Heeft iemand misschien een goed idee waar je remcupjes kan bestellen voor de grote trommels voor, dan zijn het remcilinders met de groeven in de zuigers(maar ik geloof dat de maat hetzelfde is als van die zonder groeven.
Het zijn dus niet de simpele dunne o ringetjes, maar 8mm hoge cupjes (lijken een beetje op de stofkapjes.)
De geeigende internetleveranciers hebben ze niet.
De nieuwe replicacilinders die ik gezien heb hebben ook alleen de dunne o ringetjes.
Alle tips welkom.
Remcilinders voor grote trommels heb ik toentertijd nieuw gekocht bij Els (tweeceevee.nl).
Cupjes weet ik niet of ze die heeft maar vragen kan altijd...
Groet,
Jeroen.
Wacht het besteleendenweekend maar eerst even af, ga vrijdag wel ergens kijken naar zg zware remcilinders compleet en nieuw en eens zien of t de goede zijn, tot nu toe beloofde internet steeds anders dan verwacht, of zijn er ook ak,s(400) geleverd met eenden voorremcilinders?
Maar bedankt voor je reactie Jeroen.
Je kan voor grote trommels voor dezelfde remcylinders gebruiken als voor de kleinere trommel van de 2cv4/6.
Dus voor-remcylinders voor 2cv/dyane/ami6 passen allemaal. (mits ze de juiste aansluiting hebben uiteraard 8 of 9mm)
@ engbokho Dat ze wel passen was me bekend, maar dank voor de info, Toch, ik vraag me af waarom ik op besteleendentrommelblokken tot nu toe steeds de dikke cupjes tegengekomen ben en waarom citroen dat verzonnen heeft...
Ik heb nog wel een paar oude remschoenen liggen.......
:P
De oorspronkelijke Lockheed cylinders en cupjes zijn al meer dan 20 jaar niet meer leverbaar. Dus nu zullen we het moeten doen met de Spaanse en andere imitators. Ben al erg blij dat er uberhaupt e.e.a te krijgen is dat was een jaar of tien geleden wel anders.
Het zou zomaar kunnen kloppen dat de grote trommels de (sterkere?)cylinders van de Ami 6 hadden ipv de cylinders van de 2cv. De Acadiane had achter bijv ook specifieke cylinders, die zijn ook al erg lang uitgestorven... :-[
Wie weet heeft het Ami magazijn nog wel oude Lockheed cupjes, of anders de EEEC...
@ engbokho,
Dank je voor de heldere uitleg, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Zal als het nodig is de genoemde clubs eens benaderen, eerst maar even vrijdag naar de compl. cilindertjes kijken bij een(geen reclame) baas in t midden van t land. Laat t nog wel horen hoe t afloopt.