News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - tweeceevee

#1
BE / Re: BE-75-07
April 24, 2013, 11:48:31 AM
Foto's plaatsen lukt nog steeds niet, maar heb een vraag.

Ik ben vanmorgen bezig geweest om de achterremmen te demonteren, en daarbij zijn de 2 m6 boutjes waar de onderste exentrieken aan zitten afgebroken.
Er zit nu nog 2mm draad op, maar daar krijg ik dus de moer niet meer op.
De trommels zelf zijn ook aardig uitgesleten, en de draagarmlagers zijn totaal verrot, 1 kwam er in stukken uitvallen.
Zijn die te vervangen (die boutjes, die zitten vastgelast aan de achterkant van de ankerplaat), en zo nee, kan ik er een achteras van een azu250  (kleine trommels dus)onderzetten?
Die heb ik namelijk nog liggen, en die is nog nieuw .lagers trommels enz zijn nog nooit gebruikt, remschoenen ga ik daarvan voor de zekerheid wel vervangen.

Of komt dit niet goed als ik de ak maximaal ga beladen,  dus extra slijtage van de lagers, of is een klein lager zwaar genoeg voor een ak?

hetzelfde geld eigenlijk voor de vooras, daar heb ik nog een gereviseerd exemplaar van liggen, met batteur aansluiting, maar dus met kleine lagers.

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen, kan ik daar ook mee aan de gang.





#2
BE / Re: BE-75-07
April 04, 2013, 20:12:17 PM
Vorige week vrijdag middag de AK opgehaald in Beesd, en zaterdag avond lag deze compleet uit elkaar in de tuin.
Chassis is er toch erger aan toe dan ik dacht, maar die ga ik restaureren.
Bodemplaten, dorpels en voetenbak zijn verdwenen, maar dat wist ik al.
Voor de rest is de koets in goede staat, hier en daar wel een klein plekje, maar dat mag ook wel na bijna 42 jaar.
Alleen de linker achter en voordeur, en de voorschermen zijn niet meer te gebruiken, dus daar moet ik nog naar op zoek.
en de kabelboom doet helemaal niets meer, de motor liep wel, maar alleen met een directe voeding naar de startmotor en de ontsteking, dus een andere kabelboom moet ik nog gaan zoeken.

Morgen komen de onderdelen binnen, dus van het weekeind en volgende week kan ik aan de slag met lassen.

En ja hij wordt zeker weer ORANJE.( met mijn blauw/witte bedrijfslogo erop)

P.s. kan iemand mij uitleggen hoe ik hier foto's plaats, ben daar niet zo handig in.

#3
D / Re: DL-20-99
February 25, 2013, 10:53:45 AM
Indien iemand interesse heeft in de AZU, graag bericht.

En hoe plaats ik hier een foto?
#4
Spots / nu eens een ak400
February 24, 2013, 15:26:27 PM
Hallo allen,

eindelijk een ak400 aangeschaft.

Ik rijd nu 19 jaar 2cv6, maar wilde al een tijd iets anders (besteleend) voor erbij.

Ik wist al jaren een 61er import AZU te staan, die al een jaar of 16 geparkeerd staat in een droge doorwaaischuur, samen met een Charleston.

Maar eens bij wezen kijken, maar die AZU is niet meer origineel, lees, staat op een ami-super chassis, en is een 4 cilinder geworden op kenteken.
Dat wil ik dus niet, dus verder gezocht.

De besteleend, http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=968.0 , bekeken, en hem gekocht.
Prijs viel reuze mee, en het werk wat er aan zit, valt wel mee.

Nieuwe dorpels, bodemplaten, voetenbak vervangen, stukje lassen aan chassis, en de voorspatborden restaureren, en de achterdeuren vervangen (heb ik al een aantal jaren op zolder liggen) en natuurlijk een zeer grote beurt geven.


#5
BE / Re: BE-75-07
February 24, 2013, 15:17:39 PM
Sorry, is niet meer te koop.

Heb hem gisteren gekocht, ik was in de buurt aan het kijken, naar een azu, maar die is niet origineel meer, dus deze ak400 gekocht.

Werk valt wel mee, vind ik zelf.

Het wordt mijn eerste besteleend, wel een 25-tal gewone eenden gehad, de afgelopen jaren, maar wil nu eens iets anders voor erbij.
#6
D / Re: DL-20-99
February 24, 2013, 15:15:08 PM
Martijn, bedankt voor het plaatsen van de foto,

Die AZU weet ik al jaren te staan, maar het was er nooit van gekomen om er eens bij te gaan kijken.

Ik wilde alleen geen niet originele besteleend, dus heb hem maar laten staan.(ik wist niet dat hij op een Ami-Super chassis staat)

Ik heb nu de 71er ak400 met kenteken BE-75-07 gekocht, en ga die binnenkort restaureren.