News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
302 Guests, 0 Users

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

vicsevents

hmm ik vind 6500 al veul geld voor een ak400 (ook al is het een lage 400) Laat staatn 8000 euro !

ik waag er een meeltje aan. Eens vragen of de franse eigenaar de auto nog heeft.
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

azurblade

Stond eerder ook een gele azu te koop bij autobas.
Had de fransman gemaild met de link en prompt was de azu van de site verdwenen.

Misschien is dat bij die lage ak400 ook wel zo. Printscreen is zo gemaakt natuurlijk.
Alleen wel lastig uitleggen als er iemand belt om die azu terwijl je hem eigenlijk niet hebt staan.



Geert

't is een kwestie van geduld........

michelidds

Ik vind € 1500 voor een kaal casco waar nog restauratiewerk aan is (en hoe is chassis en techniek?) VÉÉL duurder dan € 6500 voor een kant en klaar gerestaureerde en rijdende auto (aangenomen dat dat redelijk goed gedaan is).
Die € 5000 ben je zeker kwijt, waarschijnlijk (veel) meer. Ook zonder uren te rekenen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on December 07, 2011, 17:41:38 PM
Ik vind € 1500 voor een kaal casco waar nog restauratiewerk aan is (en hoe is chassis en techniek?) VÉÉL duurder dan € 6500 voor een kant en klaar gerestaureerde en rijdende auto (aangenomen dat dat redelijk goed gedaan is).
Die € 5000 ben je zeker kwijt, waarschijnlijk (veel) meer. Ook zonder uren te rekenen.


Als je zo'n groot bedrag ineens uitgeeft lijkt het zoveel........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

goedkoop = duurkoop
duurkoop = goedkoop
meestal...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Je kunt het natuurlijk beter zelf doen als je de kennis en de middelen hebt, want je weet maar nooit wat een ander onder een mooi nieuw laklaagje heeft verstopt !
Misschien begint het in no time weer te roesten :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

#472
Ik maakte niet voor niets het voorbehoud:
Quote from: michelidds on December 07, 2011, 17:41:38 PM
(aangenomen dat dat redelijk goed gedaan is).
En jij maakt ook een voorbehoud:
Quote from: mctommi on December 08, 2011, 22:27:49 PM
als je de kennis en de middelen hebt
Allebei waar, daarover we zijn het wel ongeveer eens. Denk ik.

Maar het ging over een prijs-/kostenvergelijking. En dat kan je alleen doen bij overigens gelijke omstandigheden, want anders is het vergelijken van appels en peren.
Dus prijs restauratieobject en prijs gerestaureerde auto op de manier dat iemand het zelf gedaan zou hebben.
En bij overigens gelijke kwaliteit blijft voor mij gelden: Als het goed gedaan is, kan je vanwege het geld beter een gerestaureerde kopen.

Blijven natuurlijk de belangrijke subjectieve factoren: Zoals de lol/trots van het eigen werk. De grotere binding met een zelf gerestaureerde auto. De tijdsbesparing en het gemak van een kant en klare auto. Maar iedereen moet zelf bepalen hoe belangrijk hij die factoren vindt.

Ik vond het zelf weer op de weg brengen van Sjoerd's AK belangrijker dan de kosten. Want die is véél duurder geworden dan als ik een andere gerestaureerde AK gekocht had.
Maar dat laatste had ik nooit gedaan.
Kortom, voor mij was het een onzinnige vergelijking. En waren de subjectieve factoren véél belangrijker dan de kosten.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

#473
Quote from: michelidds on December 07, 2011, 17:41:38 PM
Ik vind € 1500 voor een kaal casco waar nog restauratiewerk aan is (en hoe is chassis en techniek?) VÉÉL duurder dan € 6500 voor een kant en klaar gerestaureerde en rijdende auto (aangenomen dat dat redelijk goed gedaan is).
Die € 5000 ben je zeker kwijt, waarschijnlijk (veel) meer. Ook zonder uren te rekenen.

Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind het restaureren op zich erg leuk.
Bovendien kom je allerhande geestverwanten tegen op allerlei markten , beurzen, fora en onderdelen-jacht.
Dat is gewoon leuk , voel je je tenminste niet de enige idioot die met zo'n project bezig is. ;D
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd


björn

boel werk om die weer orgineel au te maken ;D

azurblade

Er mist inderdaad wel één en ander en body verdiend ook de nodige aandacht maar wel unieke oerbesteleend.

mctommi

Quote from: azurblade on December 13, 2011, 22:20:17 PM
Er mist inderdaad wel één en ander en body verdiend ook de nodige aandacht maar wel unieke oerbesteleend.

Maar wel de eerste motorkap met naadje !!! Schitterend hoor....jammer van het zijruitje :(
Een AU uit 1952; er zijn jaaaaaren dat je ze niet tegen komt op Le Bon Coin....of elders !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Dat dan weer wel :)

Zijruitjes zijn ..maar dan moet je wel een ervaren lasser zijn...dicht te lassen denk ik.
Helaas maar ook wel begrijpelijk is het originele AU blokje destijds vervangen voor een azu type voor net wat meer power.

björn

dat lassen is leuk/ uitdaaging

Tags: