News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
395 Guests, 0 Users

De azu van Timo

Started by Timo, September 08, 2009, 20:55:28 PM

Previous topic - Next topic

Geert

't is een kwestie van geduld........

Timo

Quote from: Geert on February 24, 2013, 21:10:28 PM
Ik zou hier eens kijken :
http://www.dgautomaterialen.com/default.aspx
Is dat een goede pasvorm? Ik meen dat er in het verleden nogal werd afgegeven op De Graaf vanwege de slechte pasvorm. Kan zijn dat het in de loop der tijd verbeterd is; ben er een tijdje tussenuit geweest.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

Meeste spul wat ik heb besteld bij de Eendenwacht kwam van Carfix...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Maar ook de Graaf levert tegenwoordig goede kwaliteit (naast de oude rommel)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Timo

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454093114659470&set=pcb.454093171326131&type=1&relevant_count=1

Wie feestboek heeft, kan het verhaal een beetje volgen.
Ooit als ik meer pc-tijd heb zal ik hier wel wat foto's plaatsen.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

RCUPPER

Met een takel het schutbord optakelen?  ??? Als dat niet arbo-technisch verantwoord genoemd mag worden,, ;D

Leuk werkje omdat weer aan elkaar te krijgen..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Quote from: Timo on March 11, 2013, 07:40:01 AM
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454093114659470&set=pcb.454093171326131&type=1&relevant_count=1

Wie feestboek heeft, kan het verhaal een beetje volgen.
Ooit als ik meer pc-tijd heb zal ik hier wel wat foto's plaatsen.

Lang leve Feestboek, zweefteef.....hoop werk zeg.........Glaçauto zijramen ????? Flinke uitdaging ! Succes ermee :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

QuoteIk zou hier eens kijken :http://www.dgautomaterialen.com/default.aspx
Heb daar óók al m'n "nieuw spul" vandaan gehaald en heb (nog steeds) géén klachten ... (afgezien van een paar puntlasjes van de verstevigingsrib onder één van de vloerplaatjes: waren niet "dóór"-gelast, maar neem aan dat dat een exceptie is ...). De "pas-vorm" van voetenbak en vloerplaten klopte in ieder geval wèl !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Timo

Vanavond het schutbord op zijn plaats gezet, de dakrand op maat geslepen en de deurtjes afgehangen. Deurtjes sluiten als een tiet! Morgen eerst maar alles tegen verschuiven borgen en mij dan over de dorpels buigen. Dan is de brug wel lekker; alles op werkhoogte.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Zonder brug wil ik ook niet meer......puntjes doen staand.....mijn rug is er blij mee, helaas is mijn brug 1200 km verderop....ach.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Quote from: mctommi on March 12, 2013, 01:10:20 AM
Zonder brug wil ik ook niet meer......puntjes doen staand.....mijn rug is er blij mee, helaas is mijn brug 1200 km verderop....ach.......

Als je dat nou een beetje uitkient, kun je tussen de beurten 2600 km rijden.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Dorpels ingelast, bodemplaten ingelast, koets van chassis gescheiden, plaatwerk linksachter gedemonteerd, achterbalkje begin gemaakt met demontage.... Arbeidzaam dagje.

Dat nieuwe plaatwerk heeft een vlakke smalle ribbel, niet zo mooi hoog als origineel. Heeft er al eens iemand een poging tot blikwerken gedaan en de ribbels extra verhoogd? Stel mij zo voor dat als je een stukje pijp hebt met de juiste ronding, je er zo een extra bolling inhamert.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Het moest er toch een keer van komen (foto's plaatsen):

De Azu had ik al jaren, maar geen goede hulpmiddelen om de boel aan te pakken.
Eerst heb ik een lasapparaat aangeschaft en daarmee een loopkatligger gelast voor een 500 kg takeltje









Bij de EEEC een schutbord gescoord:





Daar moest wat reparatiewerk aan verricht worden:

















Ook de rechterbovenhoek bovenn het raam had aandacht nodig:











De voetenbak met schutbord uitgelijnd op het chassis met de deuren ingehangen:

Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Geert

Nou,. dat begint goed !
Succes.
't is een kwestie van geduld........

Timo

Ik zat er al een tijdje op te broeden, op die vlakke smalle ribbel, maar ik ben er nu uit denk ik. Twee opties: ten eerste is om de rand van de vlakke ribbel af te slijpen en die aan de smalle hoge originele  plaat te lassen. Maar dan ben ik afhankelijk van de dikte (of liever de dunte) van het oude plaatwerk. En of ik dat netjes als stuiklas aan elkaar krijg, daar heb ik mijn twijfels over.
Een tweede optie is de vlakke smalle ribbel hoger maken door hem in een malletje na te vormen.
Een tijd heb ik daarover zitten piekeren, wat ik als tegenmal kan gebruiken dat die vorm heeft. En nou ben ik eruit. Ik ben best wel handig met polyester en ik maak van het oude plaatwerk een mal waar ik het nieuwe plaatwerk in model ga timmeren.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Tags: