News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
272 Guests, 0 Users

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

jornmetten

Pinpas gaat hem niet worden denk ik ..

Iemand intresse in een Matchless G3ls uit '41 ::)?

Francois

zou m graag willen, maar denk dat ik m niet kan betalen...
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

jornmetten

heb jij ook wat met oude motoren Francois?

Naast mijn matchless heb ik ook een Terrot uit de jaren 20,
De Matchless is een heerlijke motor, maar ontzettend onlogisch gemaakt.
De (Franse) Terrot is bijna net zo doordacht als de eend. Heerlijk! een plezier om aan te werken.
.
De Matchless mag weg,maar zolang ik hem nog heb blijf ik er met plezier op rijden
(en ga ik de strijd aan met het hinderlijke lekken van olie)
Mocht je een keer willen proberen hoe zo'n ding rijd, wees welkom

Francois

Ik heb (nog) geen motorrijbewijs, maar ik droom er wel van ooit een jaren '20 franse of engelse motor te hebben. Die terrot heb ik weleens of je flickr gezien geloof ik, prachtig ding! Hoe gaat t met de terrot, er waren toch geen papieren meer bij ofzo?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

mctommi

Quote from: jornmetten on May 26, 2011, 00:15:01 AM
heb jij ook wat met oude motoren Francois?

Naast mijn matchless heb ik ook een Terrot uit de jaren 20,
De Matchless is een heerlijke motor, maar ontzettend onlogisch gemaakt.
De (Franse) Terrot is bijna net zo doordacht als de eend. Heerlijk! een plezier om aan te werken.
.
De Matchless mag weg,maar zolang ik hem nog heb blijf ik er met plezier op rijden
(en ga ik de strijd aan met het hinderlijke lekken van olie)
Mocht je een keer willen proberen hoe zo'n ding rijd, wees welkom

Heel leuk te horen dat mijn collega besteleend liefhebbers ook nog ander leuke hobbies hebben !
Ik heb het niet zo op motorfietsen, maar een klassieke Harley-Davidson geeft me toch wel degelijk een apart gevoel in de onderbuik, hahahaha.....
Heb zelf "slechts" een Solex, als enig gemotoriseerd bezit op 2 wielen !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

En Francois heeft ook nog een CX......heb er ook een paar, nog 6 waarvan 2 te koop.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

jornmetten

De Terrot is zo goed als klaar.
Heb er zelfs al een stukje op gereden.
Ik ga proberen er voor het einde van de zomer een kenteken op te krijgen
RDW is gelukkig weer wat coulanter.

Rijden op zo'n ding is super spannend. Veel te doen, veel hendeltjes, veel lawaai, weinig remmen en stiekum best rap.
De hele motor weegt net zoveel als een brommer..

Ik ga deze maand verhuizen naar een plek, waar ik de ruimte heb om zowel mijn auto's als mijn motoren bij mijn huis te hebben.(er is er ruimte om rondjes te rijden zonder rijbewijs Francois ;D



mctommi

Heb ik sinds 2004 in Frankrijk ook....crossen op je eigen twee voetbalvelden.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.


azurblade

aaaai wat een geweldig exemplaar uit 1964. Stond tijd terug eveneens te koop ..toen nog voor een derde van de prijs....eigenlijk moeten doen maar ja...ruimte, tijd...je kent het wel:

http://www.leboncoin.fr/voitures/204519202.htm?ca=17_s



siemenazu

ja die koets van 63!!
zag hem staan. Ik ben erg blij dat ik de schuur vol heb staan! (anders had er nog wel wat meer in gestaan hahaha)
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Quote from: björn on May 26, 2011, 20:47:58 PM
iets dichter bij huis
http://www.2dehands.be/autos/autos/citro%C3%ABn/kale-koets-2cv-azu-bj-94123460.html

Zeldzaam hoor een glad voorhoofdje en al gladde panelen achter de zijruiten, dat zie je niet veel !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

..gaaf koetsje. Nu nog een azu uit 63 vinden  met knoeperhard chassis en plaatwerk of onderdelen ervan ;)
Jammer dat de rest er al af is gesloopt.

Tags: