News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
347 Guests, 0 Users

BE-74-06

Started by Valérie, June 04, 2012, 23:50:23 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Ik zal het eerlijk zeggen, ik heb moeite om mij in te houden, maar ik baal van dit soort gezeur het haalt het peil van dit forum zo enorm omlaag! Waar gaat het over? Eerst waren ze bij de RDW niet bekend met jouw type auto (vind je het gek?). Dan deugen ze bij Citroen weer niet (ander topic)! Nu leveren ze binnen een week weer geen ander kenteken! Sorry hoor maar er bestaat ook nog zoiets als een spiegel!

Valérie

Quotemaar ik baal van dit soort gezeur het haalt het peil van dit forum zo enorm omlaag
Oh   ???
QuoteIk denk dat de helft van de RDW medewerkers nu op een strand op Teneriffe ligt, die liggen niet wakker van jouw historisch plaatje.
Zou ik óók niet doen als ik lekker op het strand lag te bakken.  :) Maar gelukkig is de andere helft van de RDW nog aan het werk dus er blijft hoop !  ;D
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Valérie

The continuing story ... speciaal voor MarcoAZU ....
Nadat die éne (hele vriendelijke) meneer dat "vinkje" had gezet gebeurde er ... wederom niets. Ondanks zijn belofte dat ik binnen 48 uur teruggebeld zou worden geloofde ik daar na 4 dagen tóch maar niet meer in. En belde dus zèlf maar weer. Wéér een (eveneens héél vriendelijke) dame (en wederom "wederom héél wèlgemeende excuses ..." etc. etc.) ... afijn: gisteren heb ik dus uiteindelijk het kenteken ontvangen: "BE-74-06". Maarrrr ... de RDW zou de RDW niet zijn om óók dìt wèèr niet foutloos af te handelen. Zèlfs het overtypen van een paar cijfertjes en lettertjes is kennelijk dèrmate moeilijk dat Valérie, volgens haar huidige kentekenbewijs, in een vloek en een zucht zó maar 4 jaar ouder is geworden ...
Jawel. Wíj mogen niet "rommelen" met gegevens ... de RDW doet dat zonder blikken of blozen.
Dus nu heb ik een AZU uit 1970 ... i.p.v. 1974. Met een kentekenbewijs waarvan diverse technische gegevens "rammelen"...
Afijn: gisteren meteen platen besteld, vandaag gemonteerd en meteen de hele avond op pad. Morgen maar eens foto's maken. We blijven lachen !
Overigens MarcoAZU: Valérie heeft wel 3 spiegels ! Zal m'n best doen ! 
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

De RDW (volgens mijn beste autokameraad RDtW) is allang geen overheidsinstantie meer ! Is geprivatiseerd net als post en spoorwegen en DAT was ook al zo'n goed idee.........NOT.
Die fijne dames en heren aan de foon zullen wel een training hebben gehad om vooral zo aardig mogelijk te zijn, hahaha. En meesten hebben ze de ballen verstand ervan.
De heren keurmeesters daarentegen zijn meestal wel kundig en draaien je geen loer zoals een Bovag-keurmeester die graag werk wil voor zijn bedrijf.
Heb wel een keer gelachen toen mijn uit F geïmporteerde DAF33 o.a. afgekeurd werd op "zwaar punt in de besturing". Nou stuurt een 33 zo ongeveer als een fiets; licht als een veertje ! Maar afijn; braaf de boel doorgesmeerd en hij werd bij de herkeuring goedgekeurd.

Ach en dat er 1970 op de papieren staat maakt ook niet uit; aan de kentekencombinatie van zo'n invoerkenteken kun je de leeftijd toch niet bepalen.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Even om MarcoAZU tóch te laten (grijns-)lachen: daags na ontvangst en plaatsen van de prachtige klassieke kentekenplaten een flinke rit. In Venray was een oldtimershow waar ik met onze band zou optreden. Jawel: zelfs on-aangemeld werd Valérie door het talrijke publiek geloodst en mocht temidden van allerlei antiek duur chroom en staal gaan staan pronken. Edoch, eenmaal geparkeerd, was de aanvankelijke lol er meteen een beetje af: Valérie leek leeg te bloeden. Een geweldige motorplas onder het vooronder. Beginnersfout: in mijn ijver had ik het oliefilter met zo'n mechanische klem flink vastgezet. En dusdoende een scheurtje in dat filter veroorzaakt. Met als gevolg dat de inmiddels flinkt verhitte olie daardoor het gehele motor-compartiment ongewild van een anti-roestlaag voorzag ... Tja, gelukkig hebben we ook nog de ANWB die een sleeptouwtje bij zich had ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MarcoAZU

Quote from: Valérie on September 13, 2012, 00:51:41 AM
Even om MarcoAZU tóch te laten (grijns-)lachenwas de aanvankelijke lol er meteen een beetje af: Valérie leek leeg te bloeden. Een geweldige motorplas onder het vooronder.

Waarom zou ik hierom moeten lachen? Of zelfs maar een grijns op m'n gezicht moeten krijgen?

Ik heb ook heel veel fouten gemaakt en nog!

De ergste fout was wel dat m'n knipperlichten in de voorspatborden verkeerdom zaten, de linker zat rechts en de rechter zat links. Je kunt je voorstellen dat een aantal mensen daar hartelijk om gelachen hebben, toen ik elf jaar terug vol trots, met m'n kersverse besteleend, het terrein van de besteleendmeeting op kwam rijden  :-[ (gelukkig was Mc Tom er niet  :D)

Ik ben blij voor jou dat je oliedruk niet is weggevallen en dat je niet je hele motor in de soep hebt laten draaien!

Wel een tip voor anderen : Op een oliefilter smeer je een beetje vet aan de rubberpakking en je draait hem vast met de hand, niet vaster, nooit met gereedschap!

Hetzelfde met de kleppendeksels; handvast en dan nog één slag toe! Je zult ook niet de eerste zijn met lekkende kleppendeksels, je trekt ze krom!

Valérie

#66
Na wat gepiel met zo'n foto-bewerkings-site op internet:







Ze heeft er intussen al bijna 1.500 km opzitten ...
Overigens wèl geinig dat het bouwjaar (19)74 in het nummerbord terug te vinden is.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Prachtige AZU zeg!

Ik heb de topictitel aangepast voor je.

Veel plezier met rijden!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

Dank ! Dank ! En als er geen réden is om een blokje òm te gaan dan zóeken we er gewoon eent(d)je; ze heeft nú, na 20 jaar stilstaan, de smaak absoluut weer te pakken !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

siemenazu

het zou voor mij absoluut niet de eerste keuze zijn om een besteleend zo'n kleur te geven!!
Maar eigenlijks vind ik de kleur best wel gaaf!!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Valérie

Moet eerlijk bekennen: oorspronkelijk was "Vert Embrun" gepland ...
Maar dan had ze nóóit zo "gespetterd" zoals ze nu doet !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Vet Embrun is veel te saai.....vert palmeraie lijkt me ook wel leuk op een besteleend, haha........zonnebril alert !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Ach ... heb al gemerkt dat ik langzaamaan als "trend-volger" kan worden aangemerkt: heb, naast "Otje" (m'n HY) en "Valérie" (m'n AZU) inmiddels (nog) een "rijdende" en een (voordien zelf) "afgereden" (respectievelijk 2CV-6 Special (1977) en een gewone 2CV-6 (1987)) Eend staan, waarvan de bèste onderdelen ooit één Eend-mobiel gaan opleveren waarmee we nog jááááren mee vooruit kunnen.
En aangezien deez' toekomstige voiture reeds op voorhand is toebedeeld als het daaglijks vervoermiddel van de "dame du maison" en deze dame absoluut gecharmeerd is van de lakkleur "Vert Embrun" ... zal uiteindelijk 1 + 1 wel 2 worden ... 
Túúúrlijk met dat klassieke (origineel Nederlands) klassieke kenteken !
On verra !
We zullen zien ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Vandaag gespot in Gemert op de A markt, maar geen spoor van Ger te bekennen.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: