News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
281 Guests, 0 Users

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Quote from: mctommi on December 28, 2012, 19:49:33 PM
U is goed op de hoogte !!!

Die ribbelAZU is erg leuk, aparte achterruitjes wel. Is prima in de buurt voor me, omgeving Bordeaux.

Even een winterstop nu hoor, als het lekkerder weer is ga ik wel weer 1 of 2 weken met mijn wagenpark spelen in F. Heb een 12PK motor afgevleverd voor mijn 61-er, daar zit een gare 18PK in. En in mijn AK 1964 moet een andere koppeling. De motor van de 57-er AZL moet eruit want de centrifugaalkoppeling piept (versleten dus).
En de AZAM 1966 en de AMI6 Break hebben vastzittende remmen, die moeten dus open. En zo blijft deze mens lekker bezig.

Tevens moeten er tientallen vierkante meters gevel geverfd worden, dat is al bijna 8 jaar geleden. Het pand wordt wat grauw :)

Hoor ik daar een zoektocht naar DE zuid-limburgse winterschilder?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: RCUPPER on December 28, 2012, 21:02:26 PM
Quote from: mctommi on December 28, 2012, 19:49:33 PM
Tevens moeten er tientallen vierkante meters gevel geverfd worden, dat is al bijna 8 jaar geleden. Het pand wordt wat grauw :)

Hoor ik daar een zoektocht naar DE zuid-limburgse winterschilder?

Nou dat is leuker in de zomer hoor, dan droogt het sneller ook ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Quote from: mctommi on December 28, 2012, 23:21:00 PM
Quote from: RCUPPER on December 28, 2012, 21:02:26 PM
Quote from: mctommi on December 28, 2012, 19:49:33 PM
Tevens moeten er tientallen vierkante meters gevel geverfd worden, dat is al bijna 8 jaar geleden. Het pand wordt wat grauw :)

Hoor ik daar een zoektocht naar DE zuid-limburgse winterschilder?

Nou dat is leuker in de zomer hoor, dan droogt het sneller ook ;)

Zoals de reclame zegt hebben die zuid limburgers geen 9 tot 5 mentaliteit, en geen files (ooit al achter een AZU gereden? Kilometers file geloof me!). U belt dus maar wanneer u denkt dat het zomer is, dan haal ik wel een kwast bij de Gamma!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Kwasten en rollers en 10 liter blikken verf in de kleur "ton pierre" hebben we op voorraad hoor, met zulke lappen gevel heb je dat wel nodig, dat doe je niet op een avondje ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

....met die social media blijf je helemaal op de hoogte tom ;)

en die vlakke ribbel azu staat inderdaad dichtbij jou nederzetting. Als je er langs komt mag je hem opladen als hij al niet lang en breed in Nederland staat.

mctommi

Even winterstop hoor.......maar als iemand goed geld bied, rijd ik wel even op en neer :P
Jammer dat de BX zo vreselijk gaat zuipen als er een auto op de kar staat :(
Met lege kar gewoon 1 op 17, maar met eend erop zak hij onder de 1 op 10, dat is wel balen ! Snel maar weer een CX aan de gang helpen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

 Had niet eens tijd je geld te bieden want est vendu.
Ach komt genoeg leuks voorbij


CitroenAZU

Die Portugese AZUL is binnenkort te bewonderen in Winkel!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on January 02, 2013, 19:45:03 PM
Die Portugese AZUL is binnenkort te bewonderen in Winkel!

Portugese AZU-L te koop in Italië en verkocht naar Nederland, sjongejonge ;)
In 1987 in Portugal was er ééntje, die hing van de plamuur aan elkaar, maar leek heel wat met zijn nieuwe lak. Het was wel een andere, vergeetmenietjesblauw met lichtgrijs.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

De collectie wordt steeds groter.
Met dank aan citroenazu forum waar af en toe leuke dingen voorbij komen :)

Geert

http://www.leboncoin.fr/voitures/414784685.htm?ca=12_s#

leuke AZU uit 1961.
Maar één ding snap ik niet :"Glace Auto"  Omdat er raampjes achter in de laadbak zitten? Een "banquette AR" ,maar toch :"Deux place équipée "

Wat maakt een Glace auto nou eigenlijk en Glace auto?
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Volgens mij was GlacAuto de enige "officiele" (door Citroen goedgekeurde) verkoper van extra raampjes en achterbanken voor de bestellers.
En deze firma verzorgde ook complete ombouwen van bestel naar personenwagen (Transformation Break).
Dus je kan compleet omgebouwde auto's tegenkomen, maar ook een bestel met een of meer GlacAuto accesoires. (zoals het azu-tje uit de advertentie hierboven)

Maar een (tiental?) andere firma's leverde ook achterbanken, raampjes, imperiaals etc etc
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: