News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
278 Guests, 0 Users

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Heb het al een keer of wat eerder gezegd; toen wij tussen 1986 en 1996 elk jaar 2 a 3 keer op strooptocht waren in Frankrijk was er nagenoeg NIKS te vinden op besteleendgebied en al zeker NIET te koop. Zocht toen naarstig naar een dichte ribbelkap AZU met ovale zijruitjes............nada noppes........

Geen flauw idee wat de Fransen nu bezielt. Misschien een kwestie van; opa is dood, vader zit achter de geraniums, dus nu moet die schuur maar eens leeg. Ach ja, ze hebben van nature een enorme bewaardrang daar, oude, onbewoonde of ongebruikte gebouwen blijven ook tientallen jaren staan instorten. Terwijl die hier in NL al na korte tijd met de grond gelijk gemaakt zouden zijn. Bovendien hebben ze in F ook vaak veel meer ruimte dan hier, dus waarvoor zou je opa's oude besteleend dan naar de sloop brengen ?

Wel jammer dat er in mijn pand in Frankrijk niks "leuks" stond toen ik het kocht, maar dat is dan ook pas van 1987 ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.


mctommi

#512
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

't is een kwestie van geduld........

azurblade

Ooit een keer een tik gehad aan de zijkant.
Als de koets niet verwrongen is dan is deze met wat inspanning nog wel redbaar :)

mctommi

Ik vind hem in DEZE staat eigenlijk wel errug leuk ! Voor in de tuin of zo ;)

Al die strakke besteleenden altijd, bah...............
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.


mctommi

Dat soort spullen zijn heel wat dichter bij huis te koop......bij MIJ bijvoorbeeld ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on January 18, 2012, 21:53:52 PM
Dat soort spullen zijn heel wat dichter bij huis te koop......bij MIJ bijvoorbeeld ;)
Maak er dan ook eens wat reclame voor!!

Zo van: "Nu in de aanbieding: een klep voor AZU  smalle ribbel tank zijde .
Niet voor € 80,- ,niet voor € 70, - maar voor.... € 50,- !!
Deze maand 15% winterkorting! Alleen bij Tommi 's besteleenden shop.
Voor meer informatie kijk op www.mctommi.nl " :P
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on January 18, 2012, 22:27:47 PM
Quote from: mctommi on January 18, 2012, 21:53:52 PM
Dat soort spullen zijn heel wat dichter bij huis te koop......bij MIJ bijvoorbeeld ;)
Maak er dan ook eens wat reclame voor!!

Zo van: "Nu in de aanbieding: een klep voor AZU  smalle ribbel tank zijde .
Niet voor € 80,- ,niet voor € 70, - maar voor.... € 50,- !!
Deze maand 15% winterkorting! Alleen bij Tommi 's besteleenden shop.
Voor meer informatie kijk op www.mctommi.nl " :P

Bedaank voor die tiep......ben al bezig met een eigen website om mijn voormalige pand te verkopen.......
Adverteren kost een hoop werk, ik adverteer me gek met overtollige spullen op Marktplaats dat kost me al 1 of 2 avonden per week.......keurig emails beantwoorden en op biedingen antwoorden en dan nooit geen ene ruk meer terug horen, beleefdheid bestaat online kennelijk niet meer. Zelfs als je een bod accepteert op Marktplaats en mailt; kom maar halen..........geen antwoord, grrrrrr.......

Maar zo druppelsgewijs verkoop ik elke maand wel het nodige..........

Over een poosje organiseer ik wel een open dag; kom naar Oude-Tonge en sla je slag; nog zat overtollig spul na 28 jaar verzamelen te koop hoor, al zijn de "goodies" natuurlijk wel weg.......NOS spul ben je snel kwijt na dik 20 jaar bewaren :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteGeen flauw idee wat de Fransen nu bezielt.
Voor zover ik weet was het in het verleden in Frankrijk de gewoonte om niet meer bruikbare "voitures" gewoon te laten staan waar ze "de geest gaven" of ze in een wei te dumpen als kippenhok o.i.d. De laatste jaren bestaat er echter een "opruimplicht" op sanctie van een boete. Dus zijn de Fransen, die de waarde van deez' oudjes niet weten in te schatten, blij met die gekke "Ollanders" die dit schroot naar Nederland verslepen ... alhoewel er steeds méér heldere geesten bijkomen die dit wèl onderkennen ... en derhalve óók in Frankrijk de prijzen omhoog schieten ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Quote from: mctommi on January 18, 2012, 23:56:25 PM

Over een poosje organiseer ik wel een open dag; kom naar Oude-Tonge en sla je slag; nog zat overtollig spul na 28 jaar verzamelen te koop hoor, al zijn de "goodies" natuurlijk wel weg.......NOS spul ben je snel kwijt na dik 20 jaar bewaren :)

Dat is nog eens een goed idee!
"Innovatief "noemen ze dat tegenwoordig ! :P
't is een kwestie van geduld........


mctommi

Quote from: Sjoerd on January 29, 2012, 20:24:35 PM
Goedkoop en origineel!!!!!!! ;D
http://www.leboncoin.fr/equipement_caravaning/280740369.htm?ca=16_s

Die petit coté zou ik graag hebben; mijn posteend is daar niet zo netjes gerepareerd (25 jaar terug). Voor 15 euro zou ik het graag hebben, maar ja.....verzenden van F naar hier ??????

Die hele boog van L naar R vervangen van links naar rechts; daar moet je "zin" in hebben. Dat lijkt me wat je noemt een k**-klus.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Dat verzenden gaat prima en hoeft niet zoveel te kosten hoor...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: