We zijn dus weer bezig met de restauratie van mijn AZ. uit 1965 .
Nu overwegen we om het 6 volt systeem te vervangen voor een 12 volt.
Redenen genoeg als je niet in Nederland woont , maar dat is een ander verhaal!
Lampjes, brandstofmeter en brandstof vlotter , bobine etc., etc. , dat weten we wel ,maar het probleem lijkt ons de dynamo, of de alternator , gelijkstroomdynamo, of hoe je het ook wil noemen .
Deze zit dus achter de ventilator op de krukas en kan dus niet zomaar even vervangen worden door een 12 volts exemplaar met een poelie en v-snaar.
Heeft iemand hier ervaring mee , en hoe is dat opgelost. Is het mogelijk e.e.a. op te lossen m.b.v. een andere spanningsregelaar ?
Nu overwegen we om het 6 volt systeem te vervangen voor een 12 volt.
Redenen genoeg als je niet in Nederland woont , maar dat is een ander verhaal!
Lampjes, brandstofmeter en brandstof vlotter , bobine etc., etc. , dat weten we wel ,maar het probleem lijkt ons de dynamo, of de alternator , gelijkstroomdynamo, of hoe je het ook wil noemen .
Deze zit dus achter de ventilator op de krukas en kan dus niet zomaar even vervangen worden door een 12 volts exemplaar met een poelie en v-snaar.
Heeft iemand hier ervaring mee , en hoe is dat opgelost. Is het mogelijk e.e.a. op te lossen m.b.v. een andere spanningsregelaar ?