News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
350 Guests, 1 User

De AU uit 1954 van McTommi

Started by CitroenAZU, September 19, 2009, 08:47:03 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Tsja, jammer dat ik het op het moment te druk heb met andere dingen, probeer maar eens 450 vierkante meter leeg te krijgen om het pand te verkopen. In bijna 2 maanden tijd pas één auto verkocht en een paar losse dingetjes :-(
Weet al met al het email adres niet van naamgenoot Molleman bij Citroën Nederland.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

#46
Was het emailadres van de heer molleman overigens niet al eerder in dit topic vermeld?

De homologatiepapieren is denk ik de eerste stap om de AU op kenteken te krijgen.

Daarna een retourtje RDW en kenteken scoren.

Succes

björn

ik weet dat er nog een onbekende au in nederland zwerft.
ik lees net dat hij is verkocht aan iemand die in de achterhoek woond.
het is een au zonder chassis, die is gebruikt voor een echt replica van een barbot

Geert

't is een kwestie van geduld........

björn

 :D dat kun je vinden maar een goede replica van een barbot vind ik het wel waard

azurblade

...was overigens geen originele AU uit 53. Geloof fat het een 56er was met papieren van een AU uit dat jaartal.

Ben benieuwd wat degene er van maakt uit de achterhoek....AZU op 2cv6 chassis? hmss maar tot zover off topic:):P

Francois

nog even off-topic; is het niet makkelijker om een az te gebruiken voor een barbot replica?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

azurblade

#52
geloof dat de beste man nu inderdaad een az chassis gebruikt voor de barbot met een gekortwiekte azkoets;)

... maar buiten dat hoe loopt het af voor dit mooie werkpaardje uit 1954. hopelijk kan ze met het nodige papierwerk weer de nederlandse baan op:)
Hou ons op de hoogte van de vorderingen, succes.

azurblade

tom, was het nog gelukt met het mail adres van de beste meneer molleman?

even gegoogled maar bar weinig over en van te vinden:S

Meeuw

Quote from: azurblade on September 02, 2010, 19:46:54 PM
tom, was het nog gelukt met het mail adres van de beste meneer molleman?

even gegoogled maar bar weinig over en van te vinden:S


Dhr Molleman kan je het beste schrijven. Ik heb de homologatiepapieren pas gekregen na veel moeite. Als je belt kom je bij een callcenter terecht die de schone taak heeft om lastige vragen te vermijden.....

Citroen Nederland BV
T.a.v. dhr. A.M. Molleman
Postbus 75895
1070 AW Amsterdam.

Dhr. Molleman is de enige die die papieren kan afgeven en het is een erg aardige man heb ik gemerkt....

En nu nog een stukje offtopic.... De hierboven beschreven Barbot is mijn project. De AU was echt van 53 of 54 (nog extra navraag bij EEEC gedaan) maar het chassis was van een A die ze eronder geprakt hadden.... De body heb ik verkocht omdat ik dacht (!) dat ik deze niet nodig had maar nu blijkt dat de laadvloer en de onderliggende steunbalken toch in de Barbot horen (A plaatwerk past namelijk niet). Toch ben ik blij dat de nieuwe eigenaar de body weer netjes in orde gaat maken (hij kan het wel....)

Na de Barbot zal er trouwens nog wel een AU of een HZ/HY bijkomen.... Er hoort per slot van rekening toch een even oude servicewagen bij  ::)

azurblade

Ik weet een azu van 1954 te staan. Hangt helaas wel een prijskaartje aan en daarom denk ik niet interessant voor je ombouw naar barbot.

Zo met deze adresgegevens van de heer molleman lijkt het te moeten gaan lukken:)

mctommi

Quote from: azurblade on September 18, 2010, 19:42:17 PM
Ik weet een azu van 1954 te staan. Hangt helaas wel een prijskaartje aan en daarom denk ik niet interessant voor je ombouw naar barbot.

Zo met deze adresgegevens van de heer molleman lijkt het te moeten gaan lukken:)

Nou helaas.....................NIET dus !
Heb de Heer Molleman gebeld, maar deze reageerde behoorlijk terughoudend. Hij zei dat hij eerst wilde weten wat voor informatie de RDW nodig zou hebben, dan kon hij eventueel wat voor me kunnen doen. Maar dat is wel vreemd, want ik heb hier begrepen dat de Heer Molleman vaker homologatieverklaringen heeft afgegeven t.b.v. de RDW keuring, dus zou hij wel degelijk precies moeten weten hoe of wat.
Vervolgens vroeg hij of de auto al rijdend was, nee dus.
En hij adviseerde me langs een Citroën-garage in de buurt te gaan om de auto te laten zien, dan konden zij de info doorgeven aan hem en dan zou hij misschien wat kunnen doen.
Al met al heb ik er niet erg veel vertrouwen in. Denk dat ik volgend jaar maar eens ga buurten bij de sous-préfecture in Frankrijk. Gewoon uitleggen hoe e.e.a. gelopen is en dan kijken wat ze me te vertellen hebben. Heb helaas nooit om een aankoopnota gevraagd omdat de verkoper hier in NL (in 1993) de carte grise voor me zou proberen te achterhalen.
Bovendien was het in die tijd gewoon mogelijk een auto zonder papieren op kenteken te krijgen, dit is me in die jaren met mijn AMI6 Break ook gelukt; invoeren als auto van buiten de EU bij de douane, invoerrechten betalen en met die paperassen ter RDW-keuring, fluitje van een cent.
Vandaar dat ik me nooit erg druk heb gemaakt over het ontbreken van een carte grise, helaas is dat anno 2010 wel een struikelblok.

Altijd weer die veranderende regels van de RDW.....MAL word je van die lui  >:(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

#57
QuoteQuote from: AZL57 on February 26, 2011, 05:33:15 PM
Hij lijkt een beetje op de PO-bumpers van de voorkant. Maar ik geloof dat de "echte" azu PO bumpers een soort U-profiel hebben die op de achterbeugels worden gelast. Maar wie weet is die van jou ook een soort protoype ?
Stuur eens een mail naar de franse Poste wie weet krijg je een reactie  


Prototype zal het niet zijn, mijn AU is een late, van eind 1954, toen er al AZU's waren.
Als je goed kijkt, zie je dat er achteronder een plaat op zit gelast en geen onderbalkje meer, dus daar is wel het nodige aan veranderd in de loop van zijn leven.
Als ik de verkoper van 18 jaar geleden moet geloven stond de AU al vanaf begin zeventiger jaren stil, dus is er maar ruim 15 jaar mee gereden, dat verklaart gelijk de goede staat van de eend, al heeft hij wat nare carroserie beschadigingen.



En hier weer verder ....;)
Zie ik ook popnagels tom bij het balkje aan de onderzijde? Dan is de achterzijde mogelijk eens gerepareerd en voorzien van zelfmade bumper. Of dit is zoals eerder vermeld een prototype AU van de la poste om de hoge heren te overtuigen  :)

mctommi


En hier weer verder ....;)
Zie ik ook popnagels tom bij het balkje aan de onderzijde? Dan is de achterzijde mogelijk eens gerepareerd en voorzien van zelfmade bumper. Of dit is zoals eerder vermeld een prototype AU van de la poste om de hoge heren te overtuigen  :)
[/quote]

Onderbalkje ontbreekt ook, zal wel rot geweest zijn....inderdaad een gepopt paneeltje erop !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Kijk..wel een latere uitvoering..begin zestig maar zonder de ramen in de achterbak:

http://www.leboncoin.fr/collection/149724057.htm?ca=17_s

Tags: