News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
412 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Remmen nog niet in orde, ik heb nog geen tijd gehad.

Auto inmiddels wel verzekerd. Zelfs met een beperkt casco dekking ook verzekerd tegen brand en diefstal. Omdat er van de auto ook een taxatierapport gemaakt is, en dat is eigenlijk nog de grootste investering, kan dat. De premie van de verzekering zelf wordt er nog geen 20 euro per jaar duurder van.

azurblade

Remmen komen vast goed. Belangrijkste is binnen kenteken en met een verzekering mag hij nu legaal de baan op :)

MarcoAZU

Hij staat nu op bokken met de kont in de lucht. Vanavond trek ik de trommels eraf.

Het voorjaar kriebelt en in mijn knutselruimte begint het warmer te worden  ;)

Geert

't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Goed bezig Marco, de mooiere dagen komen er weer aan en dan willen we weer rijden, toch?
Ook word het wat minder koud in het hok om te sleutelen  ;)

MarcoAZU

Dat was dus niet zo moeilijk  :-[

Aan één kant zat er tussen de nok van de remschoen en de remcilinder wel een centimeter ruimte. Aan die kant zal de achterrem wel niet veel gedaan hebben. Gek ik ben wel op de remmenbank geweest voor de voorkeuring.
Versleten remvoering in combinatie met troep van de Franse slag  :)
Volgende week gat er nieuw spul op.
Ik heb een kachel besteld op krachtstroom, 9 kilowatt  8). Mij krijg je niet gek  ;) Het vriest hier vanavond weer.

MarcoAZU

#156
Remmen vastgeroest aan één kant, dat was dus het probleem van het rempedaal  ???

Nou heb ik ooit op het besteleendenweekend een setje remschoenen voor achter gekocht, zitten er vier dezelfde schoenen in. Bij mijn weten zit er altijd verschil tussen de voorste en de achterste schoen van een paar.

Geert

Dat is dus de miskoop van de maand .
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Remmen vastgeroest? De schoenen of de remcilinders.

Zijn die niet gewoon gelijk aan elkaar? Of bij aan ak net anders.

Geert

Quote from: azurblade on February 26, 2017, 20:15:44 PM
Remmen vastgeroest? De schoenen of de remcilinders.

Zijn die niet gewoon gelijk aan elkaar? Of bij aan ak net anders.
Nee, de schoenen zijn niet hetzelfde als de remcilinders , dat zou je toch moeten weten  :P

Maar er zit  verschil tussen de voorste remschoen en de achterste ( in dezelfde trommel ) , de remvoering zit er anders op.
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Haha ja dat is een wereld van verschil.

Okee dat wist ik niet. Wordt dus een nieuwe set.

MarcoAZU

Quote from: Geert on February 26, 2017, 20:40:05 PM
Quote from: azurblade on February 26, 2017, 20:15:44 PM
Remmen vastgeroest? De schoenen of de remcilinders.

Schoen vastgeroest in het excentriek, vandaar dat de remcilinder wel uitkomt, even blijft staan, pedaal voelt hard aan en na een halve minuut kan je het pedaal tot op de bodem intrappen  >:(

Maar er zit  verschil tussen de voorste remschoen en de achterste ( in dezelfde trommel ) , de remvoering zit er anders op.

Klopt en dat heeft te maken met dat de d ene schoen eerder moet aangrijpen dan de andere.

En ja, het is dus de miskoop van de maand. Leuk voor een spelletje op het BEW, wat klopt hier niet?  ;D

MarcoAZU

Quote from: azurblade on February 26, 2017, 21:18:54 PM
Haha ja dat is een wereld van verschil.

Okee dat wist ik niet. Wordt dus een nieuwe set.

Dan heb jij nog nooit achterremmen gedaan, of in elk geval niet goed  8)

azurblade

#163
Genoeg achterremmen gedaan van de eenden maar is alweer tijdje geleden. De vorm is naar mijn weten gelijk enkel de plasts van de voeringen zijn anders. Is dat bij jou alle 4 gelijk?
Laatste tijd meer met de schoenen van de HY bezig :)

Even nieuwe set scoren en monteren. Succes

MarcoAZU

Quote from: azurblade on February 27, 2017, 09:55:15 AM
Genoeg achterremmen gedaan van de eenden maar is alweer tijdje geleden. De vorm is naar mijn weten gelijk enkel de plasts van de voeringen zijn anders. Is dat bij jou alle 4 gelijk?

Ja dat is bij alle vier gelijk  :(

Laatste tijd meer met de schoenen van de HY bezig :)

Even nieuwe set scoren en monteren. Succes
Dank, gaat zeker lukken!

Tags: