News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
363 Guests, 0 Users

De azu van Timo

Started by Timo, September 08, 2009, 20:55:28 PM

Previous topic - Next topic

Timo

Ik had dus het schutbord geprepareerd om die aan de koets te plakken. Maar de auto stond nog boven. Toen bleek het takeltje in samenhang met de poetsbrug bijzonder gemakkelijk.







En als je dan een takeltje hebt, dan is die ook handig om de boel op zijn plaats te houden.





Het dak vastgelast





en de dorpels en bodemplaten ingelast.







Toen kon de koets en chassis worden gescheiden.

Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????

hoe bedoeluh?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Vanavond een sponning voor de deur gebogen. Resultaat valt mij niet tegen. Staal is wat dikker als origineel, want dat krijg ik niet dichtgelast.











Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Quote from: Timo on March 21, 2013, 23:23:33 PM
Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????

hoe bedoeluh?

Nou je zegt dat de ribbels niet OK zijn ! Ik hoor weleens dat de pasvorm van (imitatie) schermen, reservewielkleppen en tankpanelen niet super is, maar als je de ribbels moet gaat veranderen lijkt me dat er iets merkwaardigs aan de hand is :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Quote from: mctommi on March 22, 2013, 01:03:30 AM
Quote from: Timo on March 21, 2013, 23:23:33 PM
Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????

hoe bedoeluh?

Nou je zegt dat de ribbels niet OK zijn ! Ik hoor weleens dat de pasvorm van (imitatie) schermen, reservewielkleppen en tankpanelen niet super is, maar als je de ribbels moet gaat veranderen lijkt me dat er iets merkwaardigs aan de hand is :(

Het is algemeen bekend dat de reparatiedelen een minder hoge ribbel hebben. Een van de redenen dat origineel zo gewild is. Let er maar eens op als je een restaratieauto tegenkomt.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

Timo,

heb je nog het oude imitatieribbel plaatwerk met die zwarte transportlak?
Zo ja, dan zou ik ook dit op Marktplaats zetten en nieuw zincor plaatwerk kopen met betere ribbels en pasvorm.
Het probleem van die oude schermen, tankkleppen en reservewielklepjes is dat dat super snel roest hoe je het ook behandeld.
Dat nieuwe zincorspul is minder duur dan die ouwe imitatie rommel en je heb er nu minder werk aan en al helemaal in de toekomst!

Maar goed bezig hoor, er komt weer model in de AZU :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Timo

Ja, dat heb ik nog. Tjonge, dat er in de loop der tijd toch nog geinvesterd is in nieuwe mallen. Ik ga een ander ongelukkig maken met die ouwe zooi. Bedankt!
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Dat zal je een hoop monnikenwerk schelen, Timo ;)

P.S. Ik ben nou eenmaal een verwend nest; heb vele jaren geleden alles nog NOS kunnen kopen bij diverse personen en garagebedrijven......heb éénmaal een imi scherm RA op een AK400 gelast en toen paste het tankschot er nog nauwelijks op, arrrggghhh......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Ben nou een beetje aan het rondkijken, maar zit er nou nog verschil in de ribbel van een azu en een ak350? Die van de ak lijkt we hoger? (Brons2cvparts).
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Nou dat is volgens mij niet het geval hoor........het is mij nooit opgevallen.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Het U-tje bij de achterkant is ook enigszins gaar.


Een nieuw stukje blik


Klemmen op de werkbank


en omkloppen.


Met 2 plaatjes van 6 mm het tegenrandje vormen.


Helft van het U-tje klaar.


Een kokertje uit aluminium heeft exact de goede maat.


Vastklemmen en omhoog tikken.


Contrarandje vormen 1


Contrarandje vormen 2


Nieuw U-tje
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Ik heb de veerpotten gedemonteerd en nieuw oud spul bij het magazijn opgehaald. Nou zit er een merkje in de pot (av) van  voor. Dat snap ik. Dat heeft te maken met de lengte van de trekstang. Alleen heb ik er niet op gelet of de korte veerstang nou voor zit, of de lange. Als ik het merkje eerder had gezien, had ik er vast wel op gelet. Wie maakt mij wijs?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Misschien staat het in het onderdelenboek, ik ga voor je kijken :-) Nu niet thuis, dus even geduld AUB.....

(P.S. AV staat ook voor; à vendre.....te koop dus, hahaha)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: