houten krik, die nu al legendarisch is geloof ik, hahaha........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: MarcoAZU on July 17, 2012, 22:00:09 PM
Is het achterkantje acceptabel? Heb je daar ook nog een foto van??

Het achterkantje is ooit gerepareerd, Pietje Wieldop, uiteraard is er een foto van.......u vraagt en wij plaatsen (of halen een vuiltje uit F).

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on July 18, 2012, 11:04:31 AM
Inderdaad; dit is de AK van de houten krik, die nu al legendarisch is geloof ik, hahaha........
Het verbaasd me ieder keer weer hoe de Fransen zo'n auto op LBC presenteren.
Soms liggen ze vol met rotzooi en staan ze tussen het onkruid , of ze nemen niet de moeite om ze uit een oude stal te halen.
Even afstoffen of wassen is er helemaal niet bij.
Waarschijnlijk is er voldoende vraag en is het niet nodig om zo'n auto een beetje presentabel te maken.
Die Hollanders betalen toch grif de vraagprijs !
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Ik heb opeens een geweldig idee Tom! Ik breng een paar wieldoppen mee naar het besteleendenweekend. We gaan wieldoppen slingeren zondagochtend! En ik weet het nu al, jij gaat winnen  ;D

Prachtig sfeer plaatje van de achterkant van deze AK! Geweldig wagentje zo vanaf de foto's te zien!

Dirk D

Wieldoppen ipv toiletpotten!? Je moet er maar op komen. Een soort azu-frisbee
Ik heb wel velgen liggen, die komen niet zo ver.

Maar deze 350 kan zo naar het bestel eenden weekend!

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Na de kleppendekselrace, het AZU slingeren, het Matra knuppelen  :P en de van Gent en doos wedstrijd gaan we wieldoppen slingeren!

De toiletpotten van boer Leo laten we staan! Diegenen die ze kennen snappen wat ik bedoel!  ::)

kogel

Nou daar is 'kogel'  zelf dan. Vanavond lekker in de zomerse regenbui in Amsterdam Met Tom en Johan de AK afgeladen en binnen gestald. Ik ben helemaal geen kenner maar was er door twee omringd en die waren tevreden. Hier en daar een gepopnageld plaatje (achterzijde) en bij de linkervoorkant (waar de bout van het spatbord zit). Ik ben er blij mee. Eerst even invoeren en dan maar eens een plan de campagne maken met mijn dealer ;-).
Even thuis de Traction bekleden en dan mag de Traction een tijdje in de legertent in de tuin wonen en dan kan ik het chassis van de AK eens gaan conserveren.
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

mctommi

Quote from: MarcoAZU on July 18, 2012, 22:01:32 PM
Na de kleppendekselrace, het AZU slingeren, het Matra knuppelen  :P en de van Gent en doos wedstrijd gaan we wieldoppen slingeren!

Ooit bij 2CV Club Huppel in den Belzjiek hebben we al "enjoliveurke gegooid" Marco, het is dus al een héél oude tak van sport onder 2CV-rijders ;)

P.S. Ben ik even blij dat de Matra weer veilig gestald staat in mijn Franse optrekje, zuchtttt....... :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: kogel on July 18, 2012, 22:51:27 PM
Nou daar is 'kogel'  zelf dan. Vanavond lekker in de zomerse regenbui in Amsterdam Met Tom en Johan de AK afgeladen en binnen gestald. Ik ben helemaal geen kenner maar was er door twee omringd en die waren tevreden. Hier en daar een gepopnageld plaatje (achterzijde) en bij de linkervoorkant (waar de bout van het spatbord zit). Ik ben er blij mee. Eerst even invoeren en dan maar eens een plan de campagne maken met mijn dealer ;-).
Even thuis de Traction bekleden en dan mag de Traction een tijdje in de legertent in de tuin wonen en dan kan ik het chassis van de AK eens gaan conserveren.

Toch niet slecht; op 20 Juni de oproep hier geplaatst en op 19 Juli is de gewenste AK 350 afgeleverd door een goed geöliede samenwerking tussen Johan Ruimzicht en McTommi.......................dat vraagt om een vervolg, of wellicht meerdere ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

U vraagt wij draaien......

Is dit misschien jullie nieuwe ophaalproject?? http://www.leboncoin.fr/utilitaires/345952740.htm?ca=17_s

mctommi

Quote from: azurblade on July 19, 2012, 17:26:24 PM
U vraagt wij draaien......

Is dit misschien jullie nieuwe ophaalproject?? http://www.leboncoin.fr/utilitaires/345952740.htm?ca=17_s


Nee, maar wel akelig op de route; ik rijd altijd over Angouleme op de heenweg. Met volle trailer is dat een prettigere route, weinig hellingen te beklimmen.
Maar ja, deze AK heeft bijna 20 jaar buiten gestaan, ik denk niet dat je daar heel vrolijk van wordt. Maar is dan ook zeer goedkoop....
Hij is vrijwel gelijk aan de AK die ik zojuist opgehaald heb, zelfde bouwjaar en kleur !!!
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Ik zeg doen...uh ophalen dus ;)

Na 20 jaar buiten staan ziet hij er overigens optisch nog best goed uit op de achterdeurtjes na.
Geweldig kleurtje en al 12 volt uitgevoerd :)

Tags: