Type; 250, AZU
bouwjaar; 1976, Datum eerste toelating 20-09-2000
kleur; beige vanneau AC083; thans geheel zwart!
Bijzonderheden; is nu geheel gedemonteerd en wordt binnenkort - grijs - gespoten.
Kenteken is nu BE-66-50
Mooi, weer eendje in de lijst erbij! Leuke auto.
Zijn de zijramen er later ingezet of zijn ze origineel?
Quote from: CitroenAZU on December 23, 2009, 00:37:34 AM
Mooi, weer eendje in de lijst erbij! Leuke auto.
Zijn de zijramen er later ingezet of zijn ze origineel?
Voor zover mij bekend zijn ze origineel. Vraagje: waar kan ik informatie vinden over de verschillende kleuren grijs die oorspronkelijk in 1976 werden gebruikt? Ik wil proberen om het karretje een zo origineel mogelijk aanzien te geven ( zonder een "purist" te willen zijn....)
Bijgaand nog een plaatje van de huidige stand van zaken.
In 1976 werd geen grijs gebruikt voor de besteleend.
Alleen rood, blauw, beige en geel. De meeste zijn beige. (AC083 Beige Vanneau)
Leuk een echt giertje, ehhhh, viertje ;-)
Hey Rob,
dat bespaart mij weer een ritje naar de polder om je karretje te zien.
Zie je wel dat Beatrix gelijk had; mensen communiceren alleen maar via internet, ze gaan nooit meer bij elkaar op visite !!! Die Bea is zo gek nog niet, die staat echt midden tussen het volk (met 25 beveiligers eromheen en een zwikke sluipschutters en "stillen" in de ongeving). ;D ;D ;D ;D
Quote from: Timo on December 28, 2009, 10:26:59 AM
Hey Rob,
dat bespaart mij weer een ritje naar de polder om je karretje te zien.
Goede Timo,
Laat je niet weerhouden! Je weet: de koffie is alijd bruin en een biskwietje kan er -nog - wel af.
Quote from: Burtoni on December 22, 2009, 14:00:53 PM
Type; 250, AZU
bouwjaar; 1976, Datum eerste toelating 20-09-2000
kleur; beige vanneau AC083; thans geheel zwart!
Bijzonderheden; is nu geheel gedemonteerd en wordt binnenkort - grijs - gespoten.
Hierbij een link naar de fotoreportage over de voortgang...
http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Joh, jij bent rap bezig. Zeker geen flikker te doen thuis.
Je weet, als je weer niks te doen hebt....... :D
Zozo, daar is een hoop gebeurd! Mooi werk.
Dat heb je snel gedaan.
Goed plan om hem grijs te maken.
Is het opeens weer een mooie auto!
alhoewel opeens? respect vor je schuur en spuitwerk..
Het project heeft even stil gelegen (vorstverlet), maar nu weer verder met het aan elkaar knopen van van een heleboel touwtjes ( de bedrading dus), waarvan de kleuren voor geen fluit kloppen >:(
Ik heb diverse bedradingschema's bekeken, waarvan er ééntje een beetje op rooit. Gewapend met een zak zekeringen ga ik de strijd maar aan :-\
Onlangs nog een zgn. historisch kenteken aangevraagd: binnen drie(3!) had ik de papieren in huis. Het nieuwe kenteken wordt : BE-66-50 ::)
Zodra ik verse foto's heb zal ik deze weer toevoegen aan de reportage. http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Leuk dat je nu een klassiek kenteken hebt!
Echter, eigenlijk zou dat niet mogen.
Je kunt een klassiek BE kenteken krijgen tot bouwjaar 1973...
Daarna krijg je normaal gesproken een moderne grijze plaat.
Kennelijk waren ze daar niet wakker en heb jij gelukj gehad! Beter toch?
Na zo'n dikke 140 uur knutselen kan ik nu melden dat m'n 250-je weer in -bijna - oude luister is hersteld.
Nu nog bekleding tegen het schutbord en op de twee stoeltjes ( moeilijk aan te komen.....)
Verder nog twee drie-punts gordels zien te vinden en dan...... hup naar de APK en sturen met het apparaat!! De laatste foto's heb ik inmiddels toegevoegd aan de collectie. http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Ik vergeet nog bijna te melden dat ik het originele motortje na een flinke stoeipartij weer aan de gang heb gekregen. Hij loopt nog niet lekker "rond" maar dat komt vanzelf wel, denk ik. Zo niet, dan ga ik hem uit elkaar peuteren en in het ergste geval - wat ik wel jammer zou vinden - vervangen door een ander torretje ( dat wordt dan wel een 602-tje, want daar heb ik er twee van liggen)
Quote from: Burtoni on March 06, 2010, 16:17:58 PM
Na zo'n dikke 140 uur knutselen kan ik nu melden dat m'n 250-je weer in -bijna - oude luister is hersteld.
Nu nog bekleding tegen het schutbord en op de twee stoeltjes ( moeilijk aan te komen.....)
Verder nog twee drie-punts gordels zien te vinden en dan...... hup naar de APK en sturen met het apparaat!!
Wat mooi is ze geworden. Gefeliciteerd.
Vraagje: Waar / hoe heb je de bovenbevestiging van de drie-puntsgordels gemaakt?
Heb gezocht naar een foto daarvan, maar kan die niet vinden.
Oh, en dan?
Wat gaan we straks doen?
Had je een project wat je over jaren kon gaan uitsmeren en nou ben je al klaar!
Ga je je vrouwtje zeker weer pesten.
Vraagje: Waar / hoe heb je de bovenbevestiging van de drie-puntsgordels gemaakt?
Heb gezocht naar een foto daarvan, maar kan die niet vinden.
[/quote]
Op de linker- en rechterwielkast ( achter de beide stoeltjes ) bevinden zich piramide-vormige verhogingen, waarop de gordel middels een stevige bout wordt bevestigd. Ik neem aan dat dit in oudere modellen (voor 1976) niet het geval is(?) en die dus heupgordels hebben.
of hellemaal geen gordels zo als mijn 2 azu'tjes '74 '76
was niet verplicht bij bedrijfs auto's tot'78 geloof ik
@ Burtoni: Ik ben bekend met die piramides. Maar onze '77-er heeft die niet. Ik dacht dat jouw 250 die ook niet heeft. Maar zie ze nu wel zitten op http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UNQH6YKM.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UNQH6YKM.jpg). Sorry, niet goed gekeken...
Die piramides zouden bij ons enorm in de weg zitten voor de camper-inbouw bij onze 400. Zelf dacht ik aan een bevestiging achterop de B-stijl.
Oké bedenk zelf wel wat. Want heupgordels hebben nauwelijks zin.
@ björn: Gordel was / is inderdaad niet verplicht voor een '77-er.
Voor mijzelf is het ook niet persé nodig.
Maar mijn 20+ kinderen, die er ook in gaan rijden, vinden zonder gordels niet prettig / te 'los'.
en nu te koop op http://markt.2cv.nl/
hier de tekst
Advertentie 14683 geplaatst op 23 November, 16:13
Geplaatst door: R.Schulze uit Anna Paulowna
Aangeboden mijn totaal gerestaureerde "250" uit 1976.
Voor fotoreportage zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Veel vernieuwd o.a.cylinders/zuigers ( 435 cc),
remsysteem,uitlaat,bobine,electr.ontsteking, interieurbekleding,banden,etc.etc.
Originele (vierkante) koplampen ook aanwezig.
Voor deze perfecte automobiel is de vraagprijs Eur.7.950,=
Hallo beste mede besteleendeigenaren (mooi woord voor scrabble), vanaf deze week ben ik de nieuwe eigenaar van deze bizonder mooie en naar mijn idee zeer goed gereviseerde besteleend. De eend heeft echter wel weer een kleine wereldreis gemaakt, want hij staat tegenwoordig in Nijmegen gestald. Ook heeft deze auto een eigen naam gekregen, we hebben hem ome Toon gedoopt.
Welkom ome Toon en veel plezier met je bolide!
Ome Toon is zijn AZUtje alweer moe .
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v4nhcwcixpx1
hahaha handel is handel. zo zie je maar weer.
(maar haal dat lelijke stuur er wel uit!)
Quote from: siemenazu on April 25, 2011, 21:23:27 PM
hahaha handel is handel. zo zie je maar weer.
(maar haal dat lelijke stuur er wel uit!)
Wat een geld; daar koop ik toch liever iets héél anders voor !
Een vette amerikaan bijvoorbeeld.......of zelfs twee :P
Dat stuur zal er wel in horen gezien het bouwjaar (1976). Alhoewel ik eerder een bruin interieur vermoed voor 4/1976