News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
287 Guests, 0 Users

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Tjé wat willen veel Fransen af van hun koektrommels!
Is er wet veranderd, waardoor het ze geld gaat kosten om ze te laten wegrotten?
Want vraag lijkt er ook niet te zijn.
Het is dat ik al teveel auto's heb...
Hebben er hier meer 'last' van...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

azurblade

...dat laatste viel mij ook op en dacht ook aan een opruimwet of iets dergelijks want de fransen doen de oude blikken massaal in de verkoop.

Misschien voor elk wrak in de tuin een x bedrag subsidie als je hem opruimd. Dan verdienen ze misschien nog dubbel aan de koekblikken ook  8) maar zoals zovelen hok overvol staan. na de vakantie maar weer eens uitverkoop houden ;)

mctommi

Tja, het is onvoorstelbaar wat er opduikt ! Ik heb het al vaker hier vermeld; 25 jaar terug zochten we ons een ongeluk in Frankrijk naar besteleenden, alle boeren erven en openstaande schuren werden door ons begluurd en ook parkeerterreinen van flats in buitenwijken waren ons doelwit. Daar woonden kennelijk nogal wat "arme" mensen, want vaak vonden we daar leuke oude eendjes.
Maar besteleenden waren niet of nauwelijks te vinden. Oude AU of AZU vergeet het maar ! En een AK met zelfmoord-deurtjes....... no way.
Vraag me af waar die "boeven" die autootjes de laatste 25 jaar verstopt hebben gehouden  ;D
Gelukkig ben ik klaar met verzamelen........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Hetzelfde zag je bij 50 jaar DS in 2005.
De jaren daarvoor was het al zo dat als je in Frankrijk rond reed, dat je bijna nooit meer een ID/DS zag. En als je er zag was het een Nederlander. Of een Duitser en een enkele keer iemand uit Parijs. Nooit meer locale eigenaren. Goed gerestaureerde auto's werden zelfs al weer uit Nederland teruggehaald naar Frankrijk.
Maar tijdens het feest in Parijs waren er opeens héél veel mooie Franse ID/DS'en. Meer dan Nederlandse, terwijl wij het tegenovergestelde verwacht hadden.
Conclusie, Fransen bewaren hun klassiekers in schuren, rijden er bijna niet mee, maar zijn er wel zuinig op en doen ze niet weg. Alleen als het 'moet'.
We zijn allemaal toch wel eens een eigenaar van een wrak tegengekomen, die bij hoog en bij laag beweert dat de auto in goede staat is en hij die beslist niet verkoopt, omdat hij die nog gaat restaureren?
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on June 22, 2011, 14:21:22 PM
We zijn allemaal toch wel eens een eigenaar van een wrak tegengekomen, die bij hoog en bij laag beweert dat de auto in goede staat is en hij die beslist niet verkoopt, omdat hij die nog gaat restaureren?

Hahahahaha.....herkenning......tip van Sjoerd; er staat een AZU-L in de Belgische Ardennen....anno 1984/5 of zo. Heeft me tijden gekost die los te weken, want ze wilden hem houden voor hun zoon, ojee ojee.....
Uiteindelijk toch gekocht in Januari 1987......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.


Geert

't is een kwestie van geduld........

Geert

http://nl.kapaza.be/luxemburg/citroen-2-cv-pk-2cv-fourgonette-52651607.htm
Nog steeds te koop??

http://nl.kapaza.be/antwerpen/citroen-2cv-au-1953-56775439.htm
Ook nog te koop, wel een beetje overvraagt met € 5000,= als je het mij vraagt.
Wel uit mijn geboorte jaar !

't is een kwestie van geduld........



azurblade

#325
Alweer een tijdje terug dat deze posteend post bezorgde:
http://www.leboncoin.fr/utilitaires/213823404.htm?ca=17_s


Een redelijk gaaf (op de achterbalk na) ogende AK400 zonder achterramen:
http://www.leboncoin.fr/utilitaires/213795936.htm?ca=17_s

mctommi

Quote from: azurblade on June 29, 2011, 10:40:02 AM
Alweer een tijdje terug dat deze posteend post bezorgde:
http://www.leboncoin.fr/utilitaires/213823404.htm?ca=17_s

Amaaiiiiii......die Fransen proberen ook ALLES te verkopen ;)


Een redelijk gaaf (op de achterbalk na) ogende AK400 zonder achterramen:
http://www.leboncoin.fr/utilitaires/213795936.htm?ca=17_s

Is bij mijn Franse nederzetting in de buurt ! Maar wel errug ver van NL, het uiterste ZuidWesten van F, tegen spanje aan, 1300 km sturen....... Als hij in September nog te koop staat kan ik hem wel ophalen.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: azurblade on June 26, 2011, 10:11:05 AM
Nog een leuk ribbelazutje

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/213031997.htm?ca=17_s

Het is dat ik niet meer verzamel, anders had ik hem zóoo gekocht, een echte dichte met ovale achterraampies en zo te zien nog behoorlijk hard ook. €1600, prix justfié, hehehe. Kost wat maar dan heb je ook wat !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

QuoteIs bij mijn Franse nederzetting in de buurt ! Maar wel errug ver van NL, het uiterste ZuidWesten van F, tegen spanje aan, 1300 km sturen....... Als hij in September nog te koop staat kan ik hem wel ophalen.

Grappig dat beide auto's vlak nabij je franse nederzetting staan :) De AK is nog wel redbaar zo te zien maar de ex posteend zal wel wat meer werk vergen voordat hij weer op de weg kan. Misschien zit er nog wat bruikbaars op voor je replica la poste

mctommi

Quote from: azurblade on June 29, 2011, 12:24:42 PM
QuoteIs bij mijn Franse nederzetting in de buurt ! Maar wel errug ver van NL, het uiterste ZuidWesten van F, tegen spanje aan, 1300 km sturen....... Als hij in September nog te koop staat kan ik hem wel ophalen.

Grappig dat beide auto's vlak nabij je franse nederzetting staan :) De AK is nog wel redbaar zo te zien maar de ex posteend zal wel wat meer werk vergen voordat hij weer op de weg kan. Misschien zit er nog wat bruikbaars op voor je replica la poste


Nou dat sloeg eigenlijk op de AK400, maar ik checkte net de posteend en ook die is uit de buurt, maar dan naar het Noord-Oosten, bij Montauban in de buurt. Ik kan wel een winkeltje beginnen daar ! Moet ik alleen ergens beginkapitaal vandaan halen om wat auto's in te kopen ;-)
Mijn posteend is al zo "loaded" dat hij eigenlijk al "over the top" is ! Met een fietsenrek op 't dak, een speciaal separatieschot en 2 echte "postes" stoeltjes. En uiteraard de juiste bumpers en een plaatje met tekst aan de binnenzijde. In werkelijkheid zag je zelden een posteend met fietsenrek of separatie, meestal waren ze zo kaal als wat, hehehe....reclame aan de zijkant, dat zou nog weleens leuk zijn ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: