News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
239 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

azurblade

wilde je nog vragen blijft hij in deze gave metaallook maar zink is tenslotte ook metaal.
Ik met benieuwd hoe hij daar uit komt kwa vervormingen in de plaatdelen. Beetje vervormen is opzich niet erg want daarna heb je nooit meer last van roest!

AZURE

Hij is weer terug, alles glimt en blinkt nog, dit zal nog wat doffer worden, hierbij de langverwachte foto's.

Alles ziet er perfect uit, met de complimenten voor de vaklui van de verzinkerij uit Alblasserdam.


















Groeten Re



And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Geert

't is een kwestie van geduld........

marcopr

Tranen in mijn ogen :'(, wat mooi ;D!
Heerlijk zo een topic ::).

Bertje Beige

Het ziet er prachtig uit en nooit meer roesten is ook wel lekker, maar hoeveel word je Eend nu zwaarder? :-\

azurblade

Zo wat ziet dit er gaaf uit!!!
De mannen van de zinkerij vonden dit vast en zeker ook een leuk project :)
Zo op de foto's lijkt het nog zonder vervormingen te zijn gelukt.

Ik zeg echt niks meer aan doen en opbouwen.

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Ik hou m'n mond, heb hier erg veel moeite mee!

engbokho

Ach als je zoveel roest voorbij ziet komen iedere week zijn dit wel fijne plaatjes... :D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

AZURE

Jongens, wederom bedankt voor de mooie woorden, even terugkomen op enkele vragen allereerst jammer genoeg zijn er wat vervormingen opgetreden in de voordeuren en het dakje, niet overdreven maar je ziet het wel.

Het ribbel plaatwerk is totaal niet vervormd en is zeer netjes gebleven.

Met betrekking tot het extra gewicht ik heb het niet gewogen maar ik schat dat de onderdelen een 10 tot 15% zwaarder zijn geworden maar wel een bijkomend voordeel is dat het plaatwerk aanzienlijk veel robuuster en stijver geworden.

Zo ziet het RDW labeltje eruit met een laagje zink erop:



Nu snel verder, ik ben van de week begonnen met het uit de roest halen van de voor en achter assen:

Vuil:



Schoon:



Daarna 2x in de RX5 en daarna in de RX10 (zilver kleur):



Jammer genoeg waren de voorwiel lagers versleten:





Toen verder aan het chassis, mischien ten overvloedde maar toch nog even inwendig getectyleerd:









Rondom nieuwe remmen:







Ik ga de komende week aan de gang met het motortje (Visa 650cc met een 2cv6 bak), tot volgende week groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

MartinAZU

Ziet er allemaal heel erg netjes/strak uit.
Even een vraagje, je heb bijna alles vervangen?
Ook de achterwiel lagers  ???
Als ik een tip mag geven - grote kans dat die ook op zijn en (veel) lawaai maken wat je zo niet voelt als je ze schoon maakt en weer terug plaatst. Je kan er nu nog mooi bij.
azu, azl3, ami6, panhard PL17

Bertje Beige

Het valt mij mee dat het gewicht na het verzinken maar 10/15% is toegenomen.
Je hebt RX 5 op een ontroest oppervlak aangebracht, komt dat goed?
Dat produkt hoort op een (licht) aangeroest oppervlak aangebracht te woren.
Maar het resultaat ziet er wel goed uit hoor :)

AZURE

#87
Deze week eerst de motor onder handen genomen:



Daarna in het chassis gemonteerd:





Toen de remleidingen gemonteerd en de koets op het chassis laten zakken











Eerst morgen de vering / hoogte aanpassen, groeten Re












And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE


Ben afgelopen bezig geweest om de deurtjes weer in de koets te hangen, omdat de zink in alle profielen is gevloeid ging dat niet gemakkelijk maar de aanhouder wint en de deurtjes hangen weer.

Tevens heb ik de ruiten rondom geplaatst.



Ook de spiegeltjes gemonteerd



Ook het stuurtje geplaatst:



In het benzinetankje heb ik een Vlotter geplaatst omdat ik graag een benzinemeter in het dashboard wil plaatsen (in plaats en op de plaats van de ampere meter)



Ook zijn de stoeltjes bekleed ( nog geen foto van gemaakt)

Ik ga dit weekend opstarten met de electra en mischien volgende week starten? ben benieuwd.
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

björn

super leuk om dit te zien in zink.
maar ik heb 1 opmerking.
wat zijn die achter lichten god vergeten lelijk.
sorry voor mijn uitgesproken mening

Tags: