News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
242 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

Valérie

Ach ... likje lak erover en je ziet al niet meer wat daar allemaal onder zit ... Ben benieuwd naar de eerstvolgende reactie van AZURE himself ... (althans ... neem aan dat dàt klopt ? Er timmeren inmiddels ook al vele dames aan de lange "Eenden-weg"...)  :D
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Sorry, maar ik vind het hier af en toe weleens (te) ver gaan ! AZURE is bezig zijn besteleend op te knappen op zijn manier en dat is zijn goed recht. Stel je toch eens voor dat we het allemaal eender zouden doen...... Moet er niet aan denken dat er onder alle besteleenden wieldoppen komen te zitten :(
Na 30 jaar 2CV bezigheden vind ik gerestaureerde auto's helemaal niks aan, maar dat is mijn mening. En zo hebben we er allemaal één. Beetje flauw om iemand dan met woorden aan te vallen, hetgeen hier -mijns inziens- wel een paar keer gebeurd is. Volgens mij hoort zoiets niet thuis op een forum.
Toen Gerard zijn AK400 verlaagde (voorruit van 15 cm of zo) en er een ribbelkap opzette en Opel Ascona achterlichten, vonden de meesten het prachtig. Hij werd in ieder geval niet neergesabeld !!!.
Van mij hoeft een eend niet gegalvaniseerd te worden, ik rijd er toch zelden mee. Maar als iemand dat wel wil doen......prima toch ? Ik vind dat AZURE (ik ken zijn naam, maar laten we het hier maar bij zijn pseudoniem houden) netjes en toegewijd bezig is en ben benieuwd de AZU te zien in het eggie. Achterlichten niet mooi ? Nou en, die kunnen er toch weer af ooit ? Als het nodig zou zijn......
Ben benieuwd naar de oplossing voor het oude pedalenstel in combinatie met VISA-motor en 2CV6 bak ! Vooral naar de koppelingskabel :-(
Moet dan denken aan een AK van 1968, oude motor/moderne bak, oude pedalen...........

Laten we het een beetje gezellig houden hier op het forum !


(En hiermede besluit ik mijn 2000e post, groeten Tom.)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

MarcoAZU


Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Tom, ik zal ook eerlijk bekennen dat ik achteraf gedacht heb dat ik in deze te impulsief gereageerd heb! Heb zelfs overwogen om mijn reactie te verwijderen!

Aan de andere kant, een ieder heeft zijn mening en die kan wel eens lijnrecht tegenover de jouwe staan!

Het is niet zo handig van mij geweest, het was niet mijn bedoeling om iemand neer te sabelen.

Bij deze bied ik mijn excuses aan.

En ach, zolang wieldoppen onder de besteleend zitten, ziet niemand er wat van 8)

mctommi

Quote from: MarcoAZU on May 24, 2013, 14:35:01 PM

En ach, zolang wieldoppen onder de besteleend zitten, ziet niemand er wat van 8)

Schroef ze maar lekker onder je chassis, gozer :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZURE

#110
Mctommi, bedankt voor de wijze woorden, ik heb afgelopen week serieus nagedacht om dit topic te laten verwijderen omdat ik me niet telkens wil verdedigen, ik zit hier gewoon niet op te wachten.

Mijn insteek met dit forum is altijd geweest een poging wagen om gezellig een besteleend opknap verhaal te schrijven voorzien van leuke foto's en om zo met mede besteleend liefhebbers een hobby te delen, ik begrijp natuurlijk dat ik iets afwijk van het gebruikelijke maar ik wil niemand hiermee beledigen.

@Marcoazu, ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik wat te impulsief reageer, dus natuurlijk excuses aanvaard en als ik je in de toekomst in het eggie mag tegenkomen lachen we hier hopelijk nog hartelijk om.

Een vriendelijke besteleend groet aan een ieder, Azure
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

engbokho

En nu willen we natuurlijk weer meer nieuwe plaatjes zien  :)
En Tom en ik willen weten hoe je de koppelingskabel hebt gemaakt.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

RCUPPER

Beste stuurlui staan aan wal AZURE, daarom in vervolg 2keer denken voordat je zo'n topic begint.. Hopelijk mogen we elkaar eens onderweg tegenkomen! ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Helaas staan er hier veel te weinig van dit soort verhalen :( Restauratieverslagen zijn altijd weer leuk :) Zo smul ik ook van de restauratie van Timo......die restaureert een wrak, mooier kan ik het niet noemen, maar het wordt weer een AZU en HOE !!! Toveren met blik. Zeer leerzaam voor allen denk ik.
De AZU van AZURE was in behoorlijke staat, dat viel nog mee.
Zoals gezegd; ieder zijn meug. Als er nou nog 3 AZU's van die leeftijd over waren (zoals bij de AU) dan was het anders, maar er zijn al zat AZU's 12PK in originele staat en rijdend dans son jus, dus waarom geen gegalvaniseerde AZU ? Ik heb elders ook foto's gezien van een dergelijke AZU.
Ieder zijn meug !!! En respect voor elkaars voorkeur en mening graag :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Helemaal eens Tom. Volg dit project met bewondering.
De foto's geven een mooi beeld van de voorruitgang en dat gaat vrij snel allemaal.

Ik ben erg benieuwd hoe je de conversie van een moderne bak met oud remsysteem hebt uitgevoerd.
De uitlaat waarschijnlijk over de rechterkant en een trommelbak?
Als je in de werkplaats bent en de camera bij de hand hebt graag wat fototjes.

Succes nog even met de laatste loodjes

björn

mensen ik gaf mijn mening en dit was niet om iemand boos te maken.
maar ik vind dit een leuk azutje en volg alles graag.
mijn smaak nam even de overhand.
ieder moet doen met zijn auto wat hij wil ik doe dat ook.
sorry als ik iemand beledigd heb.

AZURE


Ben vanavond naar de werkplaats geweest en ik heb weer enkele foto's gemaakt:

Eerst even twee van de buitenkant:





Dan nog een paar van de binnenkant:

Het dashboard voorzien van een brandstof meter en de lichtschakelaar vervangen voor een simpel exemplaar



Op de cabine vloer komt nog een tapijtje met jutte rug:



Met de laadruimte vloer weet ik nog niet wat te doen:



Nu even wat uitleg over de koppeling, ik heb de koppeling zo gemaakt dat de kabel over de moderne versnellingsbak loopt en daarna gewoon aan de onderzijde van de versnellingsbak de koppeling bedient, ik hoop dat de foto dit verduidelijkt:



Verder heb ik van de eerste uitlaatpot de aansluitingen los geslepen en andersom in elkaar gelast zodat de uitlaat nu aan de andere zijde door de motorruimte naar buiten gaat, dit moest gebeuren omdat anders het koppeling en rem systeem in de weg zat.



Verder heb ik de kabelboom nieuw gemaakt en de kabels in een kabelgootje gemonteerd, nu kan ik gemakkelijk nog electradraad erbij trekken of veranderen.



Als laatste voor vandaag heb ik de draden van de resevewiel steun weer gangbaar gemaakt (door te verwarmen en dan met een staalborstel de zink eraf te borstelen), ik heb aan de wagen tientallen keren draden moeten optappen want het zink zit werkelijk overal.



Groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

mctommi

Goed opgelost die koppelingskabel en de uitlaat !
Nog even doorgaan en je kan ermee naar de RDW :)
Hoop dat je weinig "kinderziektes" tegen komt......en dan rijden en genieten maar !!!
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Waar ik me positief over verbaas :o is het enorme tempo.
Dit is niet het eerste sleutel project denk ik.

Geert

Doet me denken aan een Dinkytoy waar de verf vanaf is  ;D
Maar erg aparte uitstraling en geen roest !
't is een kwestie van geduld........

Tags: