Hallo, ondanks dat mijn tank tot het randje is gevuld blijft de meter op halfvol of half leeg staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb inmiddels in de tank tegen de vlotter aan getikt, maar dan geeft hij alleen minder aan, dus niet richting een volle tank. Net alsof de vlotter niet verder wil. Kent iemand dit probleem en heeft een idee wat de oplossing is? Bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat jouw vlotter lek is .
Haal hem er maar eens uit , kun je zien of dat die lek is.
eventueel even met wat water uittesten.
De aanwijzing van een halfvolle tank kan ook een heel andere oorzaak hebben. De vlotter in de tank is eigenlijk een regelbare weerstand. Als de weerstand hoger wordt daalt de stroom door het circuit. De benzinemeter geeft dan aan dat de tank niet meer vol(of helemaal leeg)is.
De weerstand in het benzinemetercircuit( meter, draad naar tank, vlotterweerstand, massa) kan ook hoger worden door oxydatie.
Dus alle electrische verbindingen(draden, stekkertjes) nalopen, te beginnen bij de tank.
Het probleem kan ook zitten in de regelbare weerstand van de tankvlotter.
Succes
bedankt voor het meedenken. Er zijn dus enkele opties. Ik ga deze controleren. Het probleem is opgetreden nadat mijn benzinetank helemaal was leeggelopen. Dus kan ook de regelbare weerstand bij de vlotter zijn..... Ik laat het resultaat weten. Kan een tijdje duren want de eend staat nu meer in de stalling dat ik ermee rij.
Een snelle check of de meter wel voluit uitslaat naar vol is de draad bij de tank tegen de massa aan te houden. Is dat het geval is meter op dashboard oke en zit het ergens bij de tankvlotter.
Daar had ik nog niet aan gedacht :)
Ik had het vorig jaar ook en toen was mijn vlotter lek...
Bij mij is de vlotter een kurk. Die lekken niet ;)
Maar ze gaan wel stuk! Ik heb toen een nieuwe gekocht bij de 2CV club, was er ook één met een kurk.
En hoe is het nu afgelopen?
Quote from: Geert on July 04, 2022, 11:08:15 AMEn hoe is het nu afgelopen?
Inmiddels tank ik alweer 20 jaar met dezelfde kurk 😂.