Citroen Azu
Algemeen => Spots => Topic started by: volkswouter on July 08, 2011, 12:35:29 PM
Hallo allemaal tijdens mijn 19 dagen durende roadtrip door California ben ik het nodige aan mooie auto's , dieren en landschap gezichten tegen gekomen.
Qua Citroën ben ik tegen gekomen een zwart-gele 2cv en een bruine ID in San Diego , helaas geen foto's van kunnen maken.
In Carmel kwam ik deze besteleend tegen.
(http://farm6.static.flickr.com/5231/5881550066_fd6f375a04_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/wouterduijndam/5881550066/map/)
(http://farm6.static.flickr.com/5076/5881550184_29a22b8754_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/wouterduijndam/5881550184/map/)
(http://farm6.static.flickr.com/5149/5881550290_a50450e8e6_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/wouterduijndam/5881550290/map/)
(http://farm6.static.flickr.com/5076/5881550372_cde3b13291_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/wouterduijndam/5881550372/map)
In San Fransisco nog een 2cv geschoten in een flits ,vandaar de wazige foto.. ;D
(http://farm6.static.flickr.com/5270/5889614291_f122064110_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/wouterduijndam/5889614291/map/)
Grappig; de oude kentekenplaten zitten er gewoon nog op en dan hangen ze ergens onderaan de USA-plaat !
Lijkt me een rare gewaarwording om in de USA een besteleend tegen te komen wel :)
Absoluut een rare gewaarwording omdat ik niet beter weet dan dat Citroën nooit type goedkeuringen en dergelijke heeft kunnen krijgen voor de USA.
De eerste auto die ik ooit tegenkwam in NYC toen ik uit de metro stapte was een...Mehari. :D Een originele US versie met de "grote" sealed beam lampen.
De Mehari heeft dus een typegoedkeuring gehad in de States '69 & '70 toen ze werden verkocht.
De Ami is zeer mondjesmaat verkocht, de Dyane en de besteleend hebben de oversteek nooit gemaakt.
En zie hier wat een treurig verhaal ik net tegenkom over de 2cv in de US :(
Little more than a thousand were sold in less than a ten year period and, in 1970, several dozen were destroyed by Citroen when left-over models from the previous model year could no longer meet the increasingly stringent DOT standards. Citroen decided that destroying these unwanted 2CVs was more economical than shipping them back to France.
Jaaaaa, die Amerikaanse Méhari's met die grote kikkerogen......leuk !
Zo, weer veilig thuis?
Bedankt voor je foto's!
Helaas weer thuis , ik had nog wel een tijdje willen blijven.... ;D