Citroen Azu
Techniek => Carrosserie => Topic started by: Geert on August 01, 2010, 13:22:10 PM
Wat ik mij nou al een hele tijd afvraag is:Waarom Citroen heeft besloten ribbels aan de brengen in de plaat van de "besteleenden"en de HY ?
Zou dat nou zoveel goedkoper zijn geweest dan dikker plaatmateriaal aan te brengen?
Ik neem tenminste aan dat die er puur voor de versteviging zitten. Of heeft het met het gewicht te maken? ??? ??? ???
Alles met gewicht.
Met de oorspronkelijke 375cc/9 pk kwam je anders echt nergens....
Ja, klinkt logisch 9PK is niet veel ................
de ribbels maakt het dunne plaatwerk sterk.
als het glad was geweest had je met de punt van je zakdoek een deuk er in geduwd :D
maar het zou wel mooi zijn als er nog aan nieuw ribbel plaat is te komen
maar dat valt zeker niet mee! helaas
gr gerard
Dak van een sloop acadyane/ak/hy nemen...
De ribbels van een HY zijn groter, dus dat gaat niet. ;-)
Acadianes zijn wel prima als donor te gebruiken.
ribbels ook om geluid tegen te gaan. Hoewel dat niet erg veel hielp :P